Bannery górne

A+ A A-

Audio Video Show 2016

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Audio Video Show 2016

Swoją relację z tegorocznego Audio Video Show pisałem prawie dwa miesiące. Uznałem, że wyjątkowo nie będę pierwszy, ale za to postaram się wrzucić coś więcej, niż opis pięciu czy dziesięciu najlepszych pokoi. Opisowa część relacji powstawała więc powoli, po kawałku, aż doszedłem do wniosku, że może warto by było opublikować ją jeszcze w tym roku. Kiedy kilka dni po wystawie zakończyliśmy żmudny proces wybierania i obróbki zdjęć, na gorąco spisałem swoje obserwacje, jednak nie chciałem ograniczać swojej relacji do krótkiej listy najlepszych i najgorszych. Byłoby to zbyt powierzchowne, a tym, którzy nie mogli w tym roku uczestniczyć w imprezie, nie dałoby żadnego wglądu w to, jak naprawdę było i co ciekawego się działo. Jeszcze przez dwa tygodnie po zakończeniu wystawy dało się odczuć, że jej uczestnicy dochodzą do siebie. Nawet sam organizator miesiąc później wyznał mi, że wciąż pracuje po kilkanaście godzin dziennie i odpisuje na maile tak, jakby impreza się nie skończyła. Ja w tym czasie skonfrontowałem swoje wrażenia z innymi dziennikarzami, wystawcami, gośćmi i zwiedzającymi. Króciutkie relacje zaczęły pojawiać się na innych stronach, a ich treść w zasadzie potwierdzała to, co zaobserwowałem i co usłyszałem od wielu napotkanych osób. Ostatecznie uznałem, że nie ma się co spieszyć, bo kolejna impreza dopiero za rok. Postanowiłem w miarę możliwości skupić się na tym, jak wyglądała dwudziesta edycja największej imprezy audiofilskiej w Polsce oraz poruszyć kilka wątków, które chyba umknęły wszystkim dyskutującym o tym czy wzmacniacz lampowy za pięćdziesiąt tysięcy złotych w jednym hotelu grał lepiej, niż wzmacniacz tranzystorowy za sześćdziesiąt tysięcy złotych na stadionie. Uważam, że nie jest to na tej imprezie najważniejsze, ale żeby nie uciekać od oceny prezentowanych urządzeń, przygotowałem swoją skrajnie subiektywną listę hitów, porażek i ciekawostek Audio Video Show 2016.

Ostatnie komentarze

  • John 1.5 V

    Widzę, że mamy podobne zapatrywania na zbiorowe "odsłuchy" płyt proponowanych przez Metza. Bodajże w Audio też był swego czasu artykuł w którym chłodno oceniono wcześniejszą edycję tej imprezy, właśnie ze względu na repertuar który ma wartość raczej czysto sentymentalną dla panów którzy wspominają s...
    0
Zobacz inne komentarze

Audiofilska Majówka 2016 w Q21

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Audiofilska Majówka 2016 w Q21

Mimo rosnącej popularności wysokiej klasy sprzętu audio i pozytywnych sygnałów z rynku, kalendarz audiofilskich imprez w naszym kraju wcale nie jest tak napięty, jak mogłoby się wydawać. Tak naprawdę 90% aktywności na tym polu zgarnia odbywająca się co roku wystawa Audio Video Show przy której każda inna impreza wygląda jak kameralne spotkanie przy muzyce. Nikt jednak nie powiedział, że to coś złego. Warszawska wystawa rośnie z roku na rok coraz szybciej i choć od początku nakierowana była na stworzenie warunków do bliskiego kontaktu z prezentowanym sprzętem, trudno jest zobaczyć i posłuchać wszystkiego przemieszczając się po korytarzach w tłumie żądnych wrażeń audiofilów. Dlatego, wbrew pozorom, mniejsze imprezy i prezentacje są znakomitym uzupełnieniem kalendarza i okazją do bardziej bezpośredniego kontaktu ze sprzętem, a także poznania ludzi zarażonych tą samą, muzyczną pasją. Jedną z najciekawszych tego typu imprez odbywających się regularnie od kilku lat, i to w formule kilku spotkań rocznie, jest wrocławski Audiofil. Tuż za nim plasują się prezentacje organizowane przez specjalistyczne salony audio, a wśród nich prym wiedzie Audiofilska Majówka w Q21.

Audio Research u Marantza

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Audio Research u Marantza

Jak to się wszystko ciekawie układa... Dopiero co mieliśmy okazję odwiedzić nowy salon Focala w Warszawie, gdzie zwróciliśmy uwagę na to, że w naszym kraju pojawia się coraz więcej tego typu salonów firmowych, a tydzień później otrzymaliśmy już zaproszenie do salonu Marantza, który był jednym z pierwszych tego typu miejsc. Sklep zlokalizowany przy ulicy Poznańskiej, w samym centrum Warszawy, nie jest oczywiście przeznaczony do prezentacji urządzeń tej jednej marki, podobnie jak w salonach firmy Apple można zobaczyć i kupić znacznie więcej sprzętu, niż tylko komputery, telefony i tablety z nadgryzionym jabłuszkiem. Nie będzie jednak wielkiej przesady w stwierdzeniu, że to właśnie salon Marantza był jednym z pierwszych sklepów z audiofilskim sprzętem, który całkowicie zerwał ze stereotypem dusznej, ciemnej piwnicy wypełnionej zakurzonymi wzmacniaczami. Prestiżowa lokalizacja, sąsiedztwo ekskluzywnych butików i restauracji oraz sam wystrój wnętrza to tylko połowa historii - drugą stanowi to, co najważniejsze czyli sprzęt i fachowa obsługa. Do salonu Marantza wybraliśmy się jednak nie w odwiedziny, ale na konferencję prasową zorganizowaną z okazji polskiej premiery najnowszych urządzeń marki Audio Research. Nadarzyła sie więc okazja aby posłuchać amerykańskich źródeł i wzmacniaczy w znakomitym towarzystwie.

Ostatnie komentarze

  • janq

    "Do tego potrzebowalibyśmy chyba jakiegoś rządowego programu 100000+ dla obywateli dotkniętych potwierdzonym i przewlekłym schorzeniem audiofilskim." Zapisuję się w kolejce! :D
    0
Zobacz inne komentarze

Z wizytą w salonie Focal Polska

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Focal Polska

Pod koniec kwietnia otrzymaliśmy zaproszenie do nowo otwartego salonu Focal Polska mieszczącego się w Warszawie. Kolejny audiofilski przystanek na mapie Polski jest jednocześnie którymś już z rzędu salonem firmowym, a jeszcze przed oficjalnym otwarciem w branży dużo się o nim mówiło. Każde przejęcie tak dużej i rozpoznawalnej marki jest traktowane jako spore wydarzenie, jednak w tym przypadku zmiana dystrybutora wiązała się z szeregiem innych pytań, które jeszcze do niedawna pozostawały bez odpowiedzi. Oczywiście każda firma ma prawo wybierać sobie partnerów w innych krajach wedle własnego uznania, jednak Focal dopiero niedawno zaczął wprowadzać zmiany na tym polu. Po długim okresie stabilnego rozwoju wykonano kilka dość nietypowych posunięć. Ostatecznie całkowicie zrezygnowano ze sprzedaży głośników za pośrednictwem dystrybutora reprezentującego również inne audiofilskie marki i powołano firmę zajmującą się tylko i wyłącznie Focalem. Swego rodzaju efektem ubocznym takiej decyzji jest powstanie firmowego salonu Focal Polska.

Ostatnie komentarze

  • John 1.5 V

    Nie bardzo rozumiem to dociekanie "a co to za firma, a skąd się wzięła?" Firmę się zakłada i już. To nie firma ma mieć doświadczenie tylko ludzie w niej zatrudnieni i nie sądzę żeby byli przypadkowi i pochodzili z rekrutacji. Wizerunek firmy w Internecie i innych mediach się zleca odpowiednim agencj...
    0
Zobacz inne komentarze

Premiera nowego Orpheusa

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Premiera nowego Orpheusa

W dniach 15-17 marca w Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie odbyła się niezwykła uroczystość - premiera nowego, flagowego zestawu słuchawkowego Sennheiser HE 1 zwanego również nowym Orpheusem. Jest to bowiem nowoczesna wersja oryginalnego systemu okrzykniętego najlepszym zestawem słuchawkowym świata. Elektrostatyczne słuchawki zasilane dedykowanym wzmacniaczem lampowym były dla Sennheisera niczym Bugatti Veyron dla Volkswagena - kosmicznie zaawansowanym i drogim manifestem jakości i bezkompromisowego dźwięku. Ekstremalnie wysoka cena lokowała Orpheusa poza zasięgiem większości audiofilów, ale dla wielu największym problemem w zdobyciu własnego egzemplarza było ograniczenie produkcji do zaledwie 300 sztuk. Być może dlatego oryginalny Orpheus osiąga dziś zawrotne ceny. Nie inaczej jest z nowym modelem oznaczonym symbolem HE 1. Choć - podobnie jak u poprzednika - mamy tu elektrostatyczne słuchawki napędzane lampowym wzmacniaczem, nowy Orpheus został zaprojektowany od podstaw jako topowy zestaw słuchawkowy XXI wieku. Tutaj nic nie jest zwyczajne. Słuchawki są odjechane, wzmacniacz został zaprojektowany w zupełnie bezkompromisowy sposób, a całość wygląda jak statek kosmiczny z kamienia, metalu i szkła. Cena? 50000 euro i raczej nie ma co liczyć na promocję. Ba, wcale się nie zdziwimy jeśli po zakończeniu produkcji, wartość tego cuda na rynku wtórnym będzie jeszcze wyższa. HE 1 był już prezentowany na kilku wystawach, jednak impreza zorganizowana w Polsce była pierwszą oficjalną premierą tego urządzenia. Z tej okazji do Warszawy sprowadzono pierwszy wyprodukowany egzemplarz HE 1, a także oryginalnego Orpheusa z 1991 roku, kilka innych kultowych produktów Sennheisera, gości specjalnych z Niemiec oraz tłumy dziennikarzy i blogerów.

Canton Reference 1K w Audiopolis

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Canton Reference 1K w Audiopolis

Przez dwa ostatnie tygodnie w warszawskim salonie Audiopolis odbywała się prezentacja wyjątkowego, hi-endowego systemu złożonego z elektroniki Audio Researcha i kolumn Canton Reference 1K - flagowego okrętu w ofercie niemieckiej firmy. System składał się z odtwarzacza CD6, przedwzmacniacza Reference 5SE i dwóch końcówek mocy DS450M. Ponieważ pokazy sprzętu tego kalibru odbywają się stosunkowo rzadko, a sam salon należy naszym zdaniem do najprzyjemniejszych tego typu miejsc w Warszawie, jeśli nie w Polsce, postanowiliśmy wpaść i posłuchać tych potężnych kolumn, które właśnie w tym miejscu rozpoczęły swoje tournée po kraju.

Audio Video Show 2015 - Słuchawki

  • Kategoria: Reportaże
  • Wojciech Cicherski

Audio Video Show 2015 - Słuchawki

W tym roku na Audio Video Show miała swój debiut strefa słuchawek - obszerny, samodzielny segment, gdzie swoje produkty mogli zaprezentować wystawcy skupiający się na bardzo bliskim mi rejonie rynku audio. W specjalnie przygotowanych do tego salach i na korytarzach PGE Narodowego zgromadzono setki nauszników i urządzeń z nimi współpracujących - zarówno tych bardziej stacjonarnych, jak i typowo przenośnych. W targach, w różnym charakterze, biorę udział praktycznie od początku. Jestem zachwycony ich rozwojem i uważam, że w tym roku przeżyliśmy jak na razie najlepszą edycje imprezy. Tym, co szczególnie mnie cieszy jest równouprawnienie, jakim zwiedzający sale wystawową przyjaciele - bo przecież każdy amator audio powinien nim być - obdarzyli słuchawki i dedykowany im sprzęt. Jeszcze do niedawna audiofile traktowali nauszniki jako zło konieczne, później jako kompromis, a teraz - jako poważną alternatywę czy nawet zamiennik dla kolumn.

Audio Video Show 2015 - Lifestyle

  • Kategoria: Reportaże
  • Bartłomiej Basilewski

Audio Video Show 2015

Tegoroczna wystawa Audio Video Show, zorganizowana w Warszawie już po raz dziewiętnasty, obfitowała w różnego rodzaju atrakcje. Jej trzon stanowiły tradycyjnie systemy hi-fi i hi-end, zgodnie z nową nazwą pojawiło się więcej telewizorów, projektorów i systemów kina domowego niż w latach ubiegłych, jednak z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że obok tego wszystkiego utworzyły się dwie nowe kategorie - słuchawki i różnego rodzaju sprzęt lifestyleowy. O ile dla nauszników i urządzeń towarzyszących wydzielono specjalne strefy na PGE Narodowym, to systemy mikro, głośniki bezprzewodowe, soundbary i różnego rodzaju jednobryłowce zostały rozlokowane w różnych miejscach, w zależności od tego, co do zaoferowania mieli sami wystawcy.

Audio Video Show 2015 - Hi-Fi

  • Kategoria: Reportaże
  • Witosław Szwacki

Audio Video Show 2015

Ponieważ w swojej części relacji z Audio Video Show 2015 miałem skupić się na urządzeniach z tak zwanej średniej półki - ani budżetowych ani też ekstremalnie drogich - uznałem, że najwięcej ich będzie w hotelu Radisson Blu Sobieski, co zresztą sugerował przewodnik po wystawie. Reportaż z prezentacji hi-endowych został już umieszczony na naszych stronach, wobec czego przyszedł czas na urządzenia dla normalnego zjadacza chleba, czyli większości z nas - i to niekoniecznie audiofilów. Do zadania postanowiłem podejść sposobem, choć nie do końca mi wyszło. Pomysł zapoznania się z tym, co przygotowani wystawcy na siedmiu piętrach Sobieskiego sobotnim popołudniem szczerze mówiąc nie był najlepszy. Jak zawsze było parno, gęsto i duszno. Czym wyżej, tym trudniej. Stąd najsensowniej wydawało się zacząć od najwyższego piętra z nadzieją, że nie każdemu będzie się chciało od razu na nie wchodzić. Obowiązuje bowiem jedna ogólnodostępna winda, więc co roku ustawiają się do niej duże kolejki. I tak jednak nie udało się uniknąć tłumów, więc szybko oswoiłem się z tą myślą i kontynuowałem swą podróż po wystawie.

Ostatnie komentarze

  • Dziękuję za ciekawą relację. Nie mogłem tam niestety być, więc z przyjemnością poczytałem.
    0
Zobacz inne komentarze

Audio Video Show 2015 - Hi-End

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Audio Video Show 2015

Mając na uwadze potężne rozmiary największej wystawy sprzętu audio-video w Polsce oraz tegoroczne zmiany w jej formule, jeszcze przed jej rozpoczęciem postanowiliśmy przemyśleć nasze podejście do przygotowania relacji z tego wydarzenia. Co do jednego byliśmy zgodni - absolutnie nie ma takiej możliwości, aby jedna osoba była w stanie zwiedzić, zapisać i skatalogować wszystko od soundbarów po ekstremalnie drogie systemy stereo. Całe szczęście, że portal StereoLife to także nie jedna osoba, ale zespół składający się z dziennikarzy o nieco innych zainteresowaniach i preferencjach sprzętowych. Postanowiliśmy więc podzielić się zadaniami według rodzajów i zakresów cenowych prezentowanego na wystawie sprzętu, a nie - jak to ogólnie przyjęte - po lokalizacji. Zarówno na stadionie, jak i w hotelach były bowiem miejsca, w których słuchawki za kilkaset złotych stały obok wzmacniaczy za kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy, pokoje z hi-endowymi gramofonami sąsiadowały z salami zajmowanymi przez sprzęt budżetowy. Największym zainteresowaniem cieszyły się jednak prezentacje zapowiadane jako największe hity tegorocznej edycji - najdroższe i najbardziej wyjątkowe systemy stereo. I właśnie od nich zaczynamy nasz reportaż.

Bannery dolne

Wyszukiwarka

Nowe testy

Poprzedni Następny
Krell KRC-3

Krell KRC-3

Amerykańską markę miałem przyjemność przedstawić wszystkim poprzednim vintage'owym teście. Zresztą każdy, kto wie czym jest przedwzmacniacz i końcówka mocy, powinien kojarzyć Krella. To bezspornie kawałek historii sprzętu hi-end. W materiale...

Cyrus One

Cyrus One

Jeśli francuskie firmy produkujące sprzęt audio stawiają na nowoczesność, włoskie na wzornictwo, niemieckie na walory techniczne, a japońskie na bezawaryjność, to brytyjskie marki łączy coś, co wypadałoby nazwać zdrowym poszanowaniem...

Megalith Audio SCX

Megalith Audio SCX

Wakacje to dla wielu czas odpoczynku, dla innych wręcz przeciwnie. W branży audio lipiec i sierpień to środek sezonu ogórkowego, ale z roku na rok sytuacja coraz bardziej się zmienia....

Bannery boczne

Komentarze

Paweł
Może już jest pora powrotu systemu kina domowego (chociaż to trochu nie ten temat) na projektor na światłoczułe taśmy 16 -35 mm, a telewizję przeglądać na kolor...
Paweł
Co od odtwarzaczy firmy Sony, to najbardziej spotykanym jest model za około 100 USD. Tam tylko jest jedna prędkość 33 cm/s. Wkładka nie wiem jaka tam jest. A si...
No właśnie, żeby jeszcze było jakiekolwiek wejście cyfrowe to biorę od ręki...

Ostatnie aktywności

  • Pjiterek
    Pjiterek właśnie zarejestrował/a się na stronie
  • Largierek
    Largierek właśnie zarejestrował/a się na stronie
  • KrzychL
    KrzychL zaktualizował swój profil

Płyty

Prezentacje

Najeźdźca z północy - Hegel

Wydawałoby się, że w bardzo gęstej branży audio kompletnie nie ma już miejsca dla nowych graczy. Że wszystkie stołki obsadzone...

Poradniki

Jak złożyć system stereo w siedmiu prostych krokach

Na łamach naszego portalu publikowaliśmy już poradniki dotyczące rzeczy dość podstawowych, jak i tych bardziej skomplikowanych. Doradzaliśmy jak wybierać słuchawki,...

Galerie

40 premier wystawy High End 2017

40 premier wystawy High End 2017

Mimo ogromnego ruchu na rynkach dalekowschodnich i rosnącej popularności innych wystaw sprzętu audio na całym świecie, imprezą wyznaczającą trendy w...

Vintage

Sony WM-GX788

Do tej pory w dziale Vintage jeszcze nie pojawił się tekst mówiący o urządzeniu kończącym pewną erę. Pisaliśmy o pierwszym...

Popularne testy

Popularne artykuły

Lista prowadzących

Słownik

Poprzedni Następny

SACD

To format wyróżniający się wyższą jakością brzmienia w porównaniu do standardowych płyt CD, co zawdzięcza głównie wykorzystaniu lepszych parametrów zapisu i formatu DSD. Sygnał kodowany w tej technologii zapewnia o...

Partnerzy StereoLife

The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.
Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza - bank informacji o nowościach muzycznych, okraszonych opisami, ciekawostkami i próbami ocenienia jakości. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.
Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!
Subiektywny Dziennik Muzyczny
Blog prowadzony przez Rafała Garszczyńskiego - redaktora miesięcznika JazzPRESS i RadioJAZZ, którego recenzje pojawiają się również w naszym portalu. Ogromna ilość płyt jazzowych, a podobno to wcale nie wszystko, może jakiś ułamek tego, co Rafałowi udało się przesłuchać i opisać. Biblia jazzu!

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej dowiesz się tutaj.