Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio Pro iDSD

iFi Audio wprowadza na rynek długo oczekiwany przetwornik cyfrowo-analogowy Pro iDSD z wbudowanym wzmacniaczem słuchawkowym i funkcjami odtwarzacza strumieniowego. Firma trzyma się stylistyki zaprezentowanej w innych modelach z serii Pro, jednak nowy DAC pod wieloma względami ma być urządzeniem szczególnym. Chociażby z uwagi na fakt, że jest to flagowy i zarazem najdłużej opracowywany projekt tej marki. Prace nad nim trwały prawie dwa lata. Szerszy jest też docelowy rynek. Urządzenie jest skierowane nie tylko do audiofilów i melomanów, ale także do odbiorców profesjonalnych, a więc muzyków i realizatorów dźwięku. W konstrukcji Pro iDSD zaimplementowano całą wiedzę zgromadzoną przez pięć lat dzialności firmy. Urządzenie ma bardzo dużą ilość firmowych rozwiązań technicznych, a także wyśrubowane parametry techniczne i rozbudowane możliwości funkcjonalne.

Pro iDSD wykorzystuje poczwórny zestaw konwerterów cyfrowo-analogowych Burr-Browna. Dzięki temu do dyspozycji jest osiem par różnicowych sygnałów, po cztery pary na kanał. Wszystkie sygnały wejściowe trafiają do bufora i mają regenerowany zegar. Wykorzystywany jest do tego charakteryzujący się niskim jitterem zegar Global Master Timing bazujący na konstrukcji zaczerpniętej z DAC-a AMR DP-777. Konwertery pracują w trybie Voltage Output Mode, co daje zakres dynamiki ponad 119 dB. Filtracja analogowa jest całkowicie pasywna i wykorzystuje zrównoważony układ trzeciego rzędu (CLC) zamiast aktywnego układu ze sprzężeniem zwrotnym. Zastosowanie obwodu pasywnego służy eliminacji problemu z zakłóceniami w zakresie wysokich częstotliwości, których filtracja jest kłopotliwa w układach aktywnych. Obecność pasywnego filtra bezpośrednio na wyjściu konwertera sprawia, że kolejny stopień nie musi sobie radzić z zakłóceniami. Nowatorską funkcją jest wykonywany z jakością studyjną remastering do DSD1024. Jak podają firmowe materiały, po raz pierwszy format DSD1024 jest w ten sposob udostępniony szerokiej rzeszy użytkowników. Remastering jest wykonywany przez układ FPGA Crysopeia. Pro iDSD może obsłużyć wszystkie sygnały audio i konwertować je do DSD1024, DSD512 lub PCM 768 kHz i wykorzystać przy tym wybrany przez użytkownika filtr cyfrowy. Do wyboru jest kilka rodzajów filtrów - Bit-Perfect, Bit-Perfect+, Gibbs Transient Optimised, Apodising Modest i Transient Aligned. Filtracja cyfrowa również jest realizowana przez układ FPGA. Do obsługi innych etapów przetwarzania cyfrowego Pro iDSD wykorzystuje nowy 16-rdzeniowy procesor XMOS XU216 X-Core. Przetwarzanie odbywa się bez asynchronicznej konwersji częstoliwości próbkowania ani upsamplingu. Dopóki nie zostanie wybrany jeden z filtrów cyfrowych, sygnał pozostaje zachowany w formie bit-perfect.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma na wyposażeniu wejście cyfrowe XLR, wejście cyfrowe kombo koncentryczne/optyczne, wejście cyfrowe BNC (gnizado dwufunkcyjne, może też służyć synchronizacji), dwa porty USB, czytnik kart microSDHC, port Ethernet i gniazdo anteny WiFi. Szeroka paleta obsługiwanych źródeł sygnału obejmuje także AirPlay ze sprzętu przenośnego i komputerów firmy Apple, sieciowe DLNA ze smartfonów, tabletów i komputerów, odtwarznie z nośników HDD, pamięci USB i kart pamięci microSDHC, odtwarzanie z dysków seiciowych NAS oraz strumieniowanie z serwisów takich, jak Spotify, TIDAL, Napster, QQ Music i innych. Na wejściu USB dekodowane są sygnały PCM do 768 kHz i DSD512. Na wejściach AES/EBU i SPDIF graniczne parametry sygnału to 24 bit/192 kHz, natomiast przez WiFi, gniazdo Ethernet lub z podłączonych nośników odtworzymy dźwięk do rozdzielczości 32 bit/192 kHz. Obsługiwane jest też kodowanie MQA. Wszystkie wejścia włącznie z USB są galwanicznie izolowane, mają własne, zaawansowane układy zasilające i nie pobierają zasilania z zewnętrznej szyny.

iFi Audio Pro iDSD

Pro iDSD ma też spore możliwości dotyczące synchronizacji i zewnętrznego taktowania. Dla użytkowników profesjonalnych istotne będzie wsparcie synchronizacji AES3id DARS (Digital Audio Reference Signal) zgodnie ze standardem AES11. Jeśli użytkownik dysponuje zegarem atomowym, będzie mógł go podłączyć i wykorzystać do uzyskania jeszcze lepszej precyzji, niż we własnych układach Pro iDSD. Zalecany jest zegar taki, jak Sanford Research Systems PERF10 lub lepszy. Na wejście BNC można też podać sygnał 10 MHz, aby zsynchronizować się z resztą systemu. Funkcja BNC Sync Out podaje na wyjście 10 MHz nawet, jeśli taki sygnał nie jest obecny na wejściu. Pro iDSD ma na wyposażeniu kilka wyjść - symetryczne XLR, niesymetryczne RCA, słuchawkowe niesymetryczne 3,5 mm i 6,3 mm oraz słuchawkowe symetryczne 2,5 mm. Dostępna jest funkcja zmiany wzmocnienia na wyjściach słuchawkowych (0, 9 i 18 dB). Wyjścia XLR i RCA mogą pracować w jednym z czterech trybów trybów (HiFi Fixed, HiFi Variable, Pro Fixed, Pro Variable). Tryby Pro mają ponad dwa razy wyższe napięcie wyjściowe, niż tryby HiFi.

iFi Audio Pro iDSD

Jeśli chodzi o wzmacniacz, użytkownik może wybrać układ lampowy lub tranzystorowy. Co istotne, wzmacniacz lampowy i wzmacniacz tranzystorowy mają oddzielne układy wejściowe. Sekcja lampowa nie jest więc opcją dodaną do układu tranzystorowego. Dzięki pełnemu zdublowaniu układów ścieżka sygnału jest skrócona, a każdy wariant jest w pełni zoptymalizowany. Dobrej jakości lampy 6922 zostały uznane za niewstarczające, dlatego zastosowano wariant wyższej jakości w postaci lamp General Electric 5670. Lampy mogą być użytkowane w dwóch trybach - Tube oraz Tube+. Tryb Tube+ redukuje ujemne sprzężenie zwrotne do niezbędnego minimum. Wzmacniacz tranzystorowy to układ dyskretny, pracujący w klasie A i zbudowany w oparciu o tranzystory J-FET. Układy analogowe nie mają kondensatorów sprzęgających w torze. Regulacja głośności jest analogowa i bazuje na 6-ścieżkowym, zmotoryzowanym potencjometrze ALPS-a. Cztery ścieżki są wykorzystane do realizacji w pełni zrównoważonej regulacji głośności. Na szynach zasilania obwodów analogowych zastosowano kondensatory ELNA Silmic umieszczone tuż przy obsługiwanych układach. Natomiast do zasialnia sekcji cyfrowej zastosowano niskoimpedancyjne superkondensatory ELNA Dynacap. Zestaw superkondensatorów ma pojemność 6,6 F. Superkondensatory Elna Dynacap DZ mają 400 razy mniejszą impedancję wewnętrzną, niż przeciętne superkondensatory, co oznacza dużo szybsze uwalnianie energii. iFi Audio Pro iDSD jest już dostępny w Polsce w cenie 12990 zł.

Źródło: Camax

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Poprawione w każdym calu - Bowers & Wilkins Px7 S3

Bowers & Wilkins prezentuje model Px7 S3, czyli nową generację słuchawek wokołusznych. To przełomowa konstrukcja, która stanowi kolejny etap w ciągu już niemal sześciu dekad doskonalenia dźwięku przez tę legendarną brytyjską firmę. Nowy model wyposażono w zoptymalizowane 40-milimetrowe przetworniki elektroakustyczne z membranami wykonanymi z biocelulozy. Są one inspirowane flagowymi kolumnami...

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

SilentPower, marka-córka iFi Audio, z dumą ogłasza premierę Omni LAN - optycznie izolowanego przełącznika sieciowego stworzonego z myślą o wymagających purystach, dla których liczy się najczystsze możliwe doświadczenie audiowizualne. Jak informuje producent, nawet najbardziej zaawansowane systemy audio-video mogą zostać niezauważalnie ograniczone przez jeden, często pomijany element - standardowy przełącznik sieciowy....

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Na polskim rynku pojawił się właśnie nowy hybrydowy wzmacniacz all-in-one Canor Virtus A3. To konstrukcja dual mono pracująca w klasie A/AB z pełnym zestawem wejść cyfrowych i analogowych, zawierająca wzmacniacz mocy, przedwzmacniacz gramofonowy, wzmacniacz słuchawkowy i przetwornik cyfrowo-analogowy. Jak przeczytamy w informacji prasowej, unikatowa topologia urządzenia oferuje zalety wynikające z...

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9 i Basson 777

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9…

Davis Acoustics wprowadza do oferty dwa nowe modele - kolumny podłogowe Ariane 9 oraz subwoofer Basson 777, stworzone z myślą o najbardziej wymagających miłośnikach dźwięku. Ariane 9 to flagowy model serii, zaprojektowany z myślą o dużych przestrzeniach odsłuchowych. Trójdrożna konstrukcja z czterema przetwornikami ma oferować wyjątkową dynamikę, naturalne wokale i...

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

FiiO prezentuje flagowe słuchawki dokanałowe FX17 - zaawansowany konstrukcyjnie model mogący zadowolić najbardziej wybrednych słuchaczy. Słuchawki te oparte są o bardzo interesującą kombinację przetworników dynamicznych, armaturowych i elektrostatycznych, oferując niezrównaną jakość oraz dynamikę w całym paśmie. FX17 wykorzystują nie tylko zaawansowaną kombinację aż trzech rodzajów przetworników, ale także ze względu...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Obudowy głośnikowe w praktyce - rodzaje, właściwości, brzmienie

Obudowy głośnikowe w praktyce - rodzaje, właściwości, brzmienie

Zapewne niejedno z nas próbowało kiedyś przestawiać swoje kolumny głośnikowe w różne miejsca w mieszkaniu lub domu, aby sprawdzić, gdzie będą najlepiej grały. Oczywiście ma to sens, ponieważ rozmiar, akustyka pomieszczenia czy rozstawienie kolumn względem słuchacza i ścian mają kluczowe znaczenie dla ich brzmienia. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Historia ma znaczenie - Marantz

Historia ma znaczenie - Marantz

Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię nie inaczej, jak poprzez kolejne urządzenia zyskujące status kultowych. Może to trochę odważne stwierdzenie, ale wystarczy prześledzić internetowe...

Poradniki

Wszystko o plikach wysokiej rozdzielczości

Wszystko o plikach wysokiej rozdzielczości

W ciągu całej historii audio było wiele momentów, które stanowiły kamień milowy w rozwoju technologii zapisu i odtwarzania dźwięku. Niewątpliwie...

Galerie

Popularne testy

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Vintage

Luxman 5M21

Luxman 5M21

Ta śliczna końcówka mocy to Luxman 5M21 (na dole) - wzmacniacz należący do linii Laboratory Reference Series i produkowany pod...

Słownik

Poprzedni Następny

FLAC

Free Lossless Audio Codec - format bezstratnej kompresji dźwięku chętnie wybierany przez audiofilów. W przeciwieństwie do stratnych kodeków dźwięku takich jak Vorbis, MP3 i AAC, kodek FLAC nie usuwa żadnych...

Cytaty

LudwikJerzyKern.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.