Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Musical Fidelity w ofercie EIC

Musical Fidelity w ofercie EIC

Wakacyjnych roszad na rynku audio ciąg dalszy. Tym razem, ze sporym wyprzedzeniem, firma EIC poinformowała, że od 1 października bieżącego roku będzie oficjalnym przedstawicielem marki Musical Fidelity na terenie Polski. Jak przeczytamy w informacji prasowej, dzisiejsze urządzenia Musical Fidelity zachowują swoje brytyjskie dziedzictwo, charakteryzując się bardzo wysoką jakością wykonania, wyrafinowaną myślą inżynierską i wspaniałym, niepowtarzalnym brzmieniem. W ofercie nowego dystrybutora znajdziemy aż dziesięć serii produktów Musicala oraz bardzo oryginalny gramofon Roundtable S. Flagowa Nu-Vista to linia kontynuująca tradycję połączenia lamp nuwistorowych z tranzystorami i technologią cyfrową. W jej skład wchodzą przedwzmacniacz gramofonowy, wzmacniacze zintegrowane i odtwarzacz CD. Seria Encore daje melomanom dostęp do przesyłania strumieniowego. W jej skład wchodzą dwa urządzenia - przedwzmacniacz i system all-in-one. W serii M8 znalazły się przedwzmacniacz, końcówki mocy oraz wzmacniacz zintegrowany z wejściami i wyjściami cyfrowymi, w serii M6 - przedwzmacniacz, DAC, odtwarzacz CD, wzmacniacze zintegrowane z wejściami USB, phono MM i XLR oraz wzmacniacz mocy, w serii M5 - wzmacniacz zintegrowany, w serii M3 - przedwzmacniacz, integra i odtwarzacz CD, w serii M2 - wzmacniacz zintegrowany i odtwarzacz CD, w serii MX - przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC, DAC i wzmacniacz słuchawkowy, w serii LX2 - przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC oraz wzmacniacz słuchawkowy, a wreszcie w serii V90 - wzmacniacz słuchawkowy, DAC, przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC oraz strumieniowy system muzyczny.

Musical Fidelity to zasłużony dla rynku producent sprzętu hi-fi. Historia tej marki zaczyna się w 1982 roku, kiedy to Antony Michaelson, klarnecista i entuzjasta sprzętu audio, postanawia zaprojektować i zbudować - a jakże, na kuchennym stole - swój pierwszy przedwzmacniacz o genialnej nazwie The Preamp. Antony postanowił pokazać jeszcze trochę nieoszlifowany, ale działający i pięknie brzmiący przedwzmacniacz swojemu przyjacielowi, który prowadził sklep z audiofilską aparaturą. Po pewnym czasie ów przyjaciel wrócił nie tylko z pozytywnymi wnioskami z odsłuchów, ale i zamówieniami złożonymi przez zachwyconych klientów. Małą kuchnię trzeba było zamienić na profesjonalny warsztat, a produkcja ruszyła pełną parą. Ale o firmie Michaelsona zrobiło się głośno dopiero w 1984 roku, kiedy to na rynek trafił skromny wzmacniacz oznaczony symbolem A1. Mała, czarna integra niemal od razu stała się komercyjnym hitem. Była mało atrakcyjna wizualnie, dysponowała skromną mocą wyjściową, grzała się jak szalona (co czasami kończyło się nawet wizytą w serwisie), ale melomani pokochali ją za brzmienie, którego normalnie musieliby szukać w urządzeniach z wyższej półki. A1 doczekał się kilku mniejszych lub większych poprawek (ostatecznie jego moc wzrosła niemal dwukrotnie w porównaniu do pierwszych wersji), ale w różnych odmianach na całym świecie sprzedano kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy tego wzmacniacza. Wprowadzenie kolejnych modeli było tylko kwestią czasu. Antony Michaelson bardzo wcześnie zaczął eksperymentować z przetwornikami, prezentując światu swój pierwszy DAC o nazwie Digilog już w 1987 roku. Dziesięć lat później zaskoczył amatorów hi-endu wprowadzając na rynek pierwszą seria urządzeń wyposażoną w lampy nuwistorowe (miniaturowe lampy próżniowe) - Nu-Vista. Można powiedzieć, że do lamp ciągnęło go zawsze, ale w katalogu Musical Fidelity nigdy nie pojawiły się stuprocentowe, pełnokrwiste wzmacniacze lampowe. Michaelson doszedł do wniosku, że lepszym rozwiązaniem będzie stworzenie urządzeń tranzystorowych, które mają w sobie odrobinę tego niepowtarzalnego, ciepłego brzmienia. Wielu audiofilów mówiło nawet, że wzmacniacze tej marki to takie "lampowe tranzystory". Zupełnie inaczej wyglądała kwestia wzornictwa. Tutaj firma stawiała na surowy minimalizm, industrialne kształty i kanciaste, metalowe bryły, których przednie ścianki zdobiły czasami jakieś nietypowe detale w stylu złotych obręczy i śrub wokół potencjometrów czy płaskich "rączek", które do przenoszenia nadawały się średnio, ale budziły skojarzenia ze sprzętem profesjonalnym i podkreślały chłodną, inżynierską formę wzmacniaczy i odtwarzaczy z Wembley.

Musical Fidelity w ofercie EIC

Po dwudziestu latach od premiery modelu A1, który dziś - nawet pomimo ogromnej liczby sprzedanych egzemplarzy i opowieści o przegrzewających się tranzystorach pracujących w klasie A i przykręconych do niecodziennego jak na tamte czasy radiatora - cieszy się statusem produktu kultowego, Musical Fidelity był na fali. W 2004 roku wzmacniacz X-150 został uhonorowany nagrodą EISA. Wprowadzony cztery lata później przetwornik V-DAC okazał się jeszcze większym hitem niż A1. We wszystkich wersjach, wliczając w to ostatni model V-90 DAC, sprzedał się w nakładzie ponad 100000 egzemplarzy. Dziesięć lat temu Antony'emu zaczeło się już poważnie nudzić. Dał światu mnóstwo fajnych wzmacniaczy, odtwarzaczy i przetworników, stworzył wzmacniacze słuchawkowe i inne, małe komponenty w charakterystycznych, okrągłych obudowach (pieszczotliwie nazywane "prosiaczkami"), hi-endowe klocki zbudowane w oparciu o nuwistory i ważącą 70 kg końcówkę mocy o nazwie Titan, oferującą dokładnie 1000 W na kanał przy 8 Ω. Co dalej? W dużym skrócie można powiedzieć, że firma po prostu robiła swoje, a jej założyciel właściwie nie próbował już przebijać dotychczasowych osiągnięć. Na przełomie 2014 i 2015 roku wprowadził do sprzedaży krótką serię Nu-Vista 800, będącą powrotem urządzeń opartych o kombinację technologii SMD i buforu z lamp nuwistorowych. Poza tym zwyczajnie nie brał udziału w wyścigu, którego efekty obserwujemy co roku na największych wystawach. Nie stworzył wzmacniacza ważącego 700 kg ani odtwarzacza z szufladą napędzaną silnikiem odrzutowym. W 2017 Roku Antony Michaelson postanowił przejść na emeryturę, a markę wraz jej własnością intelektualną przejął Heinz Lichtenegger, właściciel firmy Audio Tuning z siedzibą w Austrii, a poza tym krajem znany przede wszystkim jako założyciel Pro-Jecta. Zapytany, co zamierza zrobić z Musicalem, Heinz z rozbrajającą szczerością odpowiedział - "nic". Zawsze cenił sprzęt Antony'ego Michaelsona za lekko ocieplone, naturalne brzmienie i wysoką jakość wykonania, więc postanowił przede wszystkim nie schrzanić tego, co osiągnął i co zbudował jego przyjaciel. Pewne plany na przyszłość oczywiście są (niektóre nawet bardzo ciekawe), ale na razie Musical Fidelity ma nadal budować porządną, audiofilską elektronikę. Nowy dystrybutor nie udostępnił jeszcze swojego cennika, jednak prawdopodobnie nie będzie tu żadnej rewolucji. Audiofile zainteresowani sprzętem tej marki powinni z pewnością śledzić sytuację.

Musical Fidelity w ofercie EIC

Źródło: EIC

Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Zobacz także

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

Switch z optyczną izolacją sygnału - SilentPower Omni LAN

SilentPower, marka-córka iFi Audio, z dumą ogłasza premierę Omni LAN - optycznie izolowanego przełącznika sieciowego stworzonego z myślą o wymagających purystach, dla których liczy się najczystsze możliwe doświadczenie audiowizualne. Jak informuje producent, nawet najbardziej zaawansowane systemy audio-video mogą zostać niezauważalnie ograniczone przez jeden, często pomijany element - standardowy przełącznik sieciowy....

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Hybrydowa integra ze Słowacji - Canor Virtus A3

Na polskim rynku pojawił się właśnie nowy hybrydowy wzmacniacz all-in-one Canor Virtus A3. To konstrukcja dual mono pracująca w klasie A/AB z pełnym zestawem wejść cyfrowych i analogowych, zawierająca wzmacniacz mocy, przedwzmacniacz gramofonowy, wzmacniacz słuchawkowy i przetwornik cyfrowo-analogowy. Jak przeczytamy w informacji prasowej, unikatowa topologia urządzenia oferuje zalety wynikające z...

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9 i Basson 777

Trójdrożne podłogówki i basowy potwór - Davis Acoustics Ariane 9…

Davis Acoustics wprowadza do oferty dwa nowe modele - kolumny podłogowe Ariane 9 oraz subwoofer Basson 777, stworzone z myślą o najbardziej wymagających miłośnikach dźwięku. Ariane 9 to flagowy model serii, zaprojektowany z myślą o dużych przestrzeniach odsłuchowych. Trójdrożna konstrukcja z czterema przetwornikami ma oferować wyjątkową dynamikę, naturalne wokale i...

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

Trzy typy przetworników w tytanowych obudowach - FiiO FX17

FiiO prezentuje flagowe słuchawki dokanałowe FX17 - zaawansowany konstrukcyjnie model mogący zadowolić najbardziej wybrednych słuchaczy. Słuchawki te oparte są o bardzo interesującą kombinację przetworników dynamicznych, armaturowych i elektrostatycznych, oferując niezrównaną jakość oraz dynamikę w całym paśmie. FX17 wykorzystują nie tylko zaawansowaną kombinację aż trzech rodzajów przetworników, ale także ze względu...

Precyzja w kontroli nad siecią - NuPrime SW Ultimate

Precyzja w kontroli nad siecią - NuPrime SW Ultimate

NuPrime zaprezentował model SW Ultimate. Jest to 12-portowy przełącznik sieciowy warstwy trzeciej, który dba o to, by sygnał dotarł na miejsce dokładnie taki, jaki opuścił źródło - czysty, stabilny i gotowy do grania w najwyższej jakości. Zaprojektowany nie z myślą o korporacyjnych serwerowniach, lecz o pokojach odsłuchowych i zaawansowanych systemach...

Bannery dolne

Nowe testy

Poprzedni Następny
NAD C389

NAD C389

NAD (New Acoustic Dimension) to jedna z firm, które od samego początku umiejętnie łączyły innowacje i czysto naukowe podejście do tematu ze wspaniałym zmysłem biznesowym i wyczuciem sytuacji na rynku....

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Serblin & Son Frankie Preamplifier + Frankie Monoblock

Rosnące zainteresowanie audiofilów wzmacniaczami dzielonymi jest jednym z najbardziej zaskakujących trendów, jakie ostatnio obserwujemy. Wydawało się przecież, że rynek zmierza w przeciwnym kierunku, a niebawem w sklepach dostępne będą niemal...

Lyngdorf FR-2

Lyngdorf FR-2

Kim jest Peter Lyngdorf? Genialnym inżynierem, czy może raczej wizjonerem i utalentowanym przedsiębiorcą? Tego nie podejmuję się rozsądzać, ale jedno jest pewne - facet nie lubi się nudzić i wspiera...

Bannery boczne

Komentarze

a.s.
Nasz zmysł słuchu nie ma "liniowej charakterystyki przetwarzania". Sygnały o takim samym natężeniu, ale o różnej częstotliwości, wywołują wrażenia różnej głośno...
Rafał
Witam. Posiadam głośniki 120 Club od JBL i te 12 godzin nie wiem na jakiej mocy jest. Podłączyliśmy konsole kablami i dwa głośniki ze sobą też na kable i nieste...
Piotr
Wiem, że o switche można się kłócić tak jak o kable, generalnie nie jestem hejterem różnych niekonwencjonalnych urządzeń audio ale polecam taki eksperyment: w t...
stereolife
@Garfield - Coś nam podpowiada, że chętni się znajdą. Ceny nie są jeszcze tak zaporowe jak u niektórych specjalistów od hi-endu. Patrząc na trendy w salonach au...
Obywatel GC
Wszystko ładnie, pięknie, tylko ja nigdy nie rozumiem w tych wzmacniaczach, w których lampy są schowane w obudowie, jak człowiek ma potem je wymienić, bez narus...

Płyty

Newsy

Tech Corner

Korekcja sygnału audio - grzech, czy przydatne narzędzie?

Korekcja sygnału audio - grzech, czy przydatne narzędzie?

Podczas jednej z ostatnich rodzinnych wizyt prezentowałem zainteresowanemu członkowi rodziny swój zestaw grający. Usłyszałem wtedy dość intrygujące pytania: "A wzmacniacz nie powinien mieć korektora? Ma tylko pokrętło głośności?". Padły one z ust osoby, dla której czymś całkowicie naturalnym jest, że nawet współczesny amplituner kina domowego, z którego zresztą obecnie korzysta,...

Nowości ze świata

  • Triangle Electroacoustique is one of the oldest French loudspeaker manufacturers. Although the latest anniversary models, still available for sale, were introduced on the occasion of the company's fortieth birthday, at this point we are already halfway to another round anniversary...

  • In Norse mythology, Thor is known as the god of thunder, lightning, marriage, vitality, agriculture, and the home hearth. He was said to be more sympathetic to humans than his father, Odin, though equally violent. He traveled in a chariot...

  • Manufacturers of hi-fi equipment like to brag about their peak performance, but in any company's product lineup, the key role is played by the models that simply sell best. They are the ones that provide funds for further development and...

Prezentacje

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Yamaha to jeden z producentów sprzętu hi-fi, którego logo kojarzą niemal wszyscy. Nie tylko ze względu na jego obecność na popularnych amplitunerach, soundbarach, głośnikach bezprzewodowych i systemach mikro, ale także produktach związanych z domową aparaturą audio bardzo luźno albo wcale. Nie ulega jednak wątpliwości, że w wielu kręgach, także wśród...

Poradniki

Jak wybrać kolumny

Jak wybrać kolumny

Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...

Galerie

Dyskografie

Wywiady

Elodie Deveau - Triangle

Elodie Deveau - Triangle

Triangle Electroacoustique to jeden z najstarszych francuskich producentów zestawów głośnikowych. Choć ostatnie, wciąż dostępne w sprzedaży, jubileuszowe modele wprowadzono z...

Vintage

Philips CD 100

Philips CD 100

Pamiętacie, jak pisałem o Sony CDP-101, pierwszym odtwarzaczu płyt kompaktowych na świecie? Wspomniałem wtedy, że Philips spóźnił się z premierą...

Cytaty

WalterPater.png

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych, zapoznając się z naszą polityką prywatności.