Za nami dwudziesta piąta edycja największej wystawy sprzętu audio-video w Polsce. Było naprawdę fajnie, a ponieważ ostatnie dwa dni spędziłem, wybierając i obrabiając zdjęcia, zdecydowałem się zamieścić swoje przemyślenia w formie fotorelacji, aby nie opisywać każdego systemu i urządzenia z osobna, nie powtarzać informacji z udostępnianych przed imprezą zapowiedzi, a przy okazji uniknąć wydłużającego cały ten proces dopasowywania obrazków do tekstu. Wydaje mi się, że o wiele istotniejsze jest uchwycenie pewnych prawidłowości i trendów. Audio Video Show jest jedyną tak dużą imprezą audiofilską w naszym kraju, więc jeżeli gdzieś można zaobserwować mechanizmy wskazujące kierunek rozwoju całej branży, to właśnie tutaj, w ostatni weekend października. I choć wiele urządzeń, a nawet całych systemów jest ściąganych do Warszawy specjalnie na tę okazję, audioszołowi weterani wcale nie zaczynają swojego marszu od najdroższych i najbardziej imponujących zestawów, bo niejedno już widzieli, a efekt nie zawsze był zgodny z ich wyobrażeniami. System za trzy, pięć, osiem, dwadzieścia milionów złotych? Spoko, ale prawdziwe perełki znajduje się zwykle gdzie indziej, a po trzech dniach w głowie kotłują się różne myśli, którym warto dać dojrzeć. Ja ze swoimi już się przespałem, więc wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszam do lektury i obejrzenia galerii pod artykułem.
Bardzo fajna relacja. Całkowicie zgodna z moimi odczuciami. Bardzo wiele systemów, a zwłaszcza kolumn, to takie modele "koncepcyjne" - totalne dziwactwa zarówno pod względem wyglądu, jak i dźwięku. Nawet sobie nie wyobrażam miejsca (pokoju), gdzie to mogłoby stanąć, nie mówiąc już o dobrym dźwięku. ...
Chcąc poznać ludzi zajmujących się sprzętem audio, związanych z tą branżą zawodowo, natkniemy się na wywiady z konstruktorami, przedsiębiorcami, sprzedawcami, organizatorami imprez oraz przedstawicielami koncernów produkujących wszystko od niedrogich słuchawek po hi-endowe wzmacniacze i zestawy głośnikowe. Rzadko kiedy można trafić na wywiad ze znanym blogerem, youtuberem lub recenzentem, ponieważ dzielą się oni swoimi przemyśleniami w artykułach, felietonach, testach czy wideorecenzjach. Czasami przeprowadzają wywiady ze sobą nawzajem, co często przeradza się w rozmowę dwóch kolegów mających bardzo podobne zainteresowania, obserwacje i dylematy. Na ogół jest to jednak rzadkość i jeśli w ogóle dziennikarze specjalistycznych magazynów wypowiadają się dla innych mediów, zwykle chodzi o kilkuzdaniowy komentarz lub wytłumaczenie podstawowych pojęć słuchaczom popularnej stacji radiowej. Trochę szkoda, bo wydaje się, że jest to całkiem ciekawe zajęcie. Wypożyczyć jakieś urządzenie, przetestować je, posłuchać i opisać swoje wrażenia - to powinien umieć każdy. Nie wymaga to nadzwyczajnych umiejętności ani nadprzyrodzonych mocy. Z drugiej strony takich ludzi nie ma znów tak wiele. W Polsce jest to co najwyżej kilkadziesiąt osób. Postanowiłem więc przeprowadzić wywiad z Tomaszem Karasińskim, redaktorem naczelnym internetowego magazynu StereoLife. Nie dlatego, że uważam go za najbardziej doświadczonego czy najciekawszego człowieka w tej branży, ale dlatego, że był pod ręką.
Matko jedyna, ależ Pan się bezpardonowo rozprawił z niektórymi stereotypami! Mimo to mam swoisty dysonans poznawczy, bo ogólnie rzecz biorąc, z tego wywiadu bije pewien optymizm i widać w nim ogromne zamiłowanie do tego, czym się Pan zajmuje. Może to głupie, ale odnoszę wrażenie, że "prowadzący wywi...
Zapewne niejedno z nas próbowało kiedyś przestawiać swoje kolumny głośnikowe w różne miejsca w mieszkaniu lub domu, aby sprawdzić, gdzie będą najlepiej grały. Oczywiście ma to sens, ponieważ rozmiar, akustyka pomieszczenia czy rozstawienie kolumn względem słuchacza i ścian mają kluczowe znaczenie dla ich brzmienia. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, że równie istotne jest to, w jaki sposób nasze "paczki" są skonstruowane? Czy zdajemy sobie sprawę z faktu, że dokładnie ten sam zestaw przetworników umieszczony w zupełnie innej obudowie dałby nam zgoła inne efekty? Idąc jeszcze dalej, czy tak naprawdę znamy się na głośnikach i ich właściwościach na tyle, aby stwierdzić, w jakiej obudowie powinny zostać zamontowane, aby spełnić nasze oczekiwania? Na rynku dostępnych jest mnóstwo zestawów głośnikowych, których konstruktorzy mają swoje preferencje i przekonania. Jedne firmy płyną z głównym nurtem, trzymając się kolumn z bass-refleksem, inne stawiają na obudowy zamknięte, linie transmisyjne, membrany bierne lub jeszcze inne, nierzadko bardzo skomplikowane rozwiązania. Co to oznacza dla nas, słuchaczy, i co powinniśmy wybrać?
Wakacje to w branży audio, podobnie jak w wielu innych, typowy sezon ogórkowy. Niby coś się dzieje, niby wciąż pojawiają się jakieś nowości, a mimo to w porównaniu z najbardziej ruchliwym okresem życie toczy się znacznie wolniej. To idealny czas, aby zrealizować plany, które raz po raz przekładało się na później. Dla mnie jedną z takich misji była wizyta w warszawskim salonie Audiopunkt, będącym jedną z niewielu prawdziwych, klimatycznych, audiofilskich jaskiń. Celowo używam takiego określenia, ponieważ początki mojej przygody z wysokiej klasy sprzętem stereo opierały się na odwiedzaniu takich właśnie nietypowych, zacisznych, ukrytych przed miejskim zgiełkiem świątyń dźwięku i muzyki. Myśl, że mogłyby się one zamienić w nowoczesne sklepy ze szklanymi witrynami, że hi-endowa aparatura mogłaby wyjść z podziemi i pojawić się nawet w dużych centrach handlowych, była wówczas kompletnie szalona. Dziś to standard, a oldschoolowe piwniczki znikają z mapy szybciej niż restauracje w czasach lockdownu. Audiopunkt oparł się temu trendowi i można w nim znaleźć wszystko, co w takim miejscu być powinno - wyselekcjonowane nowości, urządzenia popularne i te bardziej niszowe, vintage'owe perełki, praktyczne akcesoria, płyty, kable oraz ludzi z ogromnym doświadczeniem i tak zwanym osłuchaniem. Jakiś czas temu sklep przeszedł podzieloną na kilka etapów metamorfozę. Jej koniec zbiegł się w czasie z prezentacją hi-endowego, nigdy nie pokazywanego jeszcze w naszym kraju systemu Soul Note'a. Ponieważ darzę tę markę wyjątkową sympatią, większej zachęty już nie potrzebowałem.
W postpandemicznej rzeczywistości nawet życie dziennikarza opisującego sprzęt stereo wygląda trochę inaczej. Niby robota taka sama, ale nagle zabrakło w niej bezpośredniego kontaktu z ludźmi, a obecnie, choć czasy noszenia maseczki w każdej kieszeni wydają się odległe, branża przywykła do innego trybu funkcjonowania. Jeśli z kimś rozmawiam, to raczej przez telefon, a jeśli mam dostać nowy sprzęt do przetestowania, na dziewięćdziesiąt procent zostanie on przywieziony przez kuriera, a nie dostarczony osobiście lub odebrany przeze mnie z salonu. Różnego rodzaju spotkania, premiery, konferencje prasowe, majówki i wieczorki z muzyką przed pandemią były normą. Czasami kilka razy w miesiącu pakowałem aparat i jechałem gdzieś, gdzie pokazywano nowe kolumny albo odbywała się prezentacja prowadzona przez gościa z dalekiego kraju. Teraz dostaję głównie zaproszenia na webinary, które zwykle olewam, bo za chwilę i tak otrzymam pełną notkę informacyjną ze zdjęciami i wszystko przeczytam sobie po polsku. Niestety, albo właśnie stety, nie wszystko można zrobić zdalnie. Znacznie lepiej jest czasami wybrać się w jakieś ciekawe miejsce, spotkać zarażonych tą samą pasją ludzi, obejrzeć sprzęt na żywo, a przede wszystkim posłuchać go w komfortowych warunkach. I właśnie w taki sposób spędziłem ubiegłą sobotę, a to dzięki prezentacji zorganizowanej przez firmę Audio Atelier i salon AudioSource
Będąc we Włoszech w czasach pandemii właściwie bez zapowiedzi odwiedziłem Massimiliano (Maxa) w fabryce, gdzie produkuje swoje kolumny. Poczęstował kawą, posłuchaliśmy razem muzyki. Znajomość pozostała do dzisiaj, a ja cieszę się zakupionym Celio.
W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego serwisu strumieniowego. Doszło nawet do tego, że producenci zaczęli usuwać ze swoich urządzeń klasyczne gniazda słuchawkowe, które przez wiele, wiele lat były w tej dziedzinie jedynym obowiązującym standardem. I choć niektórzy w odpowiedzi na ten trend wprowadzają na rynek przewodowe słuchawki z wtyczkami Lightning czy USB, użytkownicy nie wydają się być w pełni przekonani do tej koncepcji. Stopniowa rezygnacja z gniazd 3,5 mm oznacza, że coraz więcej osób przesiadło się już na słuchawki i głośniki Bluetooth. Z pewnością nie raz korzystaliście z tej technologii, ale czy wiecie, jak wykorzystać jej potencjał?
Niezależnie od tego, z jakim rodzajem sprzętu grającego mamy do czynienia, w jego instrukcji obsługi, recenzjach publikowanych w specjalistycznych magazynach, a nawet w opiniach użytkowników często można zetknąć się z jednym niezwykle istotnym pojęciem - wygrzewanie. Warto o nim pamiętać, ponieważ zdaniem wielu audiofilów ów proces ma niebagatelny wpływ na jakość brzmienia elektroniki audio. Niekiedy to właśnie w wygrzewaniu, a raczej jego braku, upatruje się przyczyny różnic w ocenie walorów sonicznych tego samego urządzenia przez różnych słuchaczy. Grało gorzej niż u mnie? To znaczy, że było niewygrzane. Recenzent napisał, że wysokie tony ciut za ostre? Nie wygrzał. O co chodzi? W dużym skrócie wygrzewanie jest procesem, w którym dźwięk nowego komponentu audio zmienia się w miarę użytkowania aż do osiągnięcia stałego, równego, docelowego poziomu. Jakie są tego przyczyny? Czy każdy element systemu stereo trzeba poddać takiej operacji? Jak prawidłowo wygrzewać sprzęt i czy można to w jakiś sposób przyspieszyć? Na wszystkie te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym poradniku.
Dobry tekst Redakcji, choć grożący potencjalnymi wpisami sfrustrowanych osobników pokroju twórcy "Tonu Składowego" i jego wyznawców, którzy albo tylko mierzą i nie słuchają albo w ogóle nie mają pojęcia, o czym piszą/mówią. W gruncie rzeczy nie ma tu żadnej tajemnej wiedzy, a zwykła fizyka na poziom...
Założona w 1998 roku firma Amphion od samego początku projektuje oraz konstruuje kolumny głośnikowe wyróżniające się czymś, czego brakuje wielu dostępnym na rynku konstrukcjom - niezwykle niską wrażliwością na niedoskonałości akustyki pomieszczenia odsłuchowego. Dzięki przemyślanym rozwiązaniom technicznym zestawy tej marki potrafią wypełnić dowolną przestrzeń wysokiej jakości dźwiękiem, a przynajmniej tak twierdzą fińscy konstruktorzy, ich zagraniczni przedstawiciele, zadowoleni klienci i instalatorzy. Nie wspominając o dziesiątkach muzyków i realizatorów dźwięku, którzy w swojej pracy korzystają z profesjonalnych monitorów Amphiona i akurat nie przejmują się ani akustyką swojego studia, ani estetyką sprzętu ustawionego na konsolecie, ale cenią sobie te monitory za rzetelność, przejrzystość i prawdomówność.
Poza tym, że mam Amphiony (Argon) i to jest zaraza, bo nie idzie się tego pozbyć, tak człowiek się przywiązał, i do dźwięku i do ich minimalistycznego uroku, to pan Anssi Hyvönen wygląda jak Val Kilmer... I już mnie kilka razy nabrali:)
Jeżeli interesujecie się sprzętem audio, możliwe, że co najmniej raz zastanawialiście się nad zakupem subwoofera. W dzisiejszych czasach takiego urządzenia potrzebuje praktycznie każdy prawidłowo skonfigurowany system kina domowego, a i w konfiguracjach dwukanałowych takie basowe wspomaganie kolumn głównych potrafi przynieść wiele korzyści. Zamiast zastanawiać się, czy nasze kolumny nie są zbyt duże lub zbyt małe, czy stoją we właściwej odległości od tylnej ściany i czy aby na pewno wybrane przez nas przewody głośnikowe im pasują, możemy przecież zrzucić sprawę na wyspecjalizowany głośnik niskotonowy. Subwoofer można dodać do dowolnego systemu audio, odciążając nasze kolumny i ustawiając optymalną "dawkę" basu, co nie tylko poprawi wrażenia dźwiękowe podczas słuchania muzyki, ale także wzbogaci ścieżkę dźwiękową każdego oglądanego filmu. Jak to zwykle bywa, istnieje jednak kilka istotnych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie odpowiedniego subwoofera do domowego systemu audio. O wszystkich opowiemy w niniejszym poradniku.
Każdy, kto zapragnął złożyć porządny system stereo, prędzej czy później stanie przed wyborem wzmacniacza. Urządzenie to jest niezbędnym elementem zestawu audio - wszystko jedno, czy mówimy o audiofilskich konfiguracjach za setki tysięcy złotych, czy o kolumnach aktywnych, soundbarach, a nawet głośnikach lub słuchawkach bezprzewodowych - wszędzie czai się element, który odpowiada za wzmocnienie sygnału i przekazanie go do głośników. W klasycznych systemach dwukanałowych ma on najczęściej postać wzmacniacza zintegrowanego. Bez względu na przedział cenowy jest to najbardziej rozpowszechniony typ urządzeń w tej kategorii, zawierający w jednej obudowie przedwzmacniacz oraz końcówkę mocy. Jak wybrać ten właściwy? Czym się kierować, jak czytać tabele danych technicznych i na jakie szczegóły zwracać uwagę?
Brakuje tu jednego aspektu, który omijają również producenci. Chodzi o regulację barwy i balans. Nie każdy ma super słuch, nie w każdym wieku dobrze słyszymy wysokie tony. A korygować brzmienie kolumnami i kablami to jazda dla zaawansowanych i bogatych, a nie dla tych, co chcą posłuchać nie za głoś...
NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....
Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...
Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...
Bannery boczne
Komentarze
a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...
W dobie niesamowitej popularności bezprzewodowego sprzętu audio trudno zaprzeczyć, że jest to przyszłość. I to nie tylko jeśli chodzi o urządzenia mobilne, ale także te, z których korzystamy w domu. Trzymając w ręku smartfon czy tablet, potrzebujemy przecież tylko kompatybilnej z nimi elektroniki, aby móc wygodnie odtwarzać muzykę z ulubionego...
Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...
In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...
Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...
Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora, kultowe Altusy lub gramofony takie, jak Daniel, Adam czy Bernard. Jeżeli myślicie, że to wszystko relikty minionego systemu,...
Dzień dobry. Z dużym zaciekawieniem przeczytałem na Państwa stronie test kabli zasilających Enerr Transcenda Ultimate i mam do Państwa pytanie. Posiadam listwę Enerr Performer z dedykowanym kablem Performer HC i przymierzam się…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie do Państwa napisać w następującej sprawie. Otóż aktualnie słucham muzyki na zestawie złożonym z kolumn Pylon Audio Diamond 28, wzmacniacza Haiku Audio Sol 2 i odtwarzacza Arcam CD…
Dzień dobry. Zwracam się do Państwa z prośbą o poradę, w nadziei, że poruszona przeze mnie kwestia jest już przez Redakcję StereoLife dobrze przetestowana. Ostatnio w moim systemie pojawiła się końcówka mocy…
Dzień dobry. Proszę o poradę dotyczącą wymiany wzmacniacza w systemie składającym się z kolumn Audio Physic Tempo VI, wzmacniacza Baltlab Epoca 1v3, odtwarzacza Linn Ikemi, kompletu kabli Nordost Red Dawn i Neel…
Szanowna Redakcjo, wraz z najlepszymi życzeniami przesyłam prośbę o poradę. Mój system powstawał przez wiele lat. Obecny zestaw to wzmacniacz Accuphase E-800, odtwarzacz DP-600, streamer Rose RS250, kolumny Avalon Idea, okablowanie Zavfino…
Szanowna Redakcjo, jakiś czas temu wymieniając stary system kina domowego na nieco budżetowe, ale całkiem przyjemnie grające stereo postawiłem na kombinację wzmacniacza NAD C388 i kolumn Audiovector QR3. Niejako z rozpędu kupiłem…
Szanowna Redakcjo, szukam wysokiej klasy monitorów do zaadaptowanego akustycznie pomieszczenia o powierzchni 12 m². Zainteresowałem się monitorami Equlibrium Nano, ale niestety okazało się, że z trzech wyprodukowanych par dwie pracują u Państwa…
Szanowna Redakcjo, pozwalam sobie zwrócić się do Państwa z kilku powodów - po pierwsze na łamach Państwa magazynu znalazłem recenzję wzmacniacza, który posiadam (zdecydowałem się nań po lekturze owego artykułu i jestem…
Dzień dobry. Potrzebuję Państwa porady. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zmiany swoich kolumn głośnikowych Tonsil Siesta. Im bardziej zagłębiam się w temat, tym wiem mniej - taki paradoks. W poszukiwaniu ciekawych…
Podobnie, jak amatorzy motoryzacji mogą wymieniać marki samochodów z Niemiec, Francji, Włoch czy Japonii, tak i miłośnicy sprzętu grającego przykładają dużą wagę do kraju pochodzenia kolumn czy wzmacniaczy. Audiofilowi nie jest to…
Jeśli chodzi o przystępną cenowo elektronikę audio, wszelkiego rodzaju wzmacniacze, amplitunery, odtwarzacze i zestawy kina domowego, Onkyo jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i darzonych największym zaufaniem marek na naszym rynku. Jej ekspansja…
Jarocin kojarzy się melomanom z reaktywowanym niedawno festiwalem muzyki rockowej, jednak ma też szansę stać się stolicą niedrogich zestawów głośnikowych. Może nawet czymś w rodzaju nowej Wrześni, swoją drogą położonej całkiem niedaleko.…
Ostatnio na łamach naszego magazynu testowaliśmy sporo urządzeń adresowanych do audiofilów, więc dziś zejdziemy trochę na ziemię i sprawdzimy możliwości sieciowego amplitunera stereo zbudowanego z myślą o melomanach, którzy cenią sobie zarówno…
Pylon Audio to dość niecodzienne zjawisko. Wiele firm zajmujących się produkcją niedrogich zestawów głośnikowych o audiofilskim zacięciu to hobbystyczne, niemalże garażowe manufaktury. Są one w stanie podjąć rywalizację ze znanymi na całym…
Normandia, region leżący w północno-zachodniej części Francji, to nie tylko piękno przyrody, to też bogata historia. Obszar ten słynie przede wszystkim z jabłek i wszelkich ich przetworów (cydr i calvados), owoców morza,…
Sennheiser to bez wątpienia jedna z firm bez których trudno byłoby sobie wyobrazić funkcjonowanie rynku audio. W świecie słuchawek i mikrofonów to prawdziwy gigant, z którym naprawdę trudno jest rywalizować. Niemcy współpracują…
Lubimy odkrywać nowe marki i produkty, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audiofilskie, jak i te bardziej popularne. Jest to w pewnym sensie przygoda, bo wszyscy wiedzą, czego można się spodziewać po kolejnych…
W świecie głośników Tannoy to prawdziwa legenda. Jego historia zaczęła się w 1926 roku i od początku była związana z elektroniką. Firma znana wówczas jako Tulsemere Manufacturing Company specjalizowała się w produkcji…
Chyba nikt w branży audio nie ma wątpliwości, że renesans płyt analogowych to coś więcej, niż chwilowa moda. Jedni mówią, że to tylko powracający po latach sentyment, inni upatrują wyższości płyt analogowych…
Podobno w sprzęcie audio najważniejsze jest brzmienie, ale nie oszukujmy się - nawet zatwardziałym audiofilom zdarza się kupować oczami, albo przynajmniej na podstawie wyglądu zewnętrznego wybierać kandydatów do odsłuchu. Jakie elementy najbardziej…
Do napisania krótkiego tekstu o bodajże najlepszym produkcie polskiej, socjalistycznej myśli technicznej skłoniła mnie lektura testu wzmacniacza Unitra Edward. Ostatnimi czasy modne stało się rewitalizowanie starych polskich marek audio. Pod ich szyldami…
Marantz to jedna z tych firm, które powinien znać każdy miłośnik muzyki i dobrego brzmienia. Jeden z wielkich graczy, którym na przestrzeni lat udało się zachować swój wizerunek i opowiadać swoją historię…
Większość audiofilów ceni gramofony za wyjątkowe, analogowe brzmienie. Uważają, że muzyka płynąca z winylowych płyt jest cieplejsza, bardziej wielowymiarowa i namacalna, dzięki czemu pozwala lepiej zrelaksować się podczas słuchania i dokładniej zrozumieć…
Czy smoki żyją tylko w legendach? Niekoniecznie. Niektóre smoki stają się legendami. Tak właśnie było z magnetofonem Nakamichi Dragon, przez wielu uznawanym za najlepszy kasetowy player wszech czasów. Dlaczego akurat ten magnetofon…
Tomasz Rogula jest założycielem firmy Zeta Zero i studiów nagraniowych TR Studios. Osobom, które kojarzą jedno lub drugie przedsięwzięcie w zasadzie powinno to wystarczyć, jednak - jak się domyślamy - przeważająca część…
Poprzedni artykuł, w którym pisałem o amplitunerze kwadrofonicznym Sansui QRX-9001 wywołał spore poruszenie na StereoLife'owym Facebooku. Czytając pojawiające się tam wpisy naszych czytelników zauważyłem, że wielu wspomina o polskim urządzeniu tego typu,…
Polski sprzęt audio - to hasło przeciętnemu obywatelowi naszego kraju kojarzy się ze wzmacniaczami, kolumnami głośnikowymi i gramofonami sprzed kilku dekad. Większość z nas wyobraża sobie piękne wieże Unitry, Diory czy Radmora,…
1
2
3
Cytaty
Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.
Cezar