Bannery górne wyróżnione

Bannery górne

A+ A A-

Nameless Black Classic Line mkII

Nameless Black Classic Line mkII

Testowanie interkonektów audio to delikatna sprawa. Niby wszyscy wiedzą o ich wpływie na brzmienie całego systemu, ale często słychać pytanie, ile powinien kosztować kabel w stosunku do wartości pozostałych elementów toru. Czy w ogóle jest sens określać jakikolwiek przedział? Może do niedrogiego wzmacniacza i odtwarzacza nie warto kupować drogich kabli, bo nie zostanie wykorzystany ich potencjał? Może z drogimi urządzeniami nie warto używać tanich interkonektów, bo będą stanowić wąskie gardło całego systemu? Ale znowu gdzie leży granica pomiędzy drogimi a niedrogimi? Prawdziwe szaleństwo... A może istnieje przewód oferujący wyjątkowe właściwości przy niewysokiej cenie? Jedną z firm starających się połączyć te dwie cechy jest manufaktura pana Daniela Osucha ręcznie składająca przewody o dosyć przewrotnej nazwie Nameless. Okablowanie reklamowane jest jako "prawdopodobnie najlepsze na świecie" z małą gwiazdką na końcu, która wyjaśnia, że chodzi o stosunek jakości brzmienia do ceny.

W ofercie firmy znajdziemy zarówno przewody głośnikowe i zasilające, jak i interkonekty podzielone na cztery linie: Black Reference Line, Black Custom Line, Black Classic Line oraz najtańszą Black Standard Line. Do naszych testów trafił przewód RCA Nameless Black Classic Line mkII o długości 80 centymetrów. Oficjalnie kosztuje 270 złotych, więc z której strony by nie patrzeć - jest to niedrogie rozwiązanie. Czy za takie pieniądze można dostać kabel, który nada naszemu systemowi ostateczny szlif i podkreśli jego zalety?

Wygląd i funkcjonalność

Nameless dotarł do nas w zwykłej kopercie bąbelkowej. Bez pudełka, bez etykietki, bez broszury informacyjnej. Nic. Po prostu goły kabel oznaczony jedynie nazwą firmy oraz jej mottem - "Tylko i wyłącznie do słuchania muzyki". Dopiero kontakt z producentem pozwolił na dotarcie do informacji, który model dostaliśmy do testów. Sam przewód jest wykonany dosyć nietypowo, ponieważ wykończony jest z zewnątrz płatem czarnej skóry złożonej w ten sposób, że kabel można wygiąć tylko w jednej płaszczyźnie. Końce są zabezpieczone koszulką termokurczliwą nachodzącą aż do samego końca wtyków RCA. Jedyne, co można o nich powiedzieć to to, że są pozłacane. Bolec sygnałowy z jednej strony kabla jest oznaczony czerwonym lakierem. Można założyć, że przewód jest kierunkowy, a wtyk oznaczony czerwonym kolorem powinien znaleźć się od strony źródła sygnału. Kable nie są jednak oznaczane jako lewy i prawy, więc najbezpieczniej jest podłączyć najpierw jeden, a potem drugi - również ze względów praktycznych.

O budowie samego przewodnika możemy napisać jedynie tyle, że powstał on przy wykorzystaniu autorskiej technologii wytwarzania opartej na geometrii fraktalnej nazwanej przez producenta NFG czyli Nameless Fractal Geometry. Cóż to oznacza? Nie mamy pojęcia... Sama instalacja tego kapryśnego, płaskiego węża nie jest prosta... Jeśli wyobrażacie sobie, że wystarczy włożyć wtyki w odpowiednie gniazda w urządzeniach, a kabel jakoś się za nimi ułoży, to jesteście w błędzie. Nawet jeżeli macie urządzenia ustawione w jedynie słuszny sposób, to Nameless uświadomi Wam, że niestety wspomniane wyżej urządzenia muszą być poustawiane tak, jak chce kabel. Aby go podłączyć do naszego systemu, musieliśmy praktycznie poprzestawiać wszystko na półce ze sprzętem grającym! Jedynym pocieszeniem może być fakt, iż kabel możemy zamówić w odcinkach o długości od 60 cm do 1 metra, w krokach co 10 centymetrów. Teoretycznie można tak dobrać długość interkonektu, żeby przemeblowanie nie było konieczne. Ale tylko teoretycznie.

Nameless Black Classic Line mkII

Brzmienie

Zanim zdecydowaliśmy się coś napisać na temat brzmienia jakie oferuje Nameless, kabel pracował w redakcyjnym systemie ponad dwa tygodnie. Grał sobie tak po prostu, a my zachodziliśmy w głowę, co w nim jest takiego rewelacyjnego. Jakoś nic nam nie przychodziło do głowy, a sprzęt po prostu sobie grał. W końcu postanowiliśmy wrócić do wcześniejszej konfiguracji. I wtedy dopiero okazało się, co Nameless robił z muzyką w tym całym czasie. Niby nic nie zmieniając, po jakimś czasie tak zgrał się z systemem, że powrót do wcześniejszego okablowania spowodował wyraźny spadek jakościowy. Szybciutko wpięliśmy Namelessa z powrotem w tor audio i wszystko wróciło do normy - znów dało się normalnie słuchać.

Black Classic Line mkII to ciekawy produkt. Długo aklimatyzuje się w systemie, powolutku i delikatnie wprowadzając "swoje". Mimo stosunkowo płaskiej charakterystyki brzmienia, można go określić jako delikatnie chłodny kabel, nadający brzmieniu nieco analityczny charakter. Ważnym atutem, wyjątkowo dobrze słyszalnym na płycie "Sin" Grzecha Piotrowskiego było wygenerowanie głębokiej, aczkolwiek niezbyt szerokiej sceny wypełnionej powietrzem, w którym doskonale umiejscowione były pozorne źródła dźwięku. Interkonekt jest dynamiczny i szybki. Świetnie sprawuje się w każdym rodzaju muzyki. Potrafi zarówno przywalić ciężką gitarą, jak i delikatnie popieścić ucho jazzowym saksofonem. Jeżeli komuś może się nie spodobać, to chyba tylko fanom stereotypowego lampowego ciepła.

Budowa i parametry

Kable Nameless powstają przy wykorzystaniu autorskiej technologii opartej na geometrii fraktalnej Nameless Fractal Geometry, czyli w skrócie NFG. Kabel jest konfekcjonowany złoconymi wtykami RCA i wykańczany płatem czarnej, naturalnej skóry, co nadaje mu specyficzny i jedyny w swoim rodzaju wygląd. Testowany interkonekt miał długość 80 centymetrów, aczkolwiek można go zakupić w długościach z zakresu 60-100 centymetrów w skoku długości co 10 centymetrów.

Konfiguracja

Podczas testu Black Classic Line mkII był podłączony do systemu słuchawkowego złożonego z odtwarzacza CD Pioneer PD-8700, wzmacniacza słuchawkowego Edgar SH-1 i trzech par słuchawek - Ultrasone PROLine 2500, Sennheiser HD 570 i Kruger&Matz KM665.

Nameless Black Classic Line mkII

Werdykt

Gdybyśmy mieli oceniać samo brzmienie tego kabla w naszym systemie, to nie wypadałoby napisać o nim złego słowa. To dobry interkonekt, nadający muzyce trochę analitycznego chłodu. Jedynym problemem jest dosyć sztywna konstrukcja, która sprawia sporo kłopotu przy instalacji. Pocieszeniem może być fakt, że w końcu kabli nie przepina się codziennie, więc kłopot jest niejako jednorazowy. Potem pozostaje tylko cieszyć się muzyką.

Dane techniczne

Rodzaj kabla: interkonekt analogowy
Rodzaj wtyków: RCA
Materiał: miedź poddana obróbce NFG
Cena: 270 zł (0,8 m)

Sprzęt do testu dostarczyła firma Nameless.

Zdjęcia: Jarosław Święcicki, StereoLife.

Równowaga tonalna
RownowagaStartRownowaga5Rownowaga5Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4Rownowaga4RownowagaStop

Dynamika
Poziomy6

Rozdzielczość
Poziomy6

Barwa dźwięku
Barwa3

Szybkość
Poziomy6

Spójność
Poziomy6

Muzykalność
Poziomy4

Szerokość sceny stereo
SzerokoscStereo1

Głębia sceny stereo
GlebiaStereo13

Jakość wykonania
Poziomy4

Funkcjonalność
Poziomy2

Cena
Poziomy6


Komentarze

  • Brak komentarzy

Skomentuj

Komentuj jako gość

0

Polecany film

Nowe testy

Poprzedni Następny
Bluesound Powernode 2i

Bluesound Powernode 2i

Zastanawialiście się kiedyś jaka jest różnica między melomanem a audiofilem? Odwołując się do definicji słownikowych i encyklopedycznych, meloman to po prostu miłośnik muzyki, natomiast audiofil to osoba szczególnie zainteresowana wysoką...

DALI Oberon 3

DALI Oberon 3

Większość producentów sprzętu audio uwielbia wabić klientów opowieściami o swojej historii i wielkiej pasji, która narodziła się w jakichś ciekawych okolicznościach. W studiu nagraniowym, podczas koncertu na żywo lub wspólnego...

Yamaha MusicCast VINYL 500

Yamaha MusicCast VINYL 500

Yamaha jest jedną z nielicznych firm w branży audio, do których poczynań w ostatnich latach ciężko się przyczepić. Niektórzy producenci sprzętu zapomnieli o konieczności rozwijania swoich urządzeń i markują postępy...

Komentarze

Damian
O masz, kolejny... Przeczytał, że człowiekowi z wiekiem zmienia się pasmo przenoszenia, stwierdził że różnice między kablami są niesłyszalne i cześć, koniec tem...
Pablo
Dziwne, że w tych wszystkich dyskusjach o brzmieniu audio nikt nie zwraca uwagi na parametry uszu słuchacza. A uszy są najbardziej niestabilnym "elementem toru ...
Oleg
Testowali Państwo kiedyś Pylon Audio Diamond Monitor i na wykresach wyglądają bardzo podobnie poza muzykalnością w tym wypadku plus dla Oberonów 3. Czy mimo wsz...
JK
Przetestowane w sklepie trzy sztuki też buczą...
Paweł
Fajnie napisane.

Bannery boczne

Płyty

Closterkeller - Purple

Closterkeller - Purple

Pochodzący z Warszawy Closterkeller to jedna z kilku grup rockowych, które zadebiutowały w Polsce na fali przemian politycznych po 1989...

Newsy

Polk Audio Assist

Polk Audio Assist

Firma Polk Audio oficjalnie wprowadza na polski rynek najnowszy model w swojej gamie produktów - inteligentny głośnik o nazwie Assist....

Nowości ze świata

  • 2018 marks the 35th anniversary for Sonus Faber who welcomed the month of May with the launch of our Sonetto Collection - a declaration of "Made in Italy" representing the world of Italian tradition, culture, and craftsmanship. Today, we continue...

  • 2018-11-09 11:23:00RHA has confirmed the launch of its first true wireless earbuds, the TrueConnect. The earphone is engineered for industry-leading sound and call quality with 25-hour battery life and IPX5 rating. These impressive credentials ensure that the TrueConnect delivers incredible...

  • When Audiolab launched the iconic 8000A in 1983, it swiftly became Britain's favourite 'step-up' from the budget amps of the time. Its crisp ergonomics, high-quality engineering, useful range of facilities and excellent all-round sound won it a legion of fans,...

Prezentacje

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Japońska szkoła brzmienia - Yamaha

Yamaha to jeden z producentów sprzętu hi-fi, którego logo kojarzą niemal wszyscy. Nie tylko ze względu na jego obecność na popularnych amplitunerach, soundbarach, głośnikach bezprzewodowych i systemach mikro, ale także produktach związanych z domową aparaturą audio bardzo luźno albo wcale. Nie ulega jednak wątpliwości, że w wielu kręgach, także wśród...

Poradniki

Dyskografie

Budgie - Zapomniany gatunek

Budgie - Zapomniany gatunek

Deski skrzypiały pod nogami, kiedy wchodził na strych. Strach jednak tłumiła fascynacja nowym, nieznanym wcześniej miejscem. Spróchniałe schody nie miały...

Galerie

30 hitów wystawy High End 2018

30 hitów wystawy High End 2018

Jeżeli chcecie się dowiedzieć co ciekawego będzie się działo na rynku audio w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wystarczy wybrać się...

Popularne testy

Wywiady

Popularne artykuły

Vintage

Weltron 2005

Weltron 2005

Dokładnie w 1985 roku na ekrany kin wszedł kultowy "Powrót do przyszłości" wyreżyserowany przez Roberta Zemeckisa. Główny bohater filmu -...

Partnerzy StereoLife

Sidemainstream
Muzyczny blog Jędrzeja Dobosza. Jak twierdzi sam autor, nieważne czy podąża się autostradą głównego nurtu, czy też pobocznymi, alternatywnymi dróżkami - ważne, aby muzyka była dobra.
Rolowy Świat Muzyki
Blog prowadzącego nasz dział muzyczny Karola Otkały, w skrócie Rola. Mnóstwo dobrej muzyki i nie zawsze poprawnych politycznie komentarzy.
The Rockferry
Blog Zuzanny Janickiej o muzyce i wszystkim, co z nią związane. Nowości, płyty, wydarzenia, zestawienia, wywiady... Prawdziwa kopalnia wiedzy o muzyce.
Music On The Head
Muzyczny blog naszego redakcyjnego kolegi, Jarka Święcickiego. O płytach, sprzęcie i ciekawostkach z życia audiofila.
Rock'n'Roll Will Never Die!
Tytuł mówi w zasadzie wszystko. Blog prowadzony przez naszego specjalistę od szeroko pojętej muzyki rockowej - Pawła Pałasza. Mamy nadzieję, że nie zginie nigdy!

Strona używa plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Dowiedz się więcej na temat danych osobowych klikając tutaj.