Samsung stawia na soundbary
- Kategoria: Newsy branżowe
- Tomasz Karasiński
Koreański koncern przedstawił wyniki badań rynkowych, które jednoznacznie wskazują, że soundbary wypierają klasyczne zestawy kina domowego Według danych Samsunga, W okresie od stycznia do sierpnia, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego sprzedaż soundbarów wzrosła ilościowo o 36% i wartościowo o 42%. Firma twierdzi, że bardziej złożone zestawy głośników połączonych gąszczem przewodów odeszły do lamusa, ustępując miejsca bezprzewodowym, znacznie smuklejszym i bardziej kompaktowym urządzeniom. Według szacunków Samsunga, sprzedaż soundbarów w Polsce w tym roku powinna przekroczyć 180 tysięcy sztuk. Materiał przygotowano w oparciu o dane firmy badawczej GfK Polonia.
Rosnąca popularność soundbarów to efekt kilku czynników. Przede wszystkim urządzenia tego typu oferują więcej niż standardowe kino domowe. Firma twierdzi, że dziś nie jest to tylko dodatek do telewizora, ale także sprzęt, który z powodzeniem zastąpi inne urządzenia audio. Dzięki łączności bezprzewodowej, muzykę można odtworzyć z urządzeń mobilnych. W czasach, kiedy streaming muzyki jest jedną z najpopularniejszych form dostępu do treści audio, ma to kluczowe znaczenie. Soundbar podłączony do telewizora spotęguje wrażenia podczas oglądania filmów, koncertów czy wydarzeń sportowych, a także w trakcie gry na dużym ekranie. Co więcej, Samsung uważa, że jakość brzmienia, jaką oferują soundbary, dla wielu może być pozytywnym zaskoczeniem. Hmm... Brzmi to trochę tak, jakby klienci nie spodziewali się po takich głośnikach zbyt wiele, a ich "pozytywne zaskoczenie" wynikało z nisko postawionej poprzeczki. Mimo wszystko, nam - jako audiofilom - ciężko będzie zgodzić się z tym, że soundbar może zastąpić zestaw złożony z amplitunera i pięciu porządnych kolumn wspomaganych subwooferem.
Firma zwraca jednak uwagę na to, że na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, zróżnicowanych pod względem ceny, parametrów i konstrukcji. Bardzo popularne są soundbary typu "one body" - takie urządzenie zajmuje mało miejsca, a umieszczony z tyłu uchwyt pozwala na powieszenie go na ścianie bezpośrednio pod telewizorem. To idealne rozwiązanie do niewielkich, minimalistycznych przestrzeni. Z kolei modele oferowane jest w zestawie z zewnętrznym, bezprzewodowym subwooferem, pozwalają potęgować wrażenia dźwięku przestrzennego, ale bez konieczności ukrywania uciążliwych przewodów. Dużą zaletą soundbarów jest także sposób ich podłączenia. Większość z nich można połączyć zarówno z telewizorem, jaki i urządzeniami mobilnymi bezprzewodowo - przez Wi-Fi lub Bluetooth. Dzięki temu nie trzeba już specjalnie projektować domowej przestrzeni i planować z wyprzedzeniem, jak ukryć przewody, tak by cieszyć się dobrą jakością dźwięku. Idąc dalej, po wstępnej konfiguracji soundbarem można sterować pilotem, który jest oferowany wraz z telewizorem, a także z poziomu smartfona. To kolejne ułatwienie dla użytkowników, którzy cenią sobie komfort i łatwość obsługi, a także płynną współpracę między urządzeniami. Mimo to, ciężko pozbyć się wrażenia, że soundbar to w pewnym sensie rozwiązanie tymczasowe. Mamy szczerą nadzieję, że wkrótce coraz więcej klientów zacznie to zauważać.
Źródło: Samsung
Komentarze