Samsung kupuje Harmana
- Kategoria: Newsy branżowe
- Tomasz Karasiński
8 miliardów dolarów. Tyle kosztowało przejęcie amerykańskiego koncernu Harman International Industries przez Samsung Electronics. To trzy razy więcej, niż Apple wydało na kupno marki Beats. Koreańska firma przejęła tym samym właściciela takich marek, jak Harman Kardon, AKG, JBL, Mark Levinson, Infinity, Lexicon czy Revel. Co ciekawe, głównym motywem działania Samsunga jest ekspansja na rynku motoryzacyjnym. Wymienione marki opowiadają bowiem nie tylko za produkcję sprzętu audio i akcesoriów takich jak słuchawki i głośniki bezprzewodowe, ale dostarczają również technologie wykorzystywane w samochodach produkowanych przez koncerny General Motors i Fiat Chrysler. Mówi się, że to właśnie kontrakty podpisywane w związku z rozwojem technologii w motoryzacji mogą stanowić dla Samsunga prawdziwą żyłę złota. Ogłoszona niedawno transakcja prawdopodobnie namiesza w świecie rozwiązań samochodowych, ale możliwe, że wprowadzi też coś nowego na rynek audio. Kupno Harmana to największe przejęcie Samsunga w historii.
Firma Harman jest liderem rynku rozwiązań dla samochodów podłączonych do internetu. Obecnie ponad 30 milionów pojazdów jest wyposażonych w systemy connected car i nagłośnieniowe tej firmy, w tym systemy informacyjno-rozrywkowe, telematykę oraz rozwiązania z segmetnu bezpieczeństwa. Około 65% z 7 miliardów dolarów przychodów ze sprzedaży zadeklarowanych przez firmę Harman za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2016 roku jest związane z branżą motoryzacyjną. Obie strony transakcji wierzą, że doświadczenie Harmana w zakresie projektowania i integracji zaawansowanych technologii pokładowych w połączeniu z fachową wiedzą Samsunga w dziedzinie technologii moblinych, półprzewodników, wyświetlaczy czy globalnych kanałów dystrybucji zapewniają zupełnie nowe możliwości rozwoju. W oświadczeniu czytamy też, że połączenie doświadczenia Harmana w zakresie rozwiązań technologii dźwiękowych z dorobkiem firmy Samsung w dziedzinie elektroniki użytkowej ma zwiększyć korzyści dla odbiorców oraz użytkowników produktów z całej oferty marki Samsung, zarówno systemów konsumenckich jak i profesjonalnych.
Harman to 8 tysięcy programistów i inżynierów, którzy mają pomóc Samsungowi w przygotowaniu nowych rozwiązań z zakresu IoT, dostarczyć technologie dźwięku do szeregu urządzeń Samsunga i pozwolić firmie na poważne kroki na rynku motoryzacyjnym. Harman posiada zaawansowane partnerstwa z największymi motoryzacyjnymi koncernami jak Fiat Chrysler czy General Motors. Systemy audio Harmana obecne są w wielu markach luksusowych i tych z średniej półki. "Harman doskonale uzupełnia Samsunga pod kątem technologii, produktów i rozwiązań, a połączenie sił jest naturalnym przedłużeniem strategii motoryzacyjnej, którą realizujemy od jakiegoś czasu." - napisał w oświadczeniu prezes Samsunga Oh-Hyun Kwon.
Źródło: Samsung
Komentarze