Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Nameless Black Classic Line mkII

Nameless Black Classic Line mkII

Testowanie interkonektów audio to delikatna sprawa. Niby wszyscy wiedzą o ich wpływie na brzmienie całego systemu, ale często słychać pytanie, ile powinien kosztować kabel w stosunku do wartości pozostałych elementów toru. Czy w ogóle jest sens określać jakikolwiek przedział? Może do niedrogiego wzmacniacza i odtwarzacza nie warto kupować drogich kabli, bo nie zostanie wykorzystany ich potencjał? Może z drogimi urządzeniami nie warto używać tanich interkonektów, bo będą stanowić wąskie gardło całego systemu? Ale znowu gdzie leży granica pomiędzy drogimi a niedrogimi? Prawdziwe szaleństwo... A może istnieje przewód oferujący wyjątkowe właściwości przy niewysokiej cenie? Jedną z firm starających się połączyć te dwie cechy jest manufaktura pana Daniela Osucha ręcznie składająca przewody o dosyć przewrotnej nazwie Nameless. Okablowanie reklamowane jest jako "prawdopodobnie najlepsze na świecie" z małą gwiazdką na końcu, która wyjaśnia, że chodzi o stosunek jakości brzmienia do ceny.

W ofercie firmy znajdziemy zarówno przewody głośnikowe i zasilające, jak i interkonekty podzielone na cztery linie: Black Reference Line, Black Custom Line, Black Classic Line oraz najtańszą Black Standard Line. Do naszych testów trafił przewód RCA Nameless Black Classic Line mkII o długości 80 centymetrów. Oficjalnie kosztuje 270 złotych, więc z której strony by nie patrzeć - jest to niedrogie rozwiązanie. Czy za takie pieniądze można dostać kabel, który nada naszemu systemowi ostateczny szlif i podkreśli jego zalety?

Wygląd i funkcjonalność

Nameless dotarł do nas w zwykłej kopercie bąbelkowej. Bez pudełka, bez etykietki, bez broszury informacyjnej. Nic. Po prostu goły kabel oznaczony jedynie nazwą firmy oraz jej mottem - "Tylko i wyłącznie do słuchania muzyki". Dopiero kontakt z producentem pozwolił na dotarcie do informacji, który model dostaliśmy do testów. Sam przewód jest wykonany dosyć nietypowo, ponieważ wykończony jest z zewnątrz płatem czarnej skóry złożonej w ten sposób, że kabel można wygiąć tylko w jednej płaszczyźnie. Końce są zabezpieczone koszulką termokurczliwą nachodzącą aż do samego końca wtyków RCA. Jedyne, co można o nich powiedzieć to to, że są pozłacane. Bolec sygnałowy z jednej strony kabla jest oznaczony czerwonym lakierem. Można założyć, że przewód jest kierunkowy, a wtyk oznaczony czerwonym kolorem powinien znaleźć się od strony źródła sygnału. Kable nie są jednak oznaczane jako lewy i prawy, więc najbezpieczniej jest podłączyć najpierw jeden, a potem drugi - również ze względów praktycznych.

O budowie samego przewodnika możemy napisać jedynie tyle, że powstał on przy wykorzystaniu autorskiej technologii wytwarzania opartej na geometrii fraktalnej nazwanej przez producenta NFG czyli Nameless Fractal Geometry. Cóż to oznacza? Nie mamy pojęcia... Sama instalacja tego kapryśnego, płaskiego węża nie jest prosta... Jeśli wyobrażacie sobie, że wystarczy włożyć wtyki w odpowiednie gniazda w urządzeniach, a kabel jakoś się za nimi ułoży, to jesteście w błędzie. Nawet jeżeli macie urządzenia ustawione w jedynie słuszny sposób, to Nameless uświadomi Wam, że niestety wspomniane wyżej urządzenia muszą być poustawiane tak, jak chce kabel. Aby go podłączyć do naszego systemu, musieliśmy praktycznie poprzestawiać wszystko na półce ze sprzętem grającym! Jedynym pocieszeniem może być fakt, iż kabel możemy zamówić w odcinkach o długości od 60 cm do 1 metra, w krokach co 10 centymetrów. Teoretycznie można tak dobrać długość interkonektu, żeby przemeblowanie nie było konieczne. Ale tylko teoretycznie.

Nameless Black Classic Line mkII

Brzmienie

Zanim zdecydowaliśmy się coś napisać na temat brzmienia jakie oferuje Nameless, kabel pracował w redakcyjnym systemie ponad dwa tygodnie. Grał sobie tak po prostu, a my zachodziliśmy w głowę, co w nim jest takiego rewelacyjnego. Jakoś nic nam nie przychodziło do głowy, a sprzęt po prostu sobie grał. W końcu postanowiliśmy wrócić do wcześniejszej konfiguracji. I wtedy dopiero okazało się, co Nameless robił z muzyką w tym całym czasie. Niby nic nie zmieniając, po jakimś czasie tak zgrał się z systemem, że powrót do wcześniejszego okablowania spowodował wyraźny spadek jakościowy. Szybciutko wpięliśmy Namelessa z powrotem w tor audio i wszystko wróciło do normy - znów dało się normalnie słuchać.

Black Classic Line mkII to ciekawy produkt. Długo aklimatyzuje się w systemie, powolutku i delikatnie wprowadzając "swoje". Mimo stosunkowo płaskiej charakterystyki brzmienia, można go określić jako delikatnie chłodny kabel, nadający brzmieniu nieco analityczny charakter. Ważnym atutem, wyjątkowo dobrze słyszalnym na płycie "Sin" Grzecha Piotrowskiego było wygenerowanie głębokiej, aczkolwiek niezbyt szerokiej sceny wypełnionej powietrzem, w którym doskonale umiejscowione były pozorne źródła dźwięku. Interkonekt jest dynamiczny i szybki. Świetnie sprawuje się w każdym rodzaju muzyki. Potrafi zarówno przywalić ciężką gitarą, jak i delikatnie popieścić ucho jazzowym saksofonem. Jeżeli komuś może się nie spodobać, to chyba tylko fanom stereotypowego lampowego ciepła.

Budowa i parametry

Kable Nameless powstają przy wykorzystaniu autorskiej technologii opartej na geometrii fraktalnej Nameless Fractal Geometry, czyli w skrócie NFG. Kabel jest konfekcjonowany złoconymi wtykami RCA i wykańczany płatem czarnej, naturalnej skóry, co nadaje mu specyficzny i jedyny w swoim rodzaju wygląd. Testowany interkonekt miał długość 80 centymetrów, aczkolwiek można go zakupić w długościach z zakresu 60-100 centymetrów w skoku długości co 10 centymetrów.

Konfiguracja

Podczas testu Black Classic Line mkII był podłączony do systemu słuchawkowego złożonego z odtwarzacza CD Pioneer PD-8700, wzmacniacza słuchawkowego Edgar SH-1 i trzech par słuchawek - Ultrasone PROLine 2500, Sennheiser HD 570 i Kruger&Matz KM665.

Nameless Black Classic Line mkII

Werdykt

Gdybyśmy mieli oceniać samo brzmienie tego kabla w naszym systemie, to nie wypadałoby napisać o nim złego słowa. To dobry interkonekt, nadający muzyce trochę analitycznego chłodu. Jedynym problemem jest dosyć sztywna konstrukcja, która sprawia sporo kłopotu przy instalacji. Pocieszeniem może być fakt, że w końcu kabli nie przepina się codziennie, więc kłopot jest niejako jednorazowy. Potem pozostaje tylko cieszyć się muzyką.

Dane techniczne

Rodzaj kabla: interkonekt analogowy
Rodzaj wtyków: RCA
Materiał: miedź poddana obróbce NFG
Cena: 270 zł (0,8 m)

Sprzęt do testu dostarczyła firma Nameless.

Zdjęcia: Jarosław Święcicki, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga5Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4RownowagaStop

Dynamika
Poziomy6

Rozdzielczość
Poziomy6

Barwa dźwięku
Barwa3

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy6

Muzykalność
Poziomy4

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo13

Jakość wykonania
Poziomy4

Funkcjonalność
Poziomy2

Cena
Poziomy6


Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Nowe testy

Poprzedni Następny
Synthesis Roma 37DC

Synthesis Roma 37DC

Synthesis to na polskim rynku wciąż lekka egzotyka. Urządzenia włoskiej marki kojarzą tylko audiofile, ale nie ma w tym nic złego, bo właśnie do nich manufaktura z malowniczego Morrovalle kieruje...

Sennheiser HD 820

Sennheiser HD 820

Nie macie czasami wrażenia, że niektóre firmy w poszukiwaniu idealnego dźwięku zabrnęły tak daleko, że później ciężko im przebić swoje własne dokonania? Prace nad nowymi modelami muszą jednak posuwać się...

Pylon Audio Pearl 27

Pylon Audio Pearl 27

Pylon Audio to ewenement nie tylko na polskim, ale także europejskim rynku audio. Firma z Jarocina wyjątkowo szybko podbiła serca melomanów dostarczając im proste, solidnie zbudowane i bardzo przystępne cenowo...

Komentarze

Paweł Kłodnicki
Co w sumie jest domeną niemal całej współczesnej fonografii, niestety. Miałem o tym wspomnieć w tekście, ale nie chciałem się czepiać, zdarzały się o wiele gors...
Marceli
Świetne słuchawki! Po dwuletniej przygodzie z pięcioprzetwornikowymi customami (LEA) przesiadłem się na q-Jays i po roku użytkowania jestem już pewny, że zostaj...
fghj
Calikiem niezła płyta, choć trochę "za głośno" nagrana.
Tomek
Właśnie mam zamiar kupić te kolumny, tylko nie wiem jak wypadną że wzmacniaczem Onkyo A-9150, źródło to streamer Onkyo NS-6170. Może ktoś coś napisać o tym zest...

Bannery boczne

Płyty

Buddy Guy - The Blues Is Alive And Well

Buddy Guy - The Blues Is Alive And Well

"Blues żyje i ma się dobrze" - Buddy Guy nie stawia żadnych pytań ani hipotez, lecz po prostu stwierdza to...

Newsy

Reloop Turn 2

Reloop Turn 2

Po udanej premierze gramofonu Turn 3 i droższego modelu Turn 5, Reloop wprowadza na rynek najtańszą konstrukcję o nazwie Turn...

Nowości ze świata

  • Watching the development of companies representing the audio industry can be very interesting. With time, you can make predictions of certain trends, and after many years check whether they turned out to be true. Today's review is not just another...

  • Naim has previewed three new network players, which includes the ND 555, the first 500 series product in 12 years. The flagship ND 555 is joined by the new NDX 2 and ND 5 XS 2. Naim says it has...

  • Cambridge Audio celebrates its 50th anniversary with the introduction of Edge, a flagship hi-fi system that introduces a new standard for sound and design from the company. The new series builds on Cambridge Audio's driving principles of creating products that...

Prezentacje

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

W sto lat od mono do multiroomu - Denon

O historii sprzętu audio można się wiele nauczyć przeglądając dzieje firm, które tworzą go od wielu, wielu lat. Korzeni większości wynalazków stanowiących swoiste kamienie milowe w rozwoju technologii nagrywania i odtwarzania dźwięku należy oczywiście szukać w Europie i USA, ale chyba nikt nie ma wątpliwości, że życie dzisiejszych audiofilów nie...

Poradniki

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

Jak dobrać kolumny do wzmacniacza i odwrotnie

To pytanie zadają sobie praktycznie wszyscy audiofile. Początkujący miłośnicy dobrego brzmienia muszą znaleźć na nie odpowiedź podczas kupna pierwszego poważnego...

Dyskografie

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Wywiady

Popularne artykuły

Vintage

Unitra Diora Cezar Quadro DKS-201

Unitra Diora Cezar Quadro DKS-201

Poprzedni artykuł, w którym pisałem o amplitunerze kwadrofonicznym Sansui QRX-9001 wywołał spore poruszenie na StereoLife'owym Facebooku. Czytając pojawiające się tam...

Partnerzy StereoLife

The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!
Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.

Słownik

Poprzedni Następny

Ramię gramofonowe

Element gramofonu, do którego końca przymocowana jest wkładka gramofonowa - przetwornik dokonujący faktycznego odczytu i przetwarzający ruch igły na sygnał elektryczny. Zadaniem ramienia jest właściwe naprowadzenie wkładki na płytę, zapewnienie...

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.