Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Audiofil 2015 - Naim Statement

  • Kategoria: Reportaże
  • Tomasz Karasiński

Audiofil 2015 - Naim Statement

W ubiegły weekend we Wrocławiu odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie z cyklu Audiofil. Jest to impreza organizowana i prowadzona już od kilku lat przez charyzmatycznego Piotra Guzka we współpracy z różnymi współorganizatorami i przy wsparciu ze strony samego miasta. Idea pokazów jest tak prosta, jak to tylko możliwe - na dwa dni wynajmowana jest odpowiedniej wielkości sala, w której montowany jest wysokiej klasy sprzęt audio. Publiczność ma okazję zetknąć się z audiofilskim dźwiękiem i uczestniczyć w porównaniach źródeł, nagrań, a czasami nawet ramion i wkładek gramofonowych, jednocześnie chłonąc dobrą muzykę - zarówno z płyt przygotowanych przez organizatorów, jak i tych, które goście przynoszą ze sobą. W tym roku odbędzie się sześć takich muzycznych weekendów, a pokaz otwierający tegoroczny cykl był doprawdy wyjątkowy. Jego gospodarzem był wrocławski Fusic, którego załoga nie przywiozła jednak sprzętu prezentowanego na co dzień w salonie, ale wpadła na znacznie lepszy pomysł - specjalnie na te dwa dni sprowadziła do Polski flagowy, produkowany wyłącznie na zamówienie wzmacniacz Naim Statement.

To kolosalne urządzenie złożone w istocie z trzech stukilogramowych wież, miało być jedną z największych atrakcji ubiegłorocznej wystawy Audio Show, jednak w ostatniej chwili przesyłka złapała opóźnienie i Statement został zastąpiony równie kosztowną elektroniką marki Soulution. Niepocieszonych było wielu fanów Naima, do których należy również założyciel Fusica - Daniel Duda. Jako, że jest raczej człowiekiem czynu, postanowił - mimo różnych trudności - sprowadzić flagowca Naima do Polski. Udało się to również dzięki polskiemu dystrybutorowi tej marki - firmie Audio Center Poland. Dlaczego wydawało się to tak trudne? Cóż, Statement to już coś więcej, niż wzmacniacz, a nawet więcej, niż hi-endowy, ekstremalnie drogi wzmacniacz. To model prezentowany publiczności wyłącznie na największych wystawach sprzętu audio na świecie. Jego produkcja trwa miesiąc. Technologia w nim wykorzystana prawdopodobnie nigdy nie pojawi się we wzmacniaczach ze średniej półki. Cena? Nawet przedstawiciele polskiego dystrybutora nie wiedzą dokładnie. Oficjalnie mówi się o kwocie rzędu 750-800 tysięcy złotych. Można przypuszczać, że nikt nawet nie przeliczył ceny na złotówki, ponieważ Statement jest wykonywany wyłącznie na specjalne zamówienie, a nabywca takiego wzmacniacza prawdopodobnie nie będzie pytał o cenę z dokładnością do złotówki. Zainteresowany wpłaca zaliczkę i czeka na dostawę swojego egzemplarza. A za wiele ich na świecie nie ma. Do tej pory sprzedano 45 kompletów, z czego ani jednego nie dostarczono do Polski. My mieliśmy jednak okazję posłuchać Statementa, prezentowanego przez Piotra Guzka, Daniela Dudę i Jasona Goulda z Naima. Możecie wierzyć lub nie, ale minął tydzień, a my wciąż odbieramy telefony z pytaniem, jak tam zagrał ten Statement...

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Impreza odbyła się w sali konferencyjnej wrocławskiego hotelu Qubus. Lokalizacja jest rewelacyjna - hotel ulokowany jest zaledwie dwie przecznice od głównego rynku. Samo pomieszczenie również zrobiło na nas bardzo dobre wrażenie. Na widowni spokojnie można zgromadzić kilkadziesiąt osób, a dodatkowo sala jest bardzo dobrze wytłumiona. To wszystko jednak zupełne bzdury, bo Statementa audiofile chcieliby słuchać nawet w ciemnym lochu z pięciosekundowym pogłosem. Podobno w sobotę o miejsce siedzące było już trudno za kwadrans dwunasta, a więc jeszcze przed oficjalnym otwarciem imprezy. Stan ten utrzymywał się w zasadzie przez cały czas trwania pokazów, z okazjonalnymi przerwami na wywietrzenie sali, które można było sobie umilić filiżanką kawy i szperaniem w bogatej kolekcji płyt winylowych i kompaktowych wystawionych w holu przed wejściem do sali konferencyjnej. Osobny stolik wydzielono na wydawnictwa wytwórni Naim Label.

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Jak z bliska wygląda Statement? No cóż - porażająco. Zapewne nawet w naszym kraju znalazłoby się kilka osób skłonnych wydać ten niecały milion złotych za sam wygląd flagowego Naima. Wzmacniacz ma postać trzech wież - w środku umieszczono przedwzmacniacz, a po bokach monofoniczne końcówki mocy z radiatorami w formie pofalowanych piór. Wszystko to ciężkie, metalowe, czarne, typowo "naimowskie", może za wyjątkiem przezroczystych bloczków dzielących każdą z wież na dwie części. W każdym z klocków ta większa, górna, zawiera właściwe układy elektroniczne, natomiast w dolnych komorach umieszczono ich zasilacze. Ma to na celu oczywiście oddzielenie wrażliwej elektroniki od zakłóceń generowanych przez ciężkie transformatory. Jest to w pewnym sensie kwintesencja filozofii Naima, który zachęca swoich klientów do zakupu oddzielnych zasilaczy do swoich urządzeń. Nawet właściciele systemów ze średniej półki mogą niemalże każde urządzenie doposażyć w dedykowany zasilacz, a czasami nawet dwa. Nic więc dziwnego, że flagowy wzmacniacz tej marki również ma "wydzielone" zasilacze - w tym przypadku trzy. Podzielenie każdego z klocków na dwie części daje jeszcze jedną korzyść - przezroczyste, podświetlane na biało elementy pełnią rolę absorberów drgań. Właściwe moduły przedwzmacniacza i monobloków nie chłoną więc drgań z podłoża, a przynajmniej nie w takim stopniu, jak gdyby były połączone z zasilaczami na sztywno.

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Przedwzmacniacz NAC S1, czyli środkowa wieża, waży dokładnie 61,5 kg, natomiast każdy z monobloków NAP S1 - okrągłe 101 kg. Całe to żelastwo ma 94 cm wysokości, jakieś 80 cm szerokości i 41 cm głębokości. Monobloki oddają potworne 746 W przy ośmiu omach, 1450 W przy czterech i 9 kW w szczycie, kiedy impedancja spada do jednego oma. Ale nie będziemy nikogo zanudzać parametrami, które można znaleźć w sieci. Zamiast tego - kilka ciekawostek, których być może nie znajdziecie. Wyprodukowanie pierwszego egzemplarza kosztowało mniej więcej milion funtów, którą to kwotę nabiły koszty wykonania projektów, nastawienia maszyn, zaprojektowania procesu produkcyjnego itd. Każdy Statement powstaje około miesiąca i jest składany w większości przez jednego, wysoce wykwalifikowanego pracownika. Jednak nawet tacy ludzie nie mogą spamiętać wszystkich czynności koniecznych do złożenia tego monstrualnego wzmacniacza. Aby zachować powtarzalność wyrobu, podczas pracy inżynier na specjalnym ekranie ma przed sobą wyświetlane instrukcje objaśniające, co ma zrobić krok po kroku. Do tego pracownik ma dostęp do już zmontowanych części, aby móc się na nich wzorować. Aha - podobnie, jak inni pracownicy fabryki, inżynier ten jest stale uziemiony. Tak, dobrze czytacie. W zależności od tego, czy dana osoba jest leworęczna czy praworęczna, do drugiej dłoni ma przymocowaną opaskę z przewodem uziemiającym. Wszystko po to, aby ładunki elektrostatyczne nie gromadziły się na elementach elektronicznych, które montuje się w urządzeniu.

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Można się domyślać, że podłączenie i skonfigurowanie takiego kolosa nie jest proste, ale nie - wydaje się to całkiem bezproblemowe. Wzmacniacz prezentowany na Audiofilu miał podpięte dwa interkonekty od źródeł, kolejne dwa przewody prowadzące sygnał z przedwzmacniacza do monobloków, pojedyncze kable głośnikowe i trzy sieciówki. Co ciekawe, odpowiedzialny za uruchomienie Statementa Jason Gould z Naima przywiózł ze sobą najnowsze kable tej marki, które przed podłączeniem cierpliwie rozprostowywał tudzież "luzował", przeciągając je w dłoniach. Prosta jest także obsługa wzmacniacza. Na każdym monobloku mamy dwa przyciski - włącznik i wygaszenie podświetlenia, natomiast na pokrywie przedwzmacniacza umieszczono tylko cztery przyciski - tryb czuwania, wygaszenie podświetlenia, wybór źródła i szybkie wyciszenie. Nazwa aktywnego źródła wyświetlana jest na wąskim pasku z przodu urządzenia, a do kompletu mamy oczywiście duże, bardzo lekko pracujące pokrętło głośności. Proste? No tak, jedyny problem polega na tym, że do pełni szczęścia musimy jeszcze skołować źródło dźwięku, plus oczywiście kolumny, kable i inne gadżety. O ile kolumny pasujące do Statementa cenowo i jakościowo jeszcze uda nam się znaleźć, o tyle ze źródłami prawie zawsze będzie pewien mezalians, przynajmniej jeśli ktoś myśli o systemach hi-fi w kategoriach zgodności cenowej, a nie technicznej. Nawet wykorzystane podczas pokazów streamery i odtwarzacze CD Naima wyposażone w topowe zasilacze, wciąż nie osiągały nawet połowy wartości wzmacniacza, a już gramofon wykorzystywany przez większość czasu prezentacji - taniocha! Nie przeszkodziło to systemowi zagrać w sposób donośny i imponujący, jednak dla potencjalnego nabywcy Statementa, brak dedykowanego źródła może stanowić pewien problem. Podczas imprezy wzmacniacz ustawiono na honorowej pozycji, natomiast tuż za nim umieszczono firmowy banner z brytyjską flagą, aby tam, w tym "pokoju zwierzeń" upchnąć wszystkie źródła i akcesoria. A było tego trochę...

Naim tłumaczy to w ten sposób, że daje swoim klientom wybór co do źródła, z którego będą korzystać. Niby tak, ale z drugiej strony tak zamożny klient ma również wybór w kwestii wzmacniacza i brak równie imponującego odtwarzacza może być dla niego sporym minusem. Kiedy rozmawialiśmy o tym z Jasonem Gouldem, przyznał nam rację i wyjawił, że przygotowywana jest już czwarta wieża, którą będzie można wkomponować pomiędzy przedwzmacniacz a jeden z monobloków. Ma to być oczywiście hi-endowy odtwarzacz strumieniowy idealnie pasujący do przedwzmacniacza NAC S1 i NAP S1. Może będzie nazywał się NDX S1? Jedno jest pewne - Naim nie zamierza wprowadzać do tej "serii" odtwarzacza płyt CD, uznając je za format może nie wymarły, ale pozbawiony przyszłości. Także nawet w tym absolutnie hi-endowym segmencie, klientom pozostanie albo tylko streaming, albo zakup zewnętrznego źródła różniącego się wzorniczo od pozostałych trzech, lub w przyszłości - czterech klocków. Na pocieszenie Jason wyjął ze swojej teczki coś specjalnego - pilota do Statementa. Sam sterownik kosztuje jakieś 800 funtów. Nie widzieliśmy go wcześniej na żadnych zdjęciach w sieci, więc - voilà!

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Pozostaje pytanie - jak ten brytyjski potwór gra? Cóż, po dwóch dniach odsłuchów możemy powiedzieć tylko jedno - nie mamy zielonego pojęcia. To dlatego, że Statementa skonfigurowano z monitorami TAD Compact Reference CR1, które wprawdzie okazały się bardzo odpowiednie w stosunku do rozmiarów i akustyki sali odsłuchowej, ale dawały tyle własnego charakteru, że trudno było powiedzieć cokolwiek na temat jakiegokolwiek innego elementu systemu. Organizatorzy pokazu zapewne uznali, że do tak kosztownego wzmacniacza trzeba wytoczyć równie ciężkie działa, jednak my nie jesteśmy w stanie wydać wyroku na temat samego wzmacniacza na podstawie odsłuchu z tymi zestawami. TAD-y grają dźwiękiem hiperprzejrzystym, ostrym, szybkim, napowietrzonym i do tego opartym na spektakularnym basie, ale też - bardzo specyficznym. Obawiamy się, że 80% tego, co dochodziło do naszych uszu, było jednak "zasługą" głośników. Oczywiście gdyby organizatorzy prezentacji ustawili obok Statementa bardziej "normalne" kolumny za marne kilkadziesiąt tysięcy złotych, z pewnością pojawiłyby się narzekania odwrotne - że głośniki zbyt tanie, że gramofon to już w ogóle za słaby, że nie wydobyto całego potencjału drzemiącego we wzmacniaczu, i tak dalej... Cóż, gwiazdą tego pokazu miał być Statement, jednak ostatecznie wszyscy zgromadzeni słuchali pełnego systemu, a próba "odsączenia" z tej mieszanki dźwięku samego Naima to zadanie dla geniusza lub wręcz jasnowidza. Jeżeli więc ktoś jeszcze raz zapyta nas, jak gra Statement, będziemy musieli odpowiedzieć to, co wszystkim dzwoniącym do nas w ciągu ostatniego tygodnia - nie wiemy. Aby to stwierdzić, musielibyśmy urządzić mu maraton odsłuchowy z udziałem kilku innych par kolumn, albo po prostu włączyć go do własnego systemu, co - z uwagi na wielokrotnie niższe ceny kolumn, źródeł i kabli - byłoby jednak lekko idiotyczne.

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Wiemy natomiast jak zagrał cały system. Najkrócej można by było powiedzieć - oszałamiająco. W komplecie z monitorami TAD-a, system Naima z gościnnym udziałem gramofonu The Funk Firm LSD, zaprezentował brzmienie, które idealnie sprawdza się na tego typu imprezach - ogromne, potężne, powalające przestrzenią i przejrzystością. Compact Reference CR1 to wręcz laboratoryjne narzędzie do skanowania nagrań. Jakość średnich i wysokich tonów jest w tych monitorach absolutnie wybitna, jednak wiąże się to również z ekspozycją pewnych fragmentów pasma oraz wzbogacania każdej muzyki elementem chłodnej, szklistej barwy. Fortepian brzmiał spektakularnie - czuło się wręcz drgania strun wylatujące spod uchylonej, lśniącej klapy. Zamykając oczy można było dosłownie zobaczyć ten instrument i artystę oświetlonego paskudnym, bladym światłem reflektorów. Podobnie miała się rzecz z gitarami i instrumentami dętymi - poezja. Jeśli chodzi o wokale, nie było już tak różowo. Na pewno znajdą się audiofile, którym taki rodzaj prezentacji średnicy odpowiada, a już w wykonaniu TAD-ów jest to doświadczenie bliskie osiągnięcia Nirwany. Nam jednak brakowało w tym brzmieniu emocji. To po prostu nie nasza estetyka. Brakowało nam także solidnego osadzenia źródeł na scenie. Przestrzeń zbudowana przez monitory TAD-a była ogromna i na każdym uczestniku pokazu robiła wrażenie, jednak ulokowanie dźwięku w jednym punkcie stanowiło dla systemu spore wyzwanie. Pokazanie fortepianu wraz z akustyką całej sali koncertowej - owszem, rozciągnięcie gitary do rozmiarów luksusowej limuzyny - żaden problem, ale umieszczenie wokalistki idealnie po środku i nadanie jej kształtów istoty ludzkiej, a nie zmutowanego goryla z ustami Natalii Siwiec - problem.

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Audiofil 2015 - Naim Statement

Wszystko to można jednak podciągnąć pod dziwactwa charakterystyczne dla sprzętu ultra hi-endowego. Urządzenia te rzadko kiedy są nastawione na idealną neutralność i wierność wobec nagrań. Większość z nich powstaje, aby "coś pokazać", udowodnić coś światu. TAD-y również mają swoje łatwo rozpoznawalne brzmienie i to one wyraźnie narzucały warunki gry. Na szczęście organizatorzy prezentacji potrafili to wykorzystać, prezentując wyjątkową muzykę z różnych źródeł i angażując publiczność w różne dyskusje, eksperymenty i porównania. My także dowiedzieliśmy się wiele na temat prezentowanego sprzętu, a do tego - jak zwykle - świetnie się bawiliśmy. Wielu gościom Audiofila udało się przesłuchać na tym wyjątkowym sprzęcie kilka swoich płyt, a niektórzy nawet kupowali krążki z katalogu Naim Label, aby posłuchać ich na miejscu, po czym zabrać jak najszybciej do domu i porównać wrażenia na gorąco. Cóż, pozostaje tylko mieć nadzieję, że po takiej przesiadce wciąż mieli dużo frajdy ze słuchania.

Zdjęcia i filmy: Małgorzata Filo, StereoLife.

Komentarze (1)

  • BB-JG

    Byliśmy, kolejny już raz, na Audiofilu i ze wszystkich odsłuchów ten był najgorszy. Gdyby nie wizyta w salonie Fusica, weekend zaliczylibyśmy do straconych.
    Wytrzymaliśmy kwadrans, a po rotacji uczestników spotkania wnosimy, że mieli podobne odczucia. Wzmacniacz za prawie milion, a żeby posłuchać CD trzeba było zrobić przerwę techniczną i przełączać kable – masakra.
    Przychylam się do opinii autora artykułu ponieważ to grało, ale brak muzykalności i emocji sprawiło, że brzmiało to po prostu technicznie. Słuchanie muzyki powinno sprawiać przyjemność, a nie być przyczyną męki. Poza tym wybór kolumn TAD-a prawdopodobnie nie był najlepszym połączeniem i wpłynął na charakter brzmienia całego systemu.
    P.S.: Wizyta w Fusicu zaowocowała zakupem kolejnej pary monitorów do domowego systemu (to już 7 para) :) Odsłuchane monitory wniosły więcej barwy, muzykalności i emocji, niż ów system za ponad milion.

    1

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

Odrodzenie formatu CD - rewolucja czy burza w szklance wody?

W erze streamingu coraz więcej melomanów sięga po muzykę na fizycznych nośnikach, czego doskonałym przykładem stały się płyty winylowe. Renesans gramofonów i czarnych krążków trwa już co najmniej dekadę. Tłocznie płyt winylowych pracują na pełnych obrotach. Produkcję wznawiają nawet największe wytwórnie, a dla artystów wydających nowy album brak wersji LP...

Streaming krok po kroku

Streaming krok po kroku

Streaming - to pojęcie niemal całkowicie zdominowało świat sprzętu hi-fi. Na przestrzeni dziesięciu lat ten sposób słuchania muzyki przeszedł ewolucję od ciekawostki technologicznej interesującej tylko najbardziej postępowych melomanów i audiofilów do czegoś, co jest dla nas zupełnie naturalne i oczywiste. Dla wielu osób streaming to nieodłączna część codziennego funkcjonowania, podstawowe...

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

Audiofilskie BHP - najważniejsze zasady użytkowania sprzętu stereo

W naszym magazynie koncentrujemy się na treściach kierowanych do entuzjastów i osób żywo zainteresowanych sprzętem stereo. Niezależnie od aktualnych reguł działania internetowych wyszukiwarek czy liczby przypadkowych wizyt na danej stronie bazę czytelników stanowią ludzie dysponujący sporą wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. Nawet oni muszą jednak dostrzegać pewną lukę w...

Liczy się muzyka, czyli o kupowaniu sprzętu audio z umiarem

Liczy się muzyka, czyli o kupowaniu sprzętu audio z umiarem

Z muzyką i sprzętem grającym jestem związany od zawsze, a wszystko za sprawą prowadzonego przez mojego ojca sklepu z płytami i komponentami stereo. Przez nasz dom przewinęły się setki wzmacniaczy, magnetofonów, odtwarzaczy CD, gramofonów, tunerów, kolumn głośnikowych, albumów, koncertów i boxów płytowych z najróżniejszych epok. Każdego dnia obcowałem z rozmaitym...

Sade - Zmysłowa królowa elegancji

Sade - Zmysłowa królowa elegancji

Wyobraźcie sobie, że siedzicie w przyciemnionym klubie jazzowym w latach czterdziestych XX wieku. Mężczyźni noszą eleganckie, dopasowane garnitury, we włosach mają brylantynę, a w dłoniach dzierżą cygara lub papierosy. Kobiety ubrane są w wytworne suknie, ich fryzury i makijaże powalają, a niektóre z nich palą papierosy w lufkach. Dym unosi...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
Audiomica Laboratory 4-all-in-1 + 4-all-in-1 PRO

Audiomica Laboratory 4-all-in-1 + 4-all-in-1 PRO

Historia marki Audiomica oficjalnie zaczęła się w 2005 roku, ale jej założyciel, Łukasz Mika, zaplanował ten krok kilka lat wcześniej. Jako człowiek, który zawsze kochał muzykę i fascynował się sprzętem...

ATC SCM7

ATC SCM7

A gdyby tak wypiąć się na ten cały audiofilizm i kupić sobie sprzęt stworzony przez i dla profesjonalistów? Jeżeli cenicie sobie wysoką jakość dźwięku, nie uwierzę, że przynajmniej raz tak...

Revival Audio Sprint 4

Revival Audio Sprint 4

Rynek sprzętu audio jest wypełniony towarem niczym dyskonty przed świętami. Wybór jest przeogromny, chwilami wręcz przytłaczający. Na półkach dominują produkty uznanych, znanych audiofilom marek, których historia sięga nieraz czasów przedwojennych....

Komentarze

Marcin
Zbieram CD-ki od początku lat 90. Kolekcja jest dynamiczna i dużo płyt, które kiedyś miałem, poszło w świat do ludzi. Obecnie mam ponad 1300 płyt CD, około 100 ...
Janusz
Mam około 1500 cedeków. Winyl owszem ale okazjonalnie {około 200 sztuk}. Niedawno czytałem o potężnym wzroście sprzedaży CD w USA. Nie był to jeden procent jak ...
Marsellus
Świetne podstawkowce - kapitalna średnica, sprężysty, wielofakturowy bas (chociaż nie schodzi do piekieł) i neutralna góra. Dodam jeszcze, że według kilku porta...
Garfield
Osobiście nigdy nie przestałem kupować płyt CD. DVD i Blu-Ray również. Czasem nawet zdarzy mi się kupić płytę SACD, choć tylko z powodu zainteresowania tytułem,...
GiGi
Mam ten wzmacniacz od niedawna i z większością tez autora testu się zgadzam. Za to nie mogę powiedzieć, że wypycha dźwięk w stronę słuchacza. Może to kwestia ko...

Płyty

Sólstafir - Hin Helga Kvöl

Sólstafir - Hin Helga Kvöl

W tym roku mija dziesięć lat mojej przygody z ekipą Sólstafir. Wszystko zaczęło się od albumu "Otta", na który trafiłem...

Newsy

Tech Corner

Roon - Nowa jakość streamingu

Roon - Nowa jakość streamingu

Z badań i raportów dotyczących udziału poszczególnych nośników i platform w rynku muzycznym wynika, że pliki i serwisy streamingowe wyprzedzają konkurencję o kilka okrążeń. Temat nośników fizycznych wydaje się zamknięty i nawet ogarniająca cały świat moda na winyle i gramofony nie jest w stanie odwrócić losów tej wojny. O ile...

Nowości ze świata

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

  • Sonus Faber announced the launch of Suprema, a groundbreaking loudspeaker system rooted in luxury, unparalleled audio excellence and meticulous craftsmanship. Marking the brand's 40th anniversary, the Suprema system, featuring two main columns, two subwoofers and one electronic crossover, represents the...

Prezentacje

Historia ma znaczenie - Marantz

Historia ma znaczenie - Marantz

Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię nie inaczej, jak poprzez kolejne urządzenia zyskujące status kultowych. Może to trochę odważne stwierdzenie, ale wystarczy prześledzić internetowe...

Poradniki

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Wywiady

Tomasz Karasiński - StereoLife

Tomasz Karasiński - StereoLife

Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami,...

Vintage

Mikiphone

Mikiphone

Szukając informacji o konstrukcjach, które zapisały się w historii sprzętu audio złotymi zgłoskami lub po prostu wyglądały na tyle fanie,...

Słownik

Poprzedni Następny

HDCD

High Definition Compatibile Digital to format skupiający się na poprawie niektórych elementów zapisu na płycie kompaktowej. Jeśli chodzi o kompatybilność, każdą płytę z logiem HDCD odtworzymy na dowolnym odtwarzaczu CD,...

Cytaty

ArthurSchopenhauer.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.