Bang & Olufsen Beoplay A9
- Kategoria: Newsy sprzętowe
- Tomasz Karasiński
Podczas Międzynarodowych Targów Sztuki w Wenecji Bang & Olufsen zaprezentował nową generację kultowego głośnika, który na całym świecie jest doceniany za wyjątkowo udaną integrację dźwięku i dizajnu. Beoplay A9 został zaprojektowany w 2012 roku jako bezprzewodowy głośnik domowy, który może wtopić się w aranżację wnętrza lub dodać mu charakteru. Elegancki głośnik można ustawić jak stylowy mebel na drewnianych nóżkach bądź powiesić na ścianie. Beoplay A9 jest wyposażony w sterowanie dotykowe, dzięki któremu głośność można dostosować przeciągając dłonią po powierzchni głośnika lub delikatnie stuknąć, by kontrolować odtwarzanie. W jego najnowszym wcieleniu producent dodał także kilka funkcji, które z pewnością przydadzą się użytkownikom szukającym nie tylko czegoś ładnego, ale też nowoczesnego i uniwersalnego.
Prezentacja najnowszego produktu marki Bang & Olufsen miała miejsce podczas 58. edycji Międzynarodowej Wystawy Sztuki La Biennale w Wenecji. Głośniki Beoplay A9 są użytkowym elementem wystawy Dysfunctional, przygotowanej przez Carpenters Workshop Gallery. Wystawa zorganizowana w Ca' d'Oro -historycznym pałacu z 1430 roku - przekracza granice między sztuką a dizajnem. Ponad 30 prac łączy w sobie artystyczną ekspresję z funkcjonalnością i niezwykłym rzemiosłem. Do projektu zaproszono 21 artystów, którzy podjęli dialog pomiędzy historycznym wnętrzem Ca' d'Oro z imponującą kolekcją mistrzów włoskich i flamandzkich a najlepszymi dziełami kolekcjonerskimi. Swoją interpretację pezentują miedzy innymi Rick Owens, Atelier Van Lieshout, Studio Drift, Maarten Baas, Nacho Carbonell, Vincent Dubourg, Verhoeven Twins i Virgil Abloh. Wystawę można odwiedzać do 24 listopada.
Najnowsza generacja Beoplay A9 zawiera liczne innowacje technologiczne i stylistyczne. Wraz z wprowadzeniem usługi Google Assistant, Beoplay A9 znalazł się w gronie najmocniejszych głośników, które umożliwiają użytkownikowi sterowanie za pomocą głosu. System Active Room Compensation dostosowuje parametry dźwięku do akustyki otoczenia, tak by Beoplay A9 wydobył z siebie najpełniejszy dźwięk w każdym pomieszczeniu. Dodano także dwa pełnozakresowe głośniki umieszczone z tyłu urządzenia. W nowym modelu łącznie zastosowano siedem głośników, co ma zapewniać jeszcze szerszą i bardziej imponującą scenę dźwiękową. Na pokładzie znalazł się także mocniejszy serwer streamingowy, który przyspiesza wydajność w łączności, na przykład z Chromecast czy Apple Airplay 2. Jak widać, wszystkie te innowacje mają charakter czysto techniczny. Z detali projektowych poprawiono tylko jedną rzecz - Beoplay A9 otrzymał stylowy przewód zasilający, który pokryto materiałem.
Standardowo głośnik Beoplay A9 będzie dostępny w wersji białej z nóżkami z drewna dębowego i w wersji czarnej z nóżkami z drewna orzechowego. Dodatkowo dostępny będzie też w specjalnych edycjach - w kolekcji Bronze i w kolorze mosiądzu. Możliwa będzie również personalizacja Beoplay A9 przy wykorzystaniu osłon wykonanych z tkanin renomowanej duńskiej marki Kvadrat oraz różnych wersji kolorystycznych drewnianych nóżek. Nowe głośniki Beoplay A9 będą dostępne z końcem maja w salonach firmowych Bang &Olufsen, u wybranych partnerów marki oraz online. Sugerowana cena detaliczna nowego modelu zaczyna się od 11900 zł.
Źródło: Horn Distribution
Komentarze