Nowi partnerzy Sonosa
- Kategoria: Newsy sprzętowe
- Tomasz Karasiński
Otoczony muzyką i w obecności liderów technologicznych na Manhattanie, Sonos zaprezentował innowacyjne oprogramowanie do sterowania głosowego i aplikację do parowania i integrowania urządzeń, które sprawiają, że nawigacja i wspólne odkrywanie muzyki we własnym domu są teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek. Spółka zademonstrowała również jak partnerzy budują nowe doświadczenia dla swoich klientów, bazując na platformie Sonos, jeszcze bardziej wzmacniając swoją pozycję lidera w kategorii rozwiązań multiroom dla domowego audio. "Wraz z dynamicznym rozwojem streamingu, muzyka stała się obfita i natychmiastowa. Razem z rosnącą liczbą partnerów, dbamy o to, aby właściciele urządzeń Sonosa mogli łatwo odtwarzać muzykę, którą kochają, w pełnej skali głosu, w każdym pomieszczeniu w ich domu, a kontrolowanie wszystkich urządzeń było intuicyjne, dzięki zastosowaniu naszej aplikacji, dotyku i głosu." - powiedział Dyrektor Generalny Sonosa, John MacFarlane.
Sonos zapowiedział integrację ze Spotify Connect z dodatkowymi funkcjonalnościami, które umożliwiają nagłośnienie całego domu bezpośrednio z bogatej w dodatki aplikacji Spotify, w tym kontrolę odtwarzania i łatwy dostęp do grupowania i rozgrupowywania pomieszczeń. Spotify będzie pierwszym serwisem do streamowania muzyki, które zezwoli swoim użytkownikom Premium na posiadanie pełnej kontroli nad muzyką w całym ich domu, bez potrzeby przełączania na aplikację Sonos. Dodatkowo, system Sonos można kontrolować zdalnie, w taki sposób, aby muzyka zagrała dla nas kiedy tylko wrócimy do domu. "Połowa gospodarstw domowych, zaopatrzonych w urządzenia Sonos używa Spotify. Dzięki ścisłej integracji Spotify z systemem Sonos, stworzyliśmy łatwiejszy sposób dla właścicieli Sonosa na odtwarzanie muzyki bezpośrednio z ich telefonów i odtwarzanie jej w całym swoim domu." - powiedział wiceprezes działu Oprogramowania firmy Sonos, Antoine Leblond.
Użytkownicy urządzeń Sonosa posiadający również sprzęt obsługujący Alexę firmy Amazon, jak na przykład Amazon Echo albo Echo Dot, będą mogli niebawem używać serwisu Alexa do kontroli swojego systemu nagłośnienia Sonos, ogłosiły obie firmy. Integracja oprogramowania powstała dzięki kolaboracji, jednak zbudowana została bazując na istniejącej już usłudze Alexa Voice Service (AVS) SDK, oraz na istniejących możliwościach muzycznych Sonosa, przez co nie ma potrzeby uczenia się dodatkowych słów czy komend. Po prostu prosimy Alexę o włączenie muzyki z Amazon Music, Spotify lub innych a dźwięk swobodnie płynie przez dowolną grupę głośników Sonos w domu. Dzięki integracji z Alexą, właściciele sprzętu marki Sonos mogą odtwarzać, pauzować, przewijać czy też kontrolować głośność przy pomocy swojego głosu. Te nowe możliwości dźwiękowe będą dostarczone razem z aktualizacją oprogramowania i będą działy zarówno z nowym jak i wcześniej zakupionym sprzętem Sonos obsługującym Alexę, jak na przykład Amazon Echo, Echo Dot, Amazon Tap czy Amazon Fire TV. Firmy rozpoczną badanie satysfakcji klientów poprzez beta testy tylko dla zaproszonych, a łatka powinna być ogólnodostępna w 2017 roku.
Szybkość wprowadzanych innowacji ma miejsce we wszystkich aplikacjach natywnych do streamowania muzyki. Sonos również ogłosił swoje zaangażowanie w stworzenie możliwości kontroli całej swojej linii produktowej urządzeń poprzez swoich partnerów muzycznych takich, jak Pandora. Sonos ogłosił także, że jako pierwszy w historii rozpoczął współpracę z liderami domowej integracji, takimi jak Crestron, Lutron, Savant, Control4 iPort i Qivicon Deutsche Telekom. Kolaboracja wyżej wymienionych doprowadziła do zintegrowania platformy dźwiękowej Sonos z panelem dotykowym Smart House kontrolującym takie funkcjonalności jak włączanie światła, dzięki czemu użytkownicy smart house przy pomocy jednego pilota będą mogli kontrolować również muzykę w domu. Specjaliści do spraw jakości odtwarzania firmy Sonos ogłosili również szereg inicjatyw, mających na celu promowanie lepszej jakości odtwarzania muzyki w domu, takich jak edukacja konsumentów czy aktywność branżowa. Ich wysiłki rozpoczyna globalna kampania marketingowa, która wyśmiewa absurdy współczesnego odtwarzania dźwięku i uwydatnia problemy, które stoją obecnie między nami i muzyką, którą kochamy. Jak żałosne jest odtwarzanie muzyki przez tragiczne głośniki w "craptopie", frustracja wywołana spinaniem swojego telefonu z głośnikami poprzez Bluetooth czy też wszechobecnie plączące się kable w dobie Wi-Fi - wszystko to jest elementem kampanii. Start kamapanii planowany jest na 15 września.
Sonos podejmuje również współpracę z Airbnb, wykorzystując moc muzyki, aby sprawić, że wszędzie będziemy czuć się jak w domu. Firmy współpracują w celu zwiększenia satysfakcji domowego odtwarzania nie tylko dla społeczności Airbnb, ale dla ponad 100 mln gości, korzystających z ich usług w każdym zakątku świata. Sonos oferuje swój system nowym gospodarzom Airbnb, a obie marki niedawno pilotują aktywację systemu Sonos Home i niebawem obiecują zaprezentować rezultaty ich kolaboracji. No i wreszcie, Sonos ogłosił, że dołączył do Open Music Initiative, organizacji założonej w czerwcu 2016 przez Instytut Twórczej Przedsiębiorczości w Berklee, której celem jest ułatwienie twórcom muzyki identyfikację swoich utworów, korzystanie ze swoich praw i otrzymanie rekompensaty za wykorzystanie ich dzieła. Jako członek, Sonos będzie komunikował, że za prawdziwe doświadczenie muzyczne w wysokiej jakości warto zapłacić, a brak płatności jest przeszkodą dla dalszego rozwoju twórcy.
Źródło: Horn Distribution
Komentarze