Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Nameless Black Classic Line mkII

Nameless Black Classic Line mkII

Testowanie interkonektów audio to delikatna sprawa. Niby wszyscy wiedzą o ich wpływie na brzmienie całego systemu, ale często słychać pytanie, ile powinien kosztować kabel w stosunku do wartości pozostałych elementów toru. Czy w ogóle jest sens określać jakikolwiek przedział? Może do niedrogiego wzmacniacza i odtwarzacza nie warto kupować drogich kabli, bo nie zostanie wykorzystany ich potencjał? Może z drogimi urządzeniami nie warto używać tanich interkonektów, bo będą stanowić wąskie gardło całego systemu? Ale znowu gdzie leży granica pomiędzy drogimi a niedrogimi? Prawdziwe szaleństwo... A może istnieje przewód oferujący wyjątkowe właściwości przy niewysokiej cenie? Jedną z firm starających się połączyć te dwie cechy jest manufaktura pana Daniela Osucha ręcznie składająca przewody o dosyć przewrotnej nazwie Nameless. Okablowanie reklamowane jest jako "prawdopodobnie najlepsze na świecie" z małą gwiazdką na końcu, która wyjaśnia, że chodzi o stosunek jakości brzmienia do ceny.

W ofercie firmy znajdziemy zarówno przewody głośnikowe i zasilające, jak i interkonekty podzielone na cztery linie: Black Reference Line, Black Custom Line, Black Classic Line oraz najtańszą Black Standard Line. Do naszych testów trafił przewód RCA Nameless Black Classic Line mkII o długości 80 centymetrów. Oficjalnie kosztuje 270 złotych, więc z której strony by nie patrzeć - jest to niedrogie rozwiązanie. Czy za takie pieniądze można dostać kabel, który nada naszemu systemowi ostateczny szlif i podkreśli jego zalety?

Wygląd i funkcjonalność

Nameless dotarł do nas w zwykłej kopercie bąbelkowej. Bez pudełka, bez etykietki, bez broszury informacyjnej. Nic. Po prostu goły kabel oznaczony jedynie nazwą firmy oraz jej mottem - "Tylko i wyłącznie do słuchania muzyki". Dopiero kontakt z producentem pozwolił na dotarcie do informacji, który model dostaliśmy do testów. Sam przewód jest wykonany dosyć nietypowo, ponieważ wykończony jest z zewnątrz płatem czarnej skóry złożonej w ten sposób, że kabel można wygiąć tylko w jednej płaszczyźnie. Końce są zabezpieczone koszulką termokurczliwą nachodzącą aż do samego końca wtyków RCA. Jedyne, co można o nich powiedzieć to to, że są pozłacane. Bolec sygnałowy z jednej strony kabla jest oznaczony czerwonym lakierem. Można założyć, że przewód jest kierunkowy, a wtyk oznaczony czerwonym kolorem powinien znaleźć się od strony źródła sygnału. Kable nie są jednak oznaczane jako lewy i prawy, więc najbezpieczniej jest podłączyć najpierw jeden, a potem drugi - również ze względów praktycznych.

O budowie samego przewodnika możemy napisać jedynie tyle, że powstał on przy wykorzystaniu autorskiej technologii wytwarzania opartej na geometrii fraktalnej nazwanej przez producenta NFG czyli Nameless Fractal Geometry. Cóż to oznacza? Nie mamy pojęcia... Sama instalacja tego kapryśnego, płaskiego węża nie jest prosta... Jeśli wyobrażacie sobie, że wystarczy włożyć wtyki w odpowiednie gniazda w urządzeniach, a kabel jakoś się za nimi ułoży, to jesteście w błędzie. Nawet jeżeli macie urządzenia ustawione w jedynie słuszny sposób, to Nameless uświadomi Wam, że niestety wspomniane wyżej urządzenia muszą być poustawiane tak, jak chce kabel. Aby go podłączyć do naszego systemu, musieliśmy praktycznie poprzestawiać wszystko na półce ze sprzętem grającym! Jedynym pocieszeniem może być fakt, iż kabel możemy zamówić w odcinkach o długości od 60 cm do 1 metra, w krokach co 10 centymetrów. Teoretycznie można tak dobrać długość interkonektu, żeby przemeblowanie nie było konieczne. Ale tylko teoretycznie.

Nameless Black Classic Line mkII

Brzmienie

Zanim zdecydowaliśmy się coś napisać na temat brzmienia jakie oferuje Nameless, kabel pracował w redakcyjnym systemie ponad dwa tygodnie. Grał sobie tak po prostu, a my zachodziliśmy w głowę, co w nim jest takiego rewelacyjnego. Jakoś nic nam nie przychodziło do głowy, a sprzęt po prostu sobie grał. W końcu postanowiliśmy wrócić do wcześniejszej konfiguracji. I wtedy dopiero okazało się, co Nameless robił z muzyką w tym całym czasie. Niby nic nie zmieniając, po jakimś czasie tak zgrał się z systemem, że powrót do wcześniejszego okablowania spowodował wyraźny spadek jakościowy. Szybciutko wpięliśmy Namelessa z powrotem w tor audio i wszystko wróciło do normy - znów dało się normalnie słuchać.

Black Classic Line mkII to ciekawy produkt. Długo aklimatyzuje się w systemie, powolutku i delikatnie wprowadzając "swoje". Mimo stosunkowo płaskiej charakterystyki brzmienia, można go określić jako delikatnie chłodny kabel, nadający brzmieniu nieco analityczny charakter. Ważnym atutem, wyjątkowo dobrze słyszalnym na płycie "Sin" Grzecha Piotrowskiego było wygenerowanie głębokiej, aczkolwiek niezbyt szerokiej sceny wypełnionej powietrzem, w którym doskonale umiejscowione były pozorne źródła dźwięku. Interkonekt jest dynamiczny i szybki. Świetnie sprawuje się w każdym rodzaju muzyki. Potrafi zarówno przywalić ciężką gitarą, jak i delikatnie popieścić ucho jazzowym saksofonem. Jeżeli komuś może się nie spodobać, to chyba tylko fanom stereotypowego lampowego ciepła.

Budowa i parametry

Kable Nameless powstają przy wykorzystaniu autorskiej technologii opartej na geometrii fraktalnej Nameless Fractal Geometry, czyli w skrócie NFG. Kabel jest konfekcjonowany złoconymi wtykami RCA i wykańczany płatem czarnej, naturalnej skóry, co nadaje mu specyficzny i jedyny w swoim rodzaju wygląd. Testowany interkonekt miał długość 80 centymetrów, aczkolwiek można go zakupić w długościach z zakresu 60-100 centymetrów w skoku długości co 10 centymetrów.

Konfiguracja

Podczas testu Black Classic Line mkII był podłączony do systemu słuchawkowego złożonego z odtwarzacza CD Pioneer PD-8700, wzmacniacza słuchawkowego Edgar SH-1 i trzech par słuchawek - Ultrasone PROLine 2500, Sennheiser HD 570 i Kruger&Matz KM665.

Nameless Black Classic Line mkII

Werdykt

Gdybyśmy mieli oceniać samo brzmienie tego kabla w naszym systemie, to nie wypadałoby napisać o nim złego słowa. To dobry interkonekt, nadający muzyce trochę analitycznego chłodu. Jedynym problemem jest dosyć sztywna konstrukcja, która sprawia sporo kłopotu przy instalacji. Pocieszeniem może być fakt, że w końcu kabli nie przepina się codziennie, więc kłopot jest niejako jednorazowy. Potem pozostaje tylko cieszyć się muzyką.

Dane techniczne

Rodzaj kabla: interkonekt analogowy
Rodzaj wtyków: RCA
Materiał: miedź poddana obróbce NFG
Cena: 270 zł (0,8 m)

Sprzęt do testu dostarczyła firma Nameless.

Zdjęcia: Jarosław Święcicki, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga5Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4RownowagaStop

Dynamika
Poziomy6

Rozdzielczość
Poziomy6

Barwa dźwięku
Barwa3

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy6

Muzykalność
Poziomy4

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo13

Jakość wykonania
Poziomy4

Funkcjonalność
Poziomy2

Cena
Poziomy6


  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Polecany film

Bannery dolne

Wyszukiwarka

Nowe testy

Poprzedni Następny
ELAC Miracord 90 Anniversary

ELAC Miracord 90 Anniversary

Mimo błyskawicznego rozwoju nowych technologii, historia sprzętu audio w pewnym sensie zatoczyła koło. Wciąż odkrywamy, że tradycyjne rozwiązania mają swój niezaprzeczalny urok. Kto by pomyślał, że w epoce streamingu Western...

Marantz ND8006

Marantz ND8006

Kiedy zaczynałem interesować się sprzętem stereo, swoje audiofilskie preferencje w tej materii należało manifestować poprzez rozdzielanie systemu na jak najmniejsze elementy. Uważano, że od wzmacniacza zintegrowanego lepszy jest przedwzmacniacz i...

Cyrus Stream Xa

Cyrus Stream Xa

Nie wiem czy ktokolwiek próbował policzyć ilu producentów sprzętu audio przypada na jednego mieszkańca lub kilometr kwadratowy w poszczególnych krajach, ale liderem tego rankingu z pewnością mogłaby zostać Wielka Brytania....

Komentarze

Marcin
Ciekaw jestem jak grają S400.
Panie Tomku,

Po zapoznaniu się z Pana recenzją, po raz kolejny (dziwiąc się temu nie mniej niż zwykle) dochodzę do przekonania, że nasze (ludzkie) odcz...
Artorius
Dzięki @stereolife za link. Przeczytam na pewno.

Płyty

BNNT - Multiverse

BNNT - Multiverse

W Szczecinie jest takie magiczne miejsce - Domek Grabarza, gdzie słuchacz poszukujący nietypowych dźwięków może systematycznie poszerzać swoje horyzonty. Kilka...

Newsy

SOtM w Polsce

SOtM w Polsce

Dobra wiadomość dla fanów plików, streamingu i komputerowego audio w ogóle. W naszym kraju dostępne są już praktycznie wszystkie urządzenia...

Nowości ze świata

  • Focal is confirming its position as an innovative manufacturer of hi-end headphones with the launch of Clear. Benefiting from the research and development that went into developing the Elear and Utopia headphones, the Clear sets the benchmark for open-back headphones.

  • Western Electric announced that the WE 300B electron tube will re-enter production this year, in time for its 80th Anniversary. The famous triode was developed at Bell Labs in 1933 in the form of its predecessor, the 300A, which was...

  • Technics announces two new additions to its Reference Class Audio line-up. Technics SP-10R and Technics SL-1000R continue the legacy of outstanding vinyl performance. Renowned for its direct drive technology and superior performance, the Technics range has extended its Reference Class...

Prezentacje

Muzyka dla pokoleń - Bryston

Muzyka dla pokoleń - Bryston

Przeglądając strony internetowe i katalogi firm zajmujących się produkcją audiofilskiego sprzętu, prawie zawsze zaglądam do zakładek opisujących ich historię i filozofię. Dziś podobno już niewielu ludzi zwraca na to uwagę, ale prawdziwi hobbyści na pewno interesują się wszystkim, co wiąże się ze sprzętem hi-fi. Sęk w tym, że nie każda...

Ostatnie aktywności

  • pantaleon-
    pantaleon- właśnie zarejestrował/a się na stronie
  • jkolorek
    jkolorek właśnie zarejestrował/a się na stronie
  • Rudzik
    Rudzik właśnie zarejestrował/a się na stronie

Poradniki

Jak wybrać kolumny

Jak wybrać kolumny

Jeżeli zapytacie audiofilów który element systemu audio ma największy wpływ na ostateczny rezultat brzmieniowy, dziewięciu na dziesięciu powie, że są...

Dyskografie

Budgie - Zapomniany gatunek

Budgie - Zapomniany gatunek

Deski skrzypiały pod nogami, kiedy wchodził na strych. Strach jednak tłumiła fascynacja nowym, nieznanym wcześniej miejscem. Spróchniałe schody nie miały...

Galerie

20 premier z targów CES 2018

20 premier z targów CES 2018

Na początku stycznia w Las Vegas odbyły się największe targi elektroniki użytkowej na świecie - Consumer Electronics Show. Impreza jest...

Popularne testy

Wywiady

Ken Ishiwata - Marantz

Ken Ishiwata - Marantz

[English version] Niedawno zamieściliśmy na łamach naszego magazynu przekrojową prezentację marki Marantz, jednak cała historia byłaby niepełna gdybyśmy nie przeprowadzili...

Popularne artykuły

Vintage

Sony WM-GX788

Sony WM-GX788

Do tej pory w dziale Vintage jeszcze nie pojawił się tekst mówiący o urządzeniu kończącym pewną erę. Pisaliśmy o pierwszym...

Partnerzy StereoLife

Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!
Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.
The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej dowiesz się tutaj.