Shure przechodzi do MIP-u
- Kategoria: Newsy branżowe
- Tomasz Karasiński
Amerykańska marka Shure, znana z rozwiązań profesjonalnych, szturmuje rynek amatorski. W jej ofercie pojawiło się ostatnio sporo nowych produktów, a oprócz tego zmienił się oficjalny przedstawiciel konsumenckiej linii produktów Shure'a na terenie naszego kraju - teraz będzie nim firma MIP, która audiofilom i melomanom znana jest jako dystrybutor takich marek, jak Fostex, Astell&Kern, Matrix Audio, AudioEngine, MrSpeakers, FiiO, Phiaton, Auralic,Ultrasone, SoundMagic, WooAudio, Alo Audio, Campfire Audio, ADl, Kinera, SMSL, HEDD Audio, EarMen, Cowon, Divoom, Monoprice, Obravo czy Takstar.
Historia firmy Shure rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych, w Illinois. Jej założyciel, Sidney Shure, założył działalność w 1925 roku zajmując się sprzedażą zestawów do montażu radioodbiorników. Dziś w ofercie firmy Shure można znaleźć mikrofony dynamiczne, mikrofony studyjne, interfejsy audio, słuchawki, słuchawki DJ oraz systemy odsłuchowe. Najpopularniejsze produkty marki to mikrofony SM58, Beta 58a oraz spopularyzowany przez Elvisa Presleya 55S. Czerpiąc ze swoich wieloletnich doświadczeń na arenie pro audio, firma wprowadza na rynek całkowicie nowe linie słuchawek oraz mikrofonów. To odmienione rozwiązania, które maja przede wszystkim służyć entuzjastom muzyki, blogerom oraz wszystkim tym, którzy cenią sobie najwyższa jakość rejestracji dźwięku oraz jego odsłuchu, nie tylko w domu czy biurze, ale również mobilnie. Najnowsze dwie serie produktów konsumenckich amerykańskiej marki Shure to linia słuchawek o oznaczeniu Aonic oraz linia mikrofonów o oznaczeniu Create. Produkty te wykorzystują nie tylko poprzez nowoczesne technologie w dziedzinie przetwarzania dźwięku w domenie analogowej, ale również w domenie cyfrowej, poprzez zaawansowane aplikacje, które umożliwiają użytkownikowi ingerencje w przetwarzany czy rejestrowany sygnał rodem ze studia nagraniowego.
Podstawową linią konsumenckich produktów Shure'a jest teraz seria Aonic, w której znajdziemy różne modele słuchawek o doskonałych parametrach odsłuchowych dostępnych w różnych przedziałach cenowych. W nowej linii produktów Shure postanowiło zrewolucjonizować swoje dotychczasowe słuchawki dokanałowe. Oprócz wysokich parametrów odsłuchowych otrzymujemy znakomity system izolacji zakłóceń, które eliminuje szumy związane z niewłaściwym ułożeniem słuchawek w uchu lub też zmiany ich położenia podczas treningu czy innych aktywności. Dzięki temu dźwięk ma być spójny i trafiać bezpośrednio do kanału usznego. Podstawowym modelem całej serii jest słuchawka Aonic 215 w cenie 599 zł, ale w ofercie znajdziemy piramidę wznoszącą się coraz wyżej w reprodukcji dźwięku. Aonic 3 to nowo zaprojektowany model dokanałowy oparty o jeden przetwornik armaturowy. Producent zapewnia, że słuchawki zestrojone są w sposób niesamowicie klarowny, umożliwiający skupienie się na całym pasmie. Cena tego modelu to 999 zł. Aonic 4 wykorzystują hybrydową technologię, gdzie producent zdecydował się na wykorzystanie dwóch przetworników - armaturowego oraz dynamicznego, uzyskując tym samym głęboki dźwięk. "Czwórki" będą dostępne w cenie 1499 zł. Aonic 5 to z kolei słuchawki oparte o trzy przetworniki armaturowe, zestrojone w taki sposób, aby zapewnić słuchaczowi niesamowicie ciekawe doznania związane z odsłuchem. Zdecydowanie trafią w gust osób, które cenią sobie rozdzielczą, naturalną i szybką prezentacje nagranego wcześniej materiału. Cena słuchawek Aonic 5 wyniesie 2399 zł.
Do modelu Aonic 215 producent dołącza moduł Bluetooth 5.0, który powoduje, że słuchawki odsłuchowe stają się pojedynczymi bezprzewodowymi słuchawkami. Sytuacja ta ma również miejsce w topowym modelu SE846, opartym na czterech przetwornikach armaturowych, gdzie Shure dodaje również moduły Bluetooth 5.0 w standardzie. We wszystkich słuchawkach dokanałowych Shure zapewnia szereg znajdujących się w zestawie akcesoriów znacznie zwiększających funkcjonalność swoich produktów. W zestawie ze słuchawkami znajdziemy całą gamę końcówek dokanałowych umożliwiających dopasowanie słuchawek do każdego ucha, kabel wyposażony w pilot oraz mikrofon dla zwiększenia mobilności, przydatne twarde etui, oraz przy modelach Aonic 5 i SE846 - zestaw filtrów zmieniających charakter brzmienia słuchawek w zależności od potrzeb. W ofercie nie zabrakło modelu nausznego o oznaczeniu Shure Aonic 50, który należy uznać obok modelu SE846 za prawdziwy majstersztyk. Są to bezprzewodowe słuchawki wokół uszne, w których wykorzystano najnowsze i najbardziej zaawansowane rozwiązania. Słuchawki Aonic 50 (1599 zł) wyposażone są w moduł Bluetooth 5.0, który zapewnia wsparcie dla przesyłania muzyki w bezstratnej technologii LDAC. Producent twierdzi, że jego system ANC stawia nawet najmocniejszą konkurencję w poważnych tarapatach. Wszystkie produkty Shure można już przetestować i kupić w specjalistycznych sklepach audio.
Źródło: MIP
-
Buka
Czyli tytuł artykułu wprowadza w błąd. Shure nie "przechodzi" do MIP-u. Jedynie jego niewielka (kosumencka) część będzie w dystrybucji MIP i to też nie cała. Reszta jest jak była u dotychczasowego dystrybutora. Słaby clickbait.
0 Lubię -
stereolife
@Buka - Wkurzasz się, Buko, bo wiosna idzie;-) Cóż, tak się składa, że na łamach naszego portalu nie piszemy o sprzęcie profesjonalnym, tylko konsumenckim, więc zarówno z perspektywy naszej, jak i większości naszych czytelników Shure faktycznie przechodzi do MIP-u. Inna sprawa, że od poprzedniego (lub, w przypadku pro audio - obecnego) dystrybutora tej marki nie otrzymywaliśmy nawet newsów, a już tym bardziej zaproszenia do przetestowania wybranych produktów. Aktywność praktycznie zerowa, co swoją drogą przełożyło się na to, że audiofile praktycznie tej marki nie znają. Tymczasem MIP od razu zadeklarował, że możemy wypożyczyć do testu dowolne słuchawki, które już są na magazynie. Widzieliśmy, że poszły także do innych redakcji i zapewne niebawem będą dostępne w wielu sklepach, w których wcześniej ich nie było. MIP poinformował nas również o wprowadzeniu do swojej oferty mikrofonów Shure'a, przeznaczonych przede wszystkim dla youtuberów i osób nagrywających podcasty, ale pominęliśmy je z tego samego powodu - audiofilów i melomanów raczej to nie interesuje. Pozdrawiamy!
0 Lubię -
Dookoła
@stereolife - Jeżeli nawet tak faktycznie jest jak piszecie, to wypadałoby dodać jedno zdanie, że chodzi o produkty konsumenckie. Jakby nie było Shure jest przede wszystkim znany z mikrofonów profesjonalnych. A tak jak ktoś zobaczy wasz tytuł w Google to pomyśli, że przechodzi wszystko. Jak by nie patrzył clickbait. Poprawcie się.
0 Lubię -
stereolife
@Dookoła - W drugim zdaniu artykułu stoi jak byk "zmienił się oficjalny przedstawiciel konsumenckiej linii produktów Shure'a na terenie naszego kraju". Clickbait to coś troszeczkę innego, ale dobrze, poprawimy się - następnym razem damy tytuł "Firma X przechodzi do dystrybutora Y, ale chodzi tylko o produkty konsumenckie, w tym najnowsze słuchawki i mikrofony dla youtuberów, a sprzęt profesjonalny zostaje u dotychczasowego dystrybutora", żeby wszystko było widać największą czcionką i żeby tytuł w Google'u był jak trzeba.
0 Lubię -
Brajan
Myślę, że nietrudno byłoby napisać "Rynek konsumencki Shure pod opieką MIP". Ale skoro to dla Was za dużo, to może nie warto bawić się w dziennikarstwo? ;)
0 Lubię -
stereolife
@Brajan - Może. Ale jeżeli czytanie ze zrozumieniem komuś nie wychodzi, to czy powinien bawić się w komentowanie? ;)
0 Lubię
Komentarze (6)