Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Rynek polskich producentów audio - raport Grant Thornton i StereoLife

Rynek polskich producentów audio - raport Grant Thornton i StereoLife

Miło nam poinformować o opublikowanym właśnie raporcie dotyczącym rynku polskich producentów sprzętu audio, przygotowanym przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton we współpracy z portalem StereoLife. Opracowanie to jest bardzo ciekawym, przekrojowym spojrzeniem na rynek tworzony przez nasze rodzime firmy. Oprócz wykresów, wniosków i danych zebranych na podstawie przeprowadzonej w branży ankiety, znajdziecie tu opinie kilku ekspertów, w tym Tomasza Roguli z Zeta Zero, Piotra Kwiatkowskiego z Audiothlonu i Mateusza Jujki z Pylon Audio. Raport koncentruje się na kwestiach typowo biznesowych, ale można w nim znaleźć wiele informacji równie ciekawych z punktu widzenia zwykłego audiofila - jaka była geneza powstania polskich firm, jakie działania promocyjne przyniosły im najwięcej korzyści, jak ważny jest dla nich eksport, jak starają się spełnić wymagania klientów oraz jakiego wzrostu przychodów spodziewają się w najbliższej przyszłości. Autorzy publikacji pokusili się również o stworzenie przykładowego systemu zbudowanego z urządzeń pochodzących wyłącznie od polskich producentów. Cena tego zestawu sięgnęła 682000 zł, a to chyba i tak nie jest ani najbardziej rozbudowana ani rekordowa konfiguracja. Co ciekawe, raport przygotowany przez Grant Thornton i StereoLife podchwyciły już największe magazyny i portale biznesowe w Polsce, w tym Onet, Interia, Puls Biznesu, Bankier.pl, wGospodarce.pl czy Money.pl.

Jakie są kluczowe wnioski z raportu? Cóż, bardzo optymistyczne! Okazuje się, że w Polsce działa ponad 80 firm zajmujących się produkcją sprzętu audio. To duża grupa dynamicznych przedsiębiorców, którzy poszukując innowacyjnych technologicznie rozwiązań i spełniając swoje marzenia, zapewniają innym przyjemność ze słuchania muzyki. Polski sprzęt audio sprzedawany jest na całym świecie i niejednokrotnie za granicą cieszy się lepszą opinią niż w kraju. Nowatorskie rozwiązania proponowane przez polskich producentów cieszą się uznaniem na konkurencyjnych rynkach w Wielkiej Brytanii, USA czy Japonii. Znajdują też swoich amatorów na egzotycznych rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Aż 72% polskich producentów sprzętu audio spodziewa się wzrostu przychodów w najbliższych 3 latach. Dla 67% polskich producentów sprzętu audio eksport stanowi przynajmniej połowę ich przychodów. 56% przedsiębiorców z rynku audio jako największą barierę rozwoju wskazuje zbyt wysokie koszty pracy.

W przypadku aż 39% badanych firm właściciele przyznali, że spółka powstała dlatego, że mogła zaoferować produkty lepsze niż konkurencja. Co więcej, aż 28% polskich producentów audio rozpoczęło swoją działalność dzięki pomysłowi na innowacyjne rozwiązanie, którego do tej pory nie było na rynku. Dla 22% hobby przerodziło się w sposób na życie. Warto zwrócić uwagę, że sukces polskich producentów audio zależy w dużym stopniu od mediów branżowych. Aż 27% wskazuje pozytywne artykuły w mediach branżowych jako moment przełomowy dla prowadzonej działalności. Co piątemu ankietowanemu sukces zapewniło wyjątkowe, innowacyjne rozwiązanie technologiczne, wokół którego można było budować przewagę konkurencyjną.

Rynek producentów sprzętu audio jest silnie zdywersyfikowany. Wsród badanych przedsiębiorców zabrakło jedynie producentów słuchawek. Najliczniejszą grupą są producenci wzmacniaczy i stanowią oni 31% firm na rynku. Drugą pod względem liczby przedsiębiorstw grupą są producenci kabli sygnałowych i zasilających. Stanowią oni 28% wszystkich producentów. Trzecią najliczniejszą grupą są producenci kolum - grupa ta stanowi 17%. Jeśli jednak spojrzymy na przychody badanych firm, to największymi podmiotami są producenci kolumn i przewodów zasilających. Znajduje to potwierdzenie w ogólnych obserwacjach rynku polskiego, na którym - w obszarze zasilania - firmom z zagranicy jest znacznie trudniej się przebić niż na innych rynkach. Polscy producenci sprzętu audio na promocję przeznaczają niewielki procent swoich przychodów. Dla 44% przedsiębiorców jest to mniej niż 5%. Jednocześnie ich zdaniem najlepsze rezultaty w promocji ich produktów przynosi Internet (zarówno artykuły, social media, reklamy czy też własna strona www). Jeśli spojrzymy na największych producentów sprzętu audio, to widać, że dla nich promocja ma większe znaczenie i przyczyniła się do ogólnego sukcesu. Aż 60% z nich przeznacza na promocję od 16% do 30% przychodów, podczas gdy najmniejsi producenci nie więcej niż 15%.

Ostatnia sekcja raportu obejmuje bariery rozwojowe. Większość producentów sprzętu audio jako największe bariery wskazuje wysokie koszty pracy (56%), jak również problem z dostępem do wykwalifikowanych pracowników. 33% jako barierę rozwoju wskazuje nadmierną biurokrację, a 22% zmienność przepisów prawa. Dla najmniejszych spółek na rynku największym problemem jest dostęp do finansowania i wysokie koszty pracy. Więksi producenci sprzętu audio częściej narzekają na nadmierną biurokrację i zmienność przepisów prawa. Taki obraz jest charakterystyczny dla polskich przedsiębiorców niezależnie od branży. Pełny raport można znaleźć na stronie Grant Thornton. Podsumowaniem raportu był wywiad w formie relacji na żywo przeprowadzonej za pośrednictwem facebookowego profilu Grant Thornton (Kariera).

Źródło: Grant Thornton

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins prezentuje model Px7 S3, czyli nową generację słuchawek wokołusznych. To przełomowa konstrukcja, która stanowi kolejny etap w ciągu już niemal sześciu dekad doskonalenia dźwięku przez tę legendarną brytyjską firmę. Nowy model wyposażono w zoptymalizowane 40-milimetrowe przetworniki elektroakustyczne z membranami wykonanymi z biocelulozy. Są one inspirowane flagowymi kolumnami...

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

SilentPower, marka-córka iFi Audio, z dumą ogłasza premierę Omni LAN - optycznie izolowanego przełącznika sieciowego stworzonego z myślą o wymagających purystach, dla których liczy się najczystsze możliwe doświadczenie audiowizualne. Jak informuje producent, nawet najbardziej zaawansowane systemy audio-video mogą zostać niezauważalnie ograniczone przez jeden, często pomijany element - standardowy przełącznik sieciowy....

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Na polskim rynku pojawił się właśnie nowy hybrydowy wzmacniacz all-in-one Canor Virtus A3. To konstrukcja dual mono pracująca w klasie A/AB z pełnym zestawem wejść cyfrowych i analogowych, zawierająca wzmacniacz mocy, przedwzmacniacz gramofonowy, wzmacniacz słuchawkowy i przetwornik cyfrowo-analogowy. Jak przeczytamy w informacji prasowej, unikatowa topologia urządzenia oferuje zalety wynikające z...

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9 i Basson 777

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9…

Davis Acoustics wprowadza do oferty dwa nowe modele - kolumny podłogowe Ariane 9 oraz subwoofer Basson 777, stworzone z myślą o najbardziej wymagających miłośnikach dźwięku. Ariane 9 to flagowy model serii, zaprojektowany z myślą o dużych przestrzeniach odsłuchowych. Trójdrożna konstrukcja z czterema przetwornikami ma oferować wyjątkową dynamikę, naturalne wokale i...

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

FiiO prezentuje flagowe słuchawki dokanałowe FX17 - zaawansowany konstrukcyjnie model mogący zadowolić najbardziej wybrednych słuchaczy. Słuchawki te oparte są o bardzo interesującą kombinację przetworników dynamicznych, armaturowych i elektrostatycznych, oferując niezrównaną jakość oraz dynamikę w całym paśmie. FX17 wykorzystują nie tylko zaawansowaną kombinację aż trzech rodzajów przetworników, ale także ze względu...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

Bluetooth w sprzęcie audio - wersje, kodeki, ustawienia

W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Najeźdźca z północy - Hegel

Najeźdźca z północy - Hegel

Wydawałoby się, że w bardzo gęstej branży audio kompletnie nie ma już miejsca dla nowych graczy. Że wszystkie stołki obsadzone są sztywno, bez szans na zmiany. A jednak od czasu do czasu pojawiają się firmy, które potrafią zaintrygować i porwać audiofilów, odbierając klientów starym wyjadaczom. Jednym z producentów, który wkroczył...

Poradniki

Galerie

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Vintage

Harman Kardon 630

Harman Kardon 630

Dzisiejsze urządzenia amerykańskiej firmy wyglądają bardzo nowocześnie, a nawet futurystycznie. Przednie ścianki wyraźnie podzielone na dolną część z przyciskami i...

Cytaty

CarlosRuizZafon.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.