
Firma Sennheiser ogłosiła start akcji "Słuchaj odpowiedzialnie", która jest częścią kampanii społecznej "Usłysz dobre dźwięki", organizowanej wspólnie z Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. Akcja ma na celu uświadomienie konsumentom, jak ważna jest ochrona słuchu oraz w jaki sposób bezpiecznie korzystać ze słuchawek, z zachowaniem najwyższej przyjemności w trakcie słuchania muzyki. W ramach kampanii producent uruchomił dedykowaną stronę internetową, na której można zapoznać się z najważniejszymi zasadami odpowiedzialnego korzystania ze słuchawek.

Indiana Line to włoski producent kolumn głośnikowych, które przy niewygórowanych cenach mają zapewniać bardzo dobre brzmienie. Teraz wszystkie modele tej marki są dostępne w salonach ogólnopolskiej sieci Top Hi-Fi & Video Design. Historia marki Indiana Line sięga lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Początki firmy przypadają na złotą erę hi-fi we Włoszech. Konsekwencję tego można dostrzec we wszystkich produktach z logo Indiana Line, także tych oferowanych obecnie. Od samego początku, aż do dzisiaj, projektanci dążą do tego, aby połączyć elegancką, atrakcyjną stylistykę z bardzo dobrą jakością dźwięku. Niezależnie od serii - Diva, Tesi lub Nota - wszystkie modele wykorzystują przetworniki niskotonowe z wysokiej jakości wzmacnianymi membranami polipropylenowymi. Materiał ten spotkamy zarówno w niewielkich, kompaktowych konstrukcjach podstawkowych, jak i zaawansowanych wolnostojących. Przetworniki opracowane przez projektantów Indiana Line mają idealnie współpracować z wykorzystywanymi w każdym z modeli kopułkami wysokotonowymi.

Firma XLO International produkująca kable i akcesoria do zastosowań audio poinformowała o podpisaniu umowy, w której mianuje polską firmę Polpak Poland wyłącznym dystrybutorem wszystkich swoich produktów na terenie całej Europy. Jest to ważny krok dla obu firm, mający poszerzyć zasięg marki XLO na naszym kontynencie poprzez dostarczanie obecnym i nowym partnerom najlepszych produktów i usług. Ponadto umowa zapewni dostępność pełnej oferty marki XLO, dzięki czemu dealerzy będą mogli cieszyć się znacznie szybszymi dostawami. Polpak Poland będzie oferować produkty XLO za pośrednictwem lokalnych dystrybutorów detalicznych, wyspecjalizowanych salonów, sklepów on-line i firm instalacyjnych. Dodatkowo juz w maju polska firma weźmie udział w targach High End w Monachium, gdzie będzie można obejrzeć pełen wachlarz produktów XLO.

Blisko współpracujące ze sobą firmy Denon i Marantz uruchomiły dziś nową aplikację Audyssey MultEQ Editor, pozwalającą miłośnikom kina domowego na udoskonalenie i dostosowanie ustawień swoich systemów, w celu uzyskania jeszcze lepszego brzmienia surround. Najnowsze urządzenia audio-wideo tych producentów wykorzystują Audyssey MultEQ Editor, aby w prosty i dokładny sposób skalibrować i dostosować system do warunków odsłuchowych pomieszczenia przy pomocy jednego przycisku. Technologia Audyssey wykrywa rozmiar, typ oraz konfigurację głośników, których używamy, oraz mierzy ich sygnał w pomieszczeniu, aby uzyskać optymalne brzmienie - niezależnie od tego, czy używamy prostej konfiguracji 5.1 czy też pełnej mocy dźwięku przestrzennego.

Yamaha wzbogaca swój system MusicCast o pełną kompatybilność z serwisami muzycznymi i rozrywkowymi TIDAL oraz Deezer. Dostęp do tych platform internetowych zapewnią wszystkie nowe produkty z rodziny MusicCast, których sprzedaż rozpocznie się jeszcze w 2017 roku. Na drugie półrocze planowana jest aktualizacja dla pozostałych modeli Yamaha MusicCast, dzięki której również one zyskają możliwość obsługi wymienionych serwisów muzycznych. Wśród urządzeń kompatybilnych z firmowym systemem znajdują się głośniki bezprzewodowe, soundbary, amplitunery kina domowego, sieciowe wzmacniacze bezprzewodowe, amplitunery hi-fi oraz modele z serii PianoCraft.

Miło nam poinformować o opublikowanym właśnie raporcie dotyczącym rynku polskich producentów sprzętu audio, przygotowanym przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z portalem StereoLife. Opracowanie to jest bardzo ciekawym, przekrojowym spojrzeniem na rynek tworzony przez nasze rodzime firmy. Oprócz wykresów, wniosków i danych zebranych na podstawie przeprowadzonej w branży ankiety, znajdziecie tu opinie kilku ekspertów, w tym Tomasza Roguli z Zeta Zero, Piotra Kwiatkowskiego z Audiothlonu i Mateusza Jujki z Pylon Audio. Raport koncentruje się na kwestiach typowo biznesowych, ale można w nim znaleźć wiele informacji równie ciekawych z punktu widzenia zwykłego audiofila - jaka była geneza powstania polskich firm, jakie działania promocyjne przyniosły im najwięcej korzyści, jak ważny jest dla nich eksport, jak starają się spełnić wymagania klientów oraz jakiego wzrostu przychodów spodziewają się w najbliższej przyszłości. Autorzy publikacji pokusili się również o stworzenie przykładowego systemu zbudowanego z urządzeń pochodzących wyłącznie od polskich producentów. Cena tego zestawu sięgnęła 682000 zł, a to chyba i tak nie jest ani najbardziej rozbudowana ani rekordowa konfiguracja. Co ciekawe, raport przygotowany przez Grant Thornton i StereoLife podchwyciły już największe magazyny i portale biznesowe w Polsce, w tym Onet, Interia, Puls Biznesu, Bankier.pl, wGospodarce.pl czy Money.pl.

8 miliardów dolarów. Tyle kosztowało przejęcie amerykańskiego koncernu Harman International Industries przez Samsung Electronics. To trzy razy więcej, niż Apple wydało na kupno marki Beats. Koreańska firma przejęła tym samym właściciela takich marek, jak Harman Kardon, AKG, JBL, Mark Levinson, Infinity, Lexicon czy Revel. Co ciekawe, głównym motywem działania Samsunga jest ekspansja na rynku motoryzacyjnym. Wymienione marki opowiadają bowiem nie tylko za produkcję sprzętu audio i akcesoriów takich jak słuchawki i głośniki bezprzewodowe, ale dostarczają również technologie wykorzystywane w samochodach produkowanych przez koncerny General Motors i Fiat Chrysler. Mówi się, że to właśnie kontrakty podpisywane w związku z rozwojem technologii w motoryzacji mogą stanowić dla Samsunga prawdziwą żyłę złota. Ogłoszona niedawno transakcja prawdopodobnie namiesza w świecie rozwiązań samochodowych, ale możliwe, że wprowadzi też coś nowego na rynek audio. Kupno Harmana to największe przejęcie Samsunga w historii.

Astell&Kern dodaje wsparcie dla serwisu muzycznego TIDAL w swoich odtwarzaczach. Połączenie obu światów ma dać klientom jeszcze większy dostęp do muzyki oraz jej odsłuchu w najwyższym standardzie. Firma oficjalnie dodaje wsparcie dla serwisu TIDAL do pełnej linii swoich odtwarzaczy wyposażonych w funkcje Wi-Fi. Pomimo, iż urządzenia Astell&Kern już wcześniej oferowały usługi strumieniowania muzyki, takie jak Groovers+, MOOV lub Deezer, dopiero połączenie z serwisem TIDAL pozwoliło na globalne dostarczanie muzyki do odbiorców w 46 krajach. TIDAL jest globalną platformą zbudowaną dla fanów muzyki. Użytkownicy korzystają wyłącznie z treści udostępnionych, dzięki którym na bieżąco utrzymują kontakt z ulubionymi artystami z całego świata. Usługa oferuje wysokiej wierności, w jakości CD pliki muzyczne oraz wideo wysokiej rozdzielczości. Aplikacja daje możliwość poznania nowych i unikalnych artystów. Biblioteka serwisu składa się z katalogu ponad 40 milionów utworów muzycznych i 140 tysięcy filmów w jakości HD.

Znana z produkcji sprzętu komputerowego i gamingowego marka Razer potwierdziła właśnie zakup większości aktywów firmy THX i przyłączenie do zespołu tak zarządu, jak i pracowników firmy. Szczegółowe informacje finansowe na temat transakcji, która miała miejsce w pierwszej połowie października, nie zostały ujawnione. "Razer ma wizję innowacji na każdym poziomie rozrywki, wizję zgodną z tą, której orędownikiem THX pozostawało w całej swojej 30-letniej już historii. Zakup ten pozwoli nam wzmocnić swoją pozycję lidera na rynku gamingowym jednocześnie poszerzając nasze pole działania w projektowaniu produktów i rozwoju technologii o nowe aspekty rozrywki, takie jak muzyka czy film." - powiedział Min-Lang Tan, współzałożyciel i CEO Razera. THX działać będzie jako niezależna firma pod własnym zarządem, poza głównym nurtem działań firmy-matki. Co więcej, dział zajmujący się technologią audio będzie mógł we własnym zakresie pozyskiwać partnerów i nawiązywać umowy z innymi niż Razer producentami sprzętu, dostawcami usług i partnerami finansowymi.

Na miesiąc przed rozpoczęciem jubileuszowej, dwudziestej edycji Audio Video Show - największej w Polsce wystawie sprzętu audio i video - pobity został zeszłoroczny rekord wynajętych przez wystawców sal. W luksusowych przestrzeniach warszawskich hoteli Golden Tulip, Radisson Blu Sobieski oraz na PGE Narodowym zarezerwowano aż 160 sal wystawowych. Wystawcy zarezerwowali ponad 7000 metrów kwadratowych powierzchni, co także jest rekordem Audio Video Show. Oprócz popularnych producentów, jak Samsung, Sony, Panasonic, czy Sennheiser, na wystawie zostanie zaprezentowany ekskluzywny sprzęt dla audiofilów takich marek jak B&W, McIntosh czy Sonus Faber. Ponadto w salach PGE Narodowego goście będą mogli zwiedzić największą w Polsce wystawę słuchawek obejmującą urządzenia od ponad 50 różnych producentów.
Artorius