Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Audia Flight Three S

Audia Flight Three S

Audia Flight to w naszym kraju zupełna nowość. Marka może być jednak kojarzona przez bywalców międzynarodowych wystaw i audiofilów śledzących zagraniczne portale, a jeśli coś komuś w tym momencie zaświta w głowie, skojarzenia będą prowadziły prawdopodobnie w kierunku ekstremalnego hi-endu. Największą grupę w katalogu stanowią bowiem urządzenia z serii Classic i potężne dzielonki z serii Strumento. To potężne piece, z których większy dysponuje mocą 500 W na kanał przy ośmiu omach i waży dokładnie 95 kg. Zwykle to właśnie te flagowe konstrukcje są prezentowane na dużych wystawach, jednak oferta włoskiej firmy to nie tylko monstrualne wzmacniacze zdolne napędzić najbardziej wymagające kolumny. W serii classic znajdziemy przedwzmacniacz i phono stage, trzy końcówki mocy, dwa odtwarzacze płyt kompaktowych i dwa wzmacniacze zintegrowane. Ceny wciąż wysokie, choć nawet na zdjęciach widać, że jakość wykonania także. Na szczęście w menu jest coś jeszcze - system Three mający konkurować z popularnymi klockami klasy średniej i wyższej. Do naszego testu trafiła najnowsza wersja podstawowego wzmacniacza zintegrowanego - model Three S.

Ponieważ informacji na temat recenzowanych urządzeń zwykle szukam u samego źródła, odwiedziłem stronę producenta i znalazłem tam opis poprzedniego modelu. Czyżby dostarczona do naszej redakcji integra była tak świeżutka, że nawet włoska firma nie zdążyła zamieścić jej na swojej witrynie? Krótkie śledztwo wykazało, że nie - Three S jest już produkowany w obecnej formie co najmniej od kilku miesięcy, zdążył pojawić się na kilku portalach, a także w sklepach. Zresztą to właśnie jeden z nich - gdański Premium Sound - dostarczył nam swój egzemplarz do testu. Chcąc zamiast tego zaprezentować w kilku zdaniach filozofię włoskiej marki, znów odwiedziłem jej stronę, ale zakładka o firmie jest pusta - podobno w przygotowaniu. Znalazłem natomiast link do witryny polskiego dystrybutora, więc już się ucieszyłem, że znajdę jakieś informacje po polsku. Niestety, ta strona również jest jeszcze w budowie. Cóż, pozostaje więc albo opierać się na innych źródłach, albo wziąć się do roboty, otworzyć karton i sprawdzić, co w trawie piszczy.

Audia Flight Three S

Wygląd i funkcjonalność

Pierwszy bardzo dobry sygnał to masa wspomnianego opakowania - karton miał raczej standardowe gabaryty, ale za to był pioruńsko ciężki. Jak się okazało, nie była to zasługa zabezpieczeń czy akcesoriów, ale samego wzmacniacza. Nie dajcie się zmylić standardowym wymiarom obudowy i przyjemnej stylistyce włoskiego wzmacniacza - Three S to porządny kawał żelastwa. Audiofile kupujący sprzęt na wagę będą zachwyceni jeszcze przed przystąpieniem do odsłuchu, a jeśli mam być szczery, dla mnie również jest to pierwszy mały plus. Mimo postępującego rozwoju układów cyfrowych i istnienia urządzeń tak udanych, jak T+A Power Plant Balanced czy flagowa seria Primare, wciąż podświadomie preferuję piece wykonane w klasycznej technologii - tranzystorowej lub lampowej, z rządkiem przycisków i dużą gałą z przodu. Three S wygląda dokładnie tak, a jedynym akcentem wzorniczym jest łukowaty profil na przednim panelu, mieszczący wewnątrz niebieski wyświetlacz. Jego zadaniem jest informowanie użytkownika o aktywnym wejściu lub innych funkcjach takich, jak na przykład szybkie wyciszenie. Nie ma natomiast poziomu głośności, bo regulacja jest analogowa. Ciekawe.

Jakość wykonania wzmacniacza nie pozostawia pola do krytyki. Przedni panel to gruby płat aluminium, przyciski osadzono w precyzyjnie wyfrezowanych wyżłobieniach, natomiast reszta obudowy kryje się pod pokrywą z grubej blachy stalowej, z dwoma symetrycznymi rzędami otworów wentylacyjnych. Przyciski pod wyświetlaczem obsługują najważniejsze funkcje takie, jak tryb czuwania (główny włącznik znajduje się z tyłu), wybór wejścia, wyciszenie czy odłączenie wyjść głośnikowych. To może się przydać ponieważ do dyspozycji mamy duże gniazdo słuchawkowe, podobno nie dla ozdoby - wewnątrz ma się kryć całkiem poważny preamp zdolny obsłużyć nawet audiofilskie nauszniki. A w przypadku odsłuchu przez słuchawki, odłączenie głośników może się przydać.

Z tyłu znajdziemy pięć wejść niezbalansowanych i jedno zbalansowane, do tego wyjście do nagrywania, wyjście z przedwzmacniacza, pojedyncze terminale głośnikowe i trójbolcową sieciówkę. Czyli klasyczny, porządny wzmacniacz zintegrowany bez zbędnych dodatków? Otóż nie - producent przewidział możliwość wyposażenia urządzenia w dwa dodatkowe moduły, w miejsce zaślepek widocznych po lewej stronie, obok pierwszego wejścia RCA oraz tuż za gniazdami głośnikowymi. Pierwsza opcja to przedwzmacniacz gramofonowy dla wkładek MM/MC z rozbudowanym układem zmiany obciążenia, natomiast druga to przetwornik cyfrowo-analogowy z wejściem USB typu B. Phono stage kosztuje 1200 zł, a za moduł DAC-a zapłacimy dodatkowo 1500 zł. Obie opcje wydają się kuszące, szczególnie biorąc pod uwagę to, że obie pozwalają nam w prosty sposób podłączyć do wzmacniacza kolejne źródło - gramofon lub komputer. Z jednej strony fajne i funkcjonalne rozwiązanie, a kto nie jest zainteresowany - może wybrać wersję podstawową i podłączyć do integry na przykład swój ulubiony odtwarzacz CD. Domyślam się, że zwolennicy słuchania czarnych płyt lub plików i tak będą chcieli raczej wykorzystać coś porządniejszego, niż opcjonalna karta w cenie przyzwoitej sieciówki. Mamy przecież do czynienia z integrą za niecałe dwanaście tysięcy złotych, więc partnera dla niej powinniśmy szukać wśród odtwarzaczy, streamerów i DAC-ów za podobne pieniądze. Podejrzewam, że właśnie z tego powodu do testu został dostarczony egzemplarz bez tych dodatków. Niby szkoda, że nie mogliśmy sprawdzić ich możliwości, ale prawdopodobnie również wyszłoby nam tyle, że lepiej odłożyć te pieniądze do szuflady i zbierać na poważny przetwornik lub przedwzmacniacz gramofonowy.

Co najbardziej spodobało mi się w Three S? Przede wszystkim - pilot. Wiem, że to mało ważny bibelot, ale ten jest naprawdę śliczny i funkcjonalny. Metalowy sterownik otrzymujemy w osobnym pudełeczku, ze śrubokrętem który może się przydać kiedy baterie się wyczerpią. Po drugie, wzmacniacz prezentuje się bardzo solidnie. Nawet funkcje takie, jak wyciszenie są zrealizowane elegancko, a nie po chamsku - urządzenie szybciutko, ale płynnie schodzi z głośnością do zera. Wchodząc do menu można nawet zmienić nazwy poszczególnych wejść, co w niektórych sytuacjach może się przydać. Żona albo kolega nie musi przecież wiedzieć, że gramofon mamy na jedynce, odtwarzacz płyt kompaktowych na dwójce, a komputer na trójce. Minusy? Wiem, że to bardzo indywidualna sprawa, ale nie przemawia do mnie wzornictwo. Obudowa jest trochę toporna, a falka na froncie wygląda trochę tak, jakby projektant musiał coś zdziałać na siłę. Jeżeli słyszeliście kiedyś Niemca próbującego udowodnić, że ma poczucie humoru - to jest mniej więcej to. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdybyśmy mieli do czynienia z niemieckim wzmacniaczem, ale Three S to podobno stuprocentowy Włoch, a tam powstają przecież takie cudeńka, jak wzmacniacze Unisona i Pathosa, kolumny Sonusa i Albedo czy chociażby gramofony Gold Note'a. Tutaj jakoś nie widzę tego dizajnerskiego polotu i finezji.

Audia Flight Three S

Brzmienie

Podczas wygrzewania Three S został podpięty do kolumn Atohm Sirocco 2-0, jednak ponieważ zarówno one, jak i włoski wzmacniacz pracowały już w sklepach, z których trafiły do naszej redakcji, nie pieściłem się zbytnio z tą grą wstępną i po nastawieniu systemu na kilka godzin spokojnej pracy, przystąpiłem do pierwszego odsłuchu. Przyniósł on dwie wiadomości, które w pierwszej chwili mogą się wydać dziwne lub wręcz sprzeczne. Pierwsza była taka, że włoska integra szybko rozwinęła skrzydła - nie trzeba było jej długo prosić aby pokazała muskuły i zaczęła rządzić systemem. Już po kilku utworach było wiadomo, że w tej czarnej skrzynce drzemie prawdziwy diabeł. Druga wiadomość była natomiast taka, że Atohmy jednak niespecjalnie spodobały się Audii lub odwrotnie. Choć niektórym się podobało, moim zdaniem nie było to idealne połączenie. Dźwięk miał niewystarczające oparcie w dole pasma, chwilami był zbyt ostry, a równowaga tonalna była przesunięta w stronę wysokich tonów. Daleki jestem od obwiniania któregokolwiek z tych dwóch komponentów za ten stan rzeczy. Nie każdy klocek musi lubić się ze wszystkim - zabawa w hi-fi polega przecież na szukaniu jak najlepszych połączeń, a żadnego doświadczonego audiofila nie dziwi to, że na sto wykonanych prób otrzymamy dwadzieścia systemów nudnych, siedemdziesiąt poprawnych, pięć nieudanych i pięć cudownie synergicznych. Zestawienie Three S z Sirocco 2-0 nie było może nieudane, ale ja postanowiłem szukać dalej.

Pierwszym strzałem do dalszych odsłuchów były kolumny Pylon Audio Sapphire 31 StereoLife Edition. Wybór może lekko zaskakujący z uwagi na cenę polskich zestawów, ale ja oczywiście znam je tak dobrze, że piętnaście minut odsłuchu od razu powiedziało mi więcej o brzmieniu Three S, niż godzina z Atohmami, których jeszcze dobrze nie znam. Powiem krótko - z Sapphire'ów 31 SLE włoski wzmacniacz wyciągnął chyba wszystko, co się da. Trzykrotna różnica w cenie sprawia, że trudno traktować takie zestawienie jako optymalne, a jednak szybko stało się jasne, że będzie bardzo ciekawie. Dawno nie słyszałem aby jakiś wzmacniacz tak bezbłędnie kontrolował bas dużych Pylonów. Choć uważam te kolumny za jedne z najciekawszych propozycji w swojej cenie, jestem w pełni świadomy ich charakteru - mimo poprawy w stosunku do bazowej wersji, wciąż mają dół jak dzwon, grają efektownie i z potężnym wykopem. Z włoską integrą, pasmo w zakresie niskich i średnich tonów całkowicie się wyrównało, a bas przyspieszył tak, że nie było słychać najmniejszych śladów doładowania. A przecież leciutkie podbicie dolnych rejestrów powinno gdzieś tam być, bo te kolumny po prostu tak mają. Ale nic z tego - było równiutko, pięknie i naturalnie. Jeśli chodzi o wysokie tony - tutaj wszystko grało tak, jak powinno - z delikatnym rozjaśnieniem, mnóstwem detali i wciągającą przestrzenią. Nie wiem w jaki sposób Audii się to udało i na tym etapie jeszcze nie podejmowałem się tego orzekać, ale nie zawaham się powiedzieć, że jeszcze nie słyszałem Sapphire'ów 31 SLE w takim wydaniu. A nasłuchałem się ich jak mało kto.

Po tych eksperymentach przyszedł czas na kolejną próbę, do której postanowiłem wykorzystać kilka par kolumn cenowo i jakościowo odpowiadających opisywanemu wzmacniaczowi. Wśród nich znalazły się Albedo HL 2.2, T+A Criterion TCD 210 S i Dynaudio Excite X36. Wnioski z tych odsłuchów tylko potwierdziły to, do czego doszedłem wcześniej - Three S to muzyczne zwierzę łączące ze sobą pozornie sprzeczne światy. Jeden to świat potężnych, dynamicznych tranzystorowców z bezwzględną kontrolą basu, natomiast drugi to typowo ciepła strona mocy, przywodząca na myśl typowo szkołę brzmienia. Ciekawa, ale też bardzo pociągająca mieszanka. Na pewno zgodzą się ze mną wszyscy audiofile, którzy spędzili już wiele czasu na poszukiwaniu wzmacniacza, który ładuje, ale nie jest kliniczny. Takiego, który potrafi dać trochę przyjemnego ciepła w zakresie średnich tonów, doładować i wypchnąć wokale, ale bez zamulania. Włosi stworzyli wzmacniacz niecodzienny, a przy wyborze kolumn i pozostałych elementów toru musimy przede wszystkim określić ile ciepła ostatecznie nam potrzeba. Jeśli lubicie przyjemne, osłodzone i bliskie brzmienie, możecie nawet podejść do tego wzmacniacza z kolumnami w stylu Dynaudio i nic złego się nie stanie. Jeżeli natomiast lubicie coś bardziej konkretnego, wybierzcie coś w rodzaju Albedo HL 2.2 i cieszcie się świetną dynamiką, przejrzystością i atomowym, kopiącym w brzuch basem. Jedno jest pewne - w zakresie niskich tonów nic raczej nie ma prawa się poluzować. Chyba, że sięgniecie po jakieś wyjątkowo nieudane głośniki, ale trzeba się będzie naprawdę postarać aby bas zaczął się rozlewać.

Co do przestrzeni, obserwacje ze wszystkimi wykorzystanymi w teście kolumnami były takie same - bardzo szeroka i dobrze poukładana, ale trochę płaska scena, rozciągająca się zazwyczaj od linii łączącej głośniki do przodu, w kierunku słuchacza. Fajna sprawa dla tych, którzy nie lubią wybitnie trójwymiarowego brzmienia i wolą raczej mieć wszystko na wyciągnięcie ręki. Audia sprytnie wykorzystuje szerokość budowanej sceny stereofonicznej, pozwalając na precyzyjne określenie pozycji poszczególnych instrumentów. Taki kształt i organizacja przestrzeni w pewnym sensie przypomina to, co oferują dobre monitory studyjne - nie jest to suchego przestwór oceanu, ale bliski plan pozwala skupić się na tym, co najważniejsze. Jeżeli natomiast lubicie wpatrywać się w dalsze plany z perspektywy dalszych rzędów, to nie ten świat. Pod względem głębi Power Plant Balanced pobił Audię dotkliwie.

Jeżeli miałbym na coś narzekać, jedno słowo - spójność. Cała ta tranzystorowo-lampowa mikstura jest oczywiście bardzo kusząca, ale włoscy inżynierowie osiągnęli to poprzez wyraźny podział obowiązków. Audia nie łączy cech mocnego tranzystora i romantycznej lampy na całej szerokości pasma. Bas jest ewidentnie tranzystorowy, średnica - bardziej lampowa. Góra? Moim zdaniem bardziej tranzystorowa, lekko rozjaśniona, ale też wykończona w bardzo elegancki sposób. Efekt przypomina trochę brzmienie kolumn, w których mamy woofery z jakiejś sztywnej plecionki, papierowe lub polipropylenowe głośniki średniotonowe i metalowe kopułki. Nikt nie twierdzi, że takie konstrukcje nie grają. Rzadko kiedy wszystkie membrany wykonane są z tego samego materiału, ale trzeba być zdolnym konstruktorem aby scalić je wszystkie w jedną dobrze naoliwioną maszynę. Tutaj natomiast słychać, że charakter brzmienia jest trochę inny w każdym z podzakresów. Moim zdaniem nie ulega wątpliwości, że Three S nie jest wzmacniaczem neutralnym i pasującym do każdej muzyki. Wiem, że wielu audiofilom zupełnie to nie przeszkadza. Sam zawsze szukam w sprzęcie audio czegoś ciekawego, a integra Audii jest nawet bardzo ciekawa. Ale jeśli należycie do grona poszukiwaczy ideału wysokiej wierności, a przy wyborze sprzętu przywiązujecie duża wagę do takich aspektów prezentacji, jak spójność, przezroczystość czy uniwersalność, szybko zauważycie, że brzmienie włoskiego wzmacniacza nie jest idealnie sklejone.

Na koniec dwa słowa o jakości wyjścia słuchawkowego. Jest wybitna. Naprawdę - rzadko zdarza się żeby wzmacniacz zintegrowany dysponował tak dobrym preampem słuchawkowym. Producenci sprzętu zwykle traktują to gniazdko po macoszemu - trzeba zrobić, żeby ludzie nie marudzili na skąpe wyposażenie, ale specjalnie nie ma się co wysilać, bo połowa użytkowników pewnie ani razu nie skorzysta z tego udogodnienia, a zresztą jak ktoś naprawdę lubi swoje nauszniki, to powinien im sprawić oddzielny wzmacniacz, prawda? Teoretycznie tak, ale mając tak dobrego jacka we wzmacniaczu, można zaoszczędzić parę tysięcy i dołożyć te pieniądze do słuchawek. Three S zagrał bardzo dobrze nawet z nausznikami pokroju Final Audio Design Pandora Hope VI, więc możecie startować do niego nawet z hi-endowymi modelami. Co więcej, charakter brzmienia na wyjściu słuchawkowym jest w zasadzie identyczny jak na gniazdach głośnikowych. Za to włoskim inżynierom należą się duże brawa.

Audia Flight Three S

Budowa i parametry

Audia Flight Three S to wzmacniacz zintegrowany otwierający katalog tego producenta. Przy standardowych rozmiarach waży ponad 16 kg, co po części jest zasługą obudowy wykonanej z grubych blach stalowych z ozdobnym, aluminiowym frontem, ale przede wszystkim - mocnego zasilacza zbudowanego w oparciu o dwa transformatory toroidalne. Ten większy zamknięto w dodatkowej, metalowej puszce, ale i mniejszy jest niczego sobie - spokojnie mógłby wylądować w odtwarzaczu, przetworniku lub budżetowym piecyku. Obok transformatorów jest jeszcze trochę miejsca na montaż dodatkowego modułu - przetwornika lub phono stage'a. Przez środek obudowy biegnie ściana radiatorów, a za nią znajduje się zabudowany niemal do ostatniego milimetra przedział z głównymi układami elektronicznymi. Jakieś 80% największej płytki drukowanej zajmują lustrzane końcówki mocy, a za nimi kryją się jeszcze sekcje przedwzmacniacza i wzmacniacza słuchawkowego. Regulację głośności zrealizowano za pomocą klasycznego, analogowego potencjometru napędzanego silniczkiem. Całość sprawia wrażenie bardzo przemyślanego układu, o czym świadczy chociażby procedura załączania wzmacniacza czy obecność zabezpieczenia przed przegrzaniem. Jeśli chodzi o parametry, Three S serwuje 100 W na kanał przy ośmiu omach i 160 W przy czterech. Pasmo przenoszenia przy standardowym spadku 3 dB jest dość imponujące - według producenta rozciąga się od 1 Hz do 450 kHz. Zniekształcenia i stosunek sygnał/szum - w normie.

Konfiguracja

Atohm Sirocco 2-0, Pylon Audio Sapphire 31 SLE, Albedo HL 2.2, T+A Criterion TCD 210 S, Dynaudio Excite X36, T+A E-Serie Music Player Balanced, T+A E-Serie Power Plant Balanced, Cardas Clear Light, Enerr AC Point One, Enerr Symbol Hybrid, Solid Tech Radius Duo 3.

Audia Flight Three S

Werdykt

Audia Flight Three S to prawdziwa petarda, z nutką ciepłego, wręcz lampowego zabarwienia. Ciekawe połączenie dwóch, jak się okazuje, nie zawsze sprzecznych światów i wizji prezentacji muzyki. Dynamika i kontrola basu to za te pieniądze mistrzostwo świata i okolic. Gdybym powiedział, że niewiele wzmacniaczy w cenie do dwudziestu tysięcy złotych będzie w stanie pokazać w tej dziedzinie coś lepszego, pewnie trochę bym przesadził, ale tylko trochę. Do tego otrzymujemy barwną, lekko zagęszczoną średnicę i przejrzystą górę pasma, a wisienką na tym mocarnym, włoskim torcie jest godna pochwały jakość wyjścia słuchawkowego. Przyczepić się można jedynie do spójności, neutralności i głębi sceny stereofonicznej, ale Three S wcale nie kryje się ze swoim charakterem i na pewno nie ma zamiaru nikogo za to przepraszać. Jeśli komuś nie podobają się temperamentne Włoszki, niech szuka szczęścia gdzie indziej.

Dane techniczne

Moc: 2 x 100 W/8 Ω, 2 x 160 W/4 Ω
Pasmo przenoszenia: 1 Hz - 450 kHz (+3 dB)
Szybkość narastania sygnału: > 80 V/µs
Zniekształcenia: <0,03%
Stosunek sygnał/szum: >95 dB
Impedancja wejściowa: 51 kΩ (RCA), 30 kΩ (XLR)
Wymiary (W/S/G): 11/45/44 cm
Masa: 16,5 kg
Cena: 11990 zł

Sprzęt do testu dostarczył salon Premium Sound.

Zdjęcia: Małgorzata Karasińska, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga5RownowagaStop

Dynamika
Poziomy8

Rozdzielczość
Poziomy7

Barwa dźwięku
Barwa5

Szybkość
Poziomy7

Spójność
Poziomy4

Muzykalność
Poziomy6

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo2

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo23

Jakość wykonania
Poziomy7

Funkcjonalność
Poziomy6

Cena
Poziomy7

Nagroda
sl-rekomendacja


Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Komentarze

pawel1965
No i może być fajnie? Może. Brawo Audiolab!
Mama
Jestem z Was dumna i oby tak dalej!
Okobogee
Witam szanowne grono. Posiadam nowo zakupiony wzmacniacz Myryad Z240, jego moc znamionowa to 2 x 63 W/8 Ω lub 2 x 102 W/4 Ω. Myślałem aby go podłączyć pod głośn...
Paweł
Miło poczytać. Dobre, bo polskie, jest się czym pochwalić. Trzymam kciuki:)
Piotr
Uważam, że oprócz zasygnalizowanych tematów opisujących wzmacniacze, niezwykle ważna jest charakterystyka poziomu zniekształceń w funkcji oddawanej mocy. Najlep...

Nowe testy

Poprzedni Następny
Audiolab 6000A

Audiolab 6000A

Ze sprzętem hi-fi jest trochę jak z ludźmi. Niektórzy bardzo dużo mówią, starają się być wszędzie i generować wokół siebie mnóstwo hałasu, z czego niestety niewiele wynika. Od czasu do...

Sennheiser PXC 550

Sennheiser PXC 550

W ostatnich latach można dostrzec coraz szybszy rozwój różnego rodzaju rozwiązań mobilnych dedykowanych fanom muzyki. Archaiczne walkmany i discmany już dawno odeszły do lamusa i ustąpiły miejsca odtwarzaczom plików, które...

Melodika BL30 MKIII

Melodika BL30 MKIII

Na rynku zestawów głośnikowych zrobiło się ostatnio strasznie gęsto. Ich producenci walczą nie tylko o względy klientów szukających sprzętu hi-endowego. Raz po raz przypominają sobie o segmencie budżetowym, wprowadzając kolumny...

Bannery boczne

Płyty

Agalloch - Ashes Against the Grain

Agalloch - Ashes Against the Grain

John Haughm i Don Anderson ewidentnie nie należą do pracusiów. Pomiędzy "The Mantle" a jej następczynią nastąpiła długa, czteroletnia przerwa...

Newsy

Q Acoustics Concept 300

Q Acoustics Concept 300

Polski przedstawiciel marki Q Acoustics poinformował właśnie o premierze jej flagowych monitorów - Concept 300. Nowe zestawy podstawkowe bazują oczywiście...

Nowości ze świata

  • At first glance, the new McIntosh MTI100 Integrated Turntable may look like it's just a turntable, but a closer look will reveal that it is in fact so much more. Truly a one-of-a-kind product, it is designed for those who...

  • Cambridge Audio has developed a direct drive turntable featuring aptX HD wireless audio. By supporting high-resolution 24bit/48kHz streaming over Bluetooth to compatible amplifiers, speakers and headphones, the Alva TT delivers convenient and seamless, wireless streaming that doesn't compromise on audio...

  • Audio-Technica is introducing its most advanced pair of wireless noise-canceling headphones, the ATH-ANC900BT. Combining innovative digital hybrid noise-canceling technology with high quality, powerful audio performance, these over-ear headphones allow personalization of noise-canceling levels to suit your surroundings.

Prezentacje

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Elektryczna podróż młodego geniusza - JBL

Nie istnieje pewnie na świecie miłośnik dobrego dźwięku, którego nie interesowałaby geneza znanych marek zajmujących się produkcją sprzętu hi-fi. Niewątpliwie jedną z nich jest JBL - legendarna, amerykańska firma, której korzenie sięgają lat dwudziestych ubiegłego stulecia. Marka, którą powinien kojarzyć każdy, kto choć raz z ciekawości przyglądał się głośnikom na...

Poradniki

Jak wybrać kolumny

Jak wybrać kolumny

Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...

Dyskografie

Callisto - Ewolucja post metalu

Callisto - Ewolucja post metalu

Skandynawia od lat słynie przede wszystkim z ekstremalnych odmian metalu, głównie z przedrostkiem "black". Jednak raz na jakiś czas trafiają...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Wywiady

Popularne artykuły

Vintage

Sony WM-7

Sony WM-7

Firma Sony, po wypuszczeniu na rynek pierwszego modelu Walkmana - TPS-L2 - nie osiadła na laurach. Długo jeszcze synonimem przenośnego...

Słownik

Poprzedni Następny

Kolumna

Inaczej zestaw głośnikowy. Niektórzy uważają, że kolumnami można nazywać tylko wolnostojące (podłogowe) zestawy głośnikowe, inni rozszerzają ten termin na wszystko, co stoi, gra i cieszy ucho. Lub prościej - wszystko,...

Partnerzy StereoLife

Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!
Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.